een "wat moet er worden vervangen" dag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik lees vaak en heb zelf ook de ervaring, had ik dat maar geweten dan had ik het eerder vervangen.
Is er iets te verzinnen wat 1 of 2 keer per jaar wordt gehouden waar wordt gekeken of waar je info kan krijgen over wat je bij een bepaald aantal km zou moeten vervangen en dat dan ook gekeken wordt of dat het geval is.
Of als je veel met een aanhanger of caravan hebt gereden of veel kleine ritjes maakt of juist veek lange ritten maakt.
In veel gevallen verschilt het nogal wat er vervangen moet worden en wanneer.
Het sluipt er langzaam in en je merkt het pas als het veel te laat is.
Of een lijst met wat je allemaal kan uitproberen om te ontdekken wat er loos kan zijn.
Of een dag dat eens een ander in je auto rijd, die merkt misschien meteen dat het wat anders rijd als die van hem.
Ik ben er mij van bewust dat het nogal wat kan zijn, maar misschien zijn er techneuten die dit wel zien zitten.
Groeten van John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoals die twee slangen bij een B230FK, die onder de warmtewisselaar hangen?De onderste aansluiting van het expansievat?
Die dingen?
Ik ben wel voor een lijstje.Gewoon, controlepunten, zeg maar, toch?
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn ervaring is wel dat bij een willekeurige V700 bijeenkomst (ik heb er nog niet zoveel meegemaakt) er altijd wel iemand bereid is om even wat van je auto te vinden.
Maar op zich lijkt een soort van verenigings-spreekuur me ook wel een ideetje, wellicht i.c.m. een sleuteldag, en in elkaars auto rijden - hé, deze schakelt heel anders dan de mijne, enz.
Overigens geeft het <a href="/node/873" target="_blank">940 onderhoudsschema</a> een goed houvast voor wat (preventief) wanneer moet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar zat ik ook al aan te denken, maar het is dus meer die dingen die daar niet in staan, zoals die twee voorbeelden boven.Pietjeprecies schreef : Overigens geeft het <a href="/node/873" target="_blank">940 onderhoudsschema</a> een goed houvast voor wat (preventief) wanneer moet.
V700V-inrij-spreekuur is wel een goeie ja...

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
En wil het ook nog doen ook.
John
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
Ik ben echter wel op zoek naar een beoordeling van mijn auto, om te voorkomen dat ik met onverwachte panne kom te staan. Zoals deze zomer (in Denemarken), toen bleek dat de aircopomp met 3 ipv 6 bouten vast zat aan het frame.
Dus vooral een soort van inspectie met aanbevelingen is waar ik naar op zoek ben.
Groet,
Robert