Het moet toch niet gekker worden... APK!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2011 14:40 #1089500
door V700 register
Het moet toch niet gekker worden... APK! is gemaakt door V700 register
Ja, er komt wat aan, de Euromaster bood een APK aan voor 20 euro (nou ja, de test dan...)
Bij elke APK wordt ik wat zenuwachtig. Inmiddels loopt de teller naar de 861.000 kilometer en ook de jaren gaan tellen. Als een autojaar 10 mensenjaren is praten we over een leeftijd van 130 jaar dus verwacht ze het een en ander minder aangename c.q. dure
Henk had al wat met remmen, olie en riemen gedaan; de uitlaat was recentelijk gelast maar bromde al weer en twee lampen deden het niet. Was ik vergeten te vervangen maar ach, het is alleen maar voor de test en die lampjes verwissel ik wel als ik de achterlichtunits ga vervangen. De achterlampen had ik wel met een stift rood gemaakt, was meer dan nodig: wit wit wit wit is afkeuring en irritant voor de mensen achter me. Ik verwachte serieuze problemen met de uitlaat en de dorpel/krikpunten die vrijdag gelast gaan worden. En vast en zeker nog wel het een en ander dus niet serieus voorbereid.
Euromasterman bood aan de uitlaat te plakken met kauwgum, of iets anders grijs en de brom was weg. De lampjes vervangen en toen de controle. En tot mijn verbijstering een APK certificaat!
De dorpel, en ook de remleidingen/slangen zijn aandachtspunten die ik inderdaad het komende jaar laat herstellen. (APK is minder belangrijk dan onze veiligheid, laten we wel zijn!)Achterlichunits zijn al (bijna) binnen en als Bruin even ruimte heeft komt er een RVS uitlaat onder.
Nog geen vier tientjes voor een onverwachte APK....
Dan wel weer blij dat ik Volvo rijd!
Bij elke APK wordt ik wat zenuwachtig. Inmiddels loopt de teller naar de 861.000 kilometer en ook de jaren gaan tellen. Als een autojaar 10 mensenjaren is praten we over een leeftijd van 130 jaar dus verwacht ze het een en ander minder aangename c.q. dure

Henk had al wat met remmen, olie en riemen gedaan; de uitlaat was recentelijk gelast maar bromde al weer en twee lampen deden het niet. Was ik vergeten te vervangen maar ach, het is alleen maar voor de test en die lampjes verwissel ik wel als ik de achterlichtunits ga vervangen. De achterlampen had ik wel met een stift rood gemaakt, was meer dan nodig: wit wit wit wit is afkeuring en irritant voor de mensen achter me. Ik verwachte serieuze problemen met de uitlaat en de dorpel/krikpunten die vrijdag gelast gaan worden. En vast en zeker nog wel het een en ander dus niet serieus voorbereid.
Euromasterman bood aan de uitlaat te plakken met kauwgum, of iets anders grijs en de brom was weg. De lampjes vervangen en toen de controle. En tot mijn verbijstering een APK certificaat!
De dorpel, en ook de remleidingen/slangen zijn aandachtspunten die ik inderdaad het komende jaar laat herstellen. (APK is minder belangrijk dan onze veiligheid, laten we wel zijn!)Achterlichunits zijn al (bijna) binnen en als Bruin even ruimte heeft komt er een RVS uitlaat onder.
Nog geen vier tientjes voor een onverwachte APK....
Dan wel weer blij dat ik Volvo rijd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2011 15:06 #1333670
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Geweeruitveger
Hallo JohnPeter
"Gungum" is het woord dat je zocht.
groetjes
Mathy
"Gungum" is het woord dat je zocht.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2011 15:13 #1333672
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou
Mooi Dat Blauw weer n jaar mag rijden, kom je met enige zekerheid nog tegen de 9 aan.
Tom.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2011 15:56 #1333679
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic woensdag AS......
woensdag moet de mijne voor de APK. Meestal alleen ellende met de CO op gas.
wie weet.....
wie weet.....
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2011 16:01 #1333680
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Gefeliciteerd
Gefeliciteerd JP! Zijn die fastfitters toch ook wel eens aardig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2011 16:01 #1333681
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, ik had ook een vrij hoge score
met LPG maar het voldeed aan de eisen. Er valt ook zo verdraaid weinig aan te verstellen.
Succes woensdag, je ziet, voor je het weet
JohnPeter
Succes woensdag, je ziet, voor je het weet

JohnPeter
Moderators: Jerry Stam