Versoepelde regelgeving rond schorsing?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2011 23:47 #1089922
door V700 register
Versoepelde regelgeving rond schorsing? is gemaakt door V700 register
Het valt mij op dat er op de site van RDW en Belastingdienst bij schorsing alleen nog wordt gesteld dat het voertuig niet gestald mag staan op de openbare weg (is inclusief berm, fietspad, parkeergarage etc.). Maar, er staat NIET meer bij dat het voertuig niet zichtbaar mag zijn vanaf de openbare weg. Is dat veranderd? Vroegah mocht dat toch niet dat ie zichtbaar was? Ook zie ik niets meer staan over een minimale periode van schorsing. Staat mij ook bij van vroeger dat je minimaal 3 maanden moest schorsen. Klopt dit?
Als het klopt dan is het voor mij aantrekkelijker om de volvo te schorsen in plaats van voor een grijpstuiver te verkopen.
Want is de auto ouder dan 15 jaar, mag je hem binnen een jaar opnieuw schorsen tegen het lage tarief. Dan kun je rustig de auto voor de zomermaanden gebruiken voor vakantie e.d. en daarna weer schorsen.
Als het klopt dan is het voor mij aantrekkelijker om de volvo te schorsen in plaats van voor een grijpstuiver te verkopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2011 08:55 #1336631
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kost iets meer
Maarten schorsen binnen een jaar na opheffen schorsing kost 119.00
En schorsing van een auto jonger dan 15 jaar is ook duurder , dus nog even een paar maanden wachten misschien
En schorsing van een auto jonger dan 15 jaar is ook duurder , dus nog even een paar maanden wachten misschien
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2011 09:27 #1336633
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt
maar dan moet ie nog wel apk hebben anders mag de auto ook niet in het zicht van de openbare weg staan .
en dat van die 119 euro klopt ook . en mijn 940 koste me 23 euro en de corsa van mijn vrouw was 79 euro
succes er mee
groet will
en dat van die 119 euro klopt ook . en mijn 940 koste me 23 euro en de corsa van mijn vrouw was 79 euro

succes er mee
groet will
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2011 11:30 #1336644
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK
Dag Fred, Will, ja het is me bekend dat jonger dan 15 jaar duurder is om te schorsen. Maar dat van die 115 euro voor schorsen binnen een jaar, geldt niet voor ouder dan 15 jaar. Mijn auto wordt 15 in juli 2012. Dus daarna zou ik hem bijvoorbeeld in september wel weer mogen schorsen tegen het lage tarief. Dat van die APK wist ik niet. Is ook geen probleem, want ik heb nog APK tot april 2012 daarna wilde ik hem toch weer ontschorsen. En je mag ook met een geschorst voertuig naar de APK toe rijden. Alleen moet ie dan wel verzekerd zijn. Is al eerder discussie over geweest. Op zich zijn de stallingskosten hier inhet Noorden niet zo hoog, maar als je de auto bij huis kunt laten staan zit je niet zo met een accu die eruit moet en kun je ook af en toe even de motor laten draaien. Bedankt voor jullie input!
www.rdw.nl/nl/particulier/auto/schorsen/...enbinneneenjaar.aspx
Als u een schorsing voor de einddatum opheft en u schorst hetzelfde kenteken opnieuw binnen een jaar na aanvang van de eerste schorsing, dan geldt een ander schorsingstarief. Dit tarief vindt u onder aan deze pagina (schorsen binnen een jaar na opheffen schorsing). Dit tarief geldt niet voor voertuigen van 15 jaar en ouder, motorfietsen, bromfietsen en bedrijfsvoertuigen met een maximum toegestane massa van meer dan 3.500 kg (aanhangwagens > 3.500 kg vallen hier ook onder). Deze voertuigen betalen een lager tarief, dat u ook hieronder vindt. 2011Schorsen (laag tarief)€ 23,90Schorsen binnen een jaar na opheffen schorsing€ 119,00
www.rdw.nl/nl/particulier/auto/schorsen/...enbinneneenjaar.aspx
Als u een schorsing voor de einddatum opheft en u schorst hetzelfde kenteken opnieuw binnen een jaar na aanvang van de eerste schorsing, dan geldt een ander schorsingstarief. Dit tarief vindt u onder aan deze pagina (schorsen binnen een jaar na opheffen schorsing). Dit tarief geldt niet voor voertuigen van 15 jaar en ouder, motorfietsen, bromfietsen en bedrijfsvoertuigen met een maximum toegestane massa van meer dan 3.500 kg (aanhangwagens > 3.500 kg vallen hier ook onder). Deze voertuigen betalen een lager tarief, dat u ook hieronder vindt. 2011Schorsen (laag tarief)€ 23,90Schorsen binnen een jaar na opheffen schorsing€ 119,00
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2011 10:51 #1336768
door V700 register
Lijkt me gekke voorwaarde. Strikt gesproken zou je m dan dus niet in je voortuin mogen zetten, als je geen achtertuin hebt?
Beantwoord door V700 register in topic niet zichtbaar ???
Waar staat dat de auto niet zichtbaar mag zijn ? Zie dat <a href=" burger.rdw.nl/schorsenofverlengen/Pages/default.aspx " target="_blank">hier bij het RDW niet staan.sanshan schreef : maar dan moet ie nog wel apk hebben anders mag de auto ook niet in het zicht van de openbare weg staan
Lijkt me gekke voorwaarde. Strikt gesproken zou je m dan dus niet in je voortuin mogen zetten, als je geen achtertuin hebt?
Moderators: Jerry Stam