SCHADECLAIM naar Volvo voor veel te vroeg rottende Volvo uitlaten

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2011 15:29 #1088568 door V700 register
Een jaar of twee geleden haalde T. :) een originele Volvo uitlaat uit een Volvo doos en schroefde'm vakkundig onder BG. Zo, dacht ik, tot 2020 geen uitlaat problemen. Dacht ik dus.....
Een paar maanden geleden bromde de motor; sonore klank dus "t.z.t. maar even laten kijken" Origineel volvo, zal wel niets aan de hand zijn; pakking los of weet ik wat. Vanmorgen, op weg naar de automaterialenhandel voor een aanhangwagenafdeknetje viel het me op dat de wat oudere Fiesta met een zwaar bejaarde bestuurder aan een nieuwe uitlaat toe was. Wat een geluid....
Tot ik me realiseerde dat "zijn" geluid reageerde op mijn rechtervoet. En ja hoor, het geluid van een machtige 5.6V8 kwam van de tank, en niet van de fiesta. Bij de AMH maar even gevraagd of er ergens nog een bedrijf was dat een gaatje in de uitlaat kon lassen en ik werd verwezen naar een bedrijf in Veendam dat me vaag bekend voorkwam omdat daar ondermeer een Fuego en een Niva stonden; ook zag ik er ooit een Mustang en een Isabella staan (QUIZ voor de jongere lezertjes: wat zijn de merken?)
Er naar toe gereden, de voorkant leek nergens naar maar de zijkant onthulde 5 bruggen; al snel werd er even een vrij gemaakt en konden we constateren dat de uitlaat in 3 delen onder de auto hing. Afgezien dan van de kat en wat daar nog voor komt. Wat nog niet losgeraakt was is het pijpje van de achterdemper naar de achterkant maar volgens mij komt dat omdat er zo veel roest op zit. De vriendelijke monteur adviseerde me om de boel vanaf de kat snel te laten vervangen... Twee jaar, origineel volvo.
 
VRAAG aan de BESTUURS(leden)Mijn verhaal staat voor zo ver ik weet niet alleen. Is er op de een of andere manier iets met Volvo te arrangeren? Ik wil best de boel via twitter en facebook delen met de rest van de wereld maar ik heb voorkeur voor een gentlemen oplossing. Jullie een idee? Of een van de andere leden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2011 15:40 #1326881 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Volvo
Gebeurt vaker hoor, ik heb er GEEN ORIGINELE Volvo pijp onder zitten en die gaat langer mee...
Vaak zijn Volvo pijpen zelf ook Niet meer origineel, maar een Walker of Bosal in Volvo papier met Volvo logo erop.
Kreeg ik bij de Volvo specialist ook mee, een mooie originele Volvo pijp in Volvo doos met Volvo op de pijp gedrukt...toch stond er in een hoekje "Bosal" gedrukt.
Gebeurt vaaak genoeg.
Volvo pijpjes zelf zijn ook niet meer van het "betere" materiaal zoals ze vroeger waren gemaakt...o.a door millieu eisen e.d. (europese unie, het gelijk trekken van eisen en materiaal eisen..etc)
Niks aan te doen.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2011 21:01 #1326961 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voel er wel voor
Ik herken het ik heb er laatst ook wat over gepost.Er waren meer V700 leden die er in meer of mindere mate last van hebben (Lobbes, Henk940lpt). Mijn probleem is dat ik geen aankoopbon heb omdat de uitlaat er door een garage is onder gezet. Dus ik kan niet 'bewijzen' dat ik een volvo uitlaat heb; ik ga daar wel van uit overigens.
Wat mij eigenlijk interessanter lijkt om uit te zoeken is of de EU richtlijnen nu wel of niet de staalsoort voorschrijven waarvan een uitlaat moet worden gemaakt. In 'mijn' topic meldde Pierre van Aert dat vanwege de EU richtlijnen een nieuwe uitlaat van nagenoeg rvs moet zijn gemaakt. zie www.volvo700vereniging.nl/node/39855#comment-213302
Het soort staal en de antiroest eigenschappen dat is iets wat je 'hard' kunt aantonen in een claim, in tegenstelling tot de te verwachten levensduur. Dat is en blijft afhankelijk van het gebruik. Veel lange ritten is beter voor het materiaal en dan veel korte in de winter door de pekel, bijvoorbeeld.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2011 21:19 #1326974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk dat het ook naìef
Ik denk dat het ook naìef is om te denken dat Volvo ooit zelf uitlaten heeft geproduceerd. Volgens mij doet niet één autofabrikant dat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2011 23:49 #1327023 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic punt
Vraag is, wat is je punt. Tov van welke pijpen hebben ze een aanmerkelijk kortere levensduur ?
Is dat ook zo bij een vergelijkbaar en aantoonbaar groot getal, onder gelijke omstandigheden.
Je stelling, is juridisch zo om zeep.
Veelal is er natuurlijk ook sprake van subjectieve ervaringen.
Ook zal Volvo claimen dat alle onderdelen op elkaar zijn afgestemd. Iedere niet Volvo wijziging/onderhoud of wat dan ook, maakt slijtage van welke aard dan ook (terecht) discutabel.
Daarnaast, met de afgelopen twee winters, zijn alle uitlaten sneller aangetast en is een individuele ervaring zonder statische onderbouwing niet representatief.
 
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2011 07:34 #1327047 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wie maakt de Volvo uitlaten?

gerryberrie schreef : Gebeurt vaker hoor, ik heb er GEEN ORIGINELE Volvo pijp onder zitten en die gaat langer mee...
Vaak zijn Volvo pijpen zelf ook Niet meer origineel, maar een Walker of Bosal in Volvo papier met Volvo logo erop.
Kreeg ik bij de Volvo specialist ook mee, een mooie originele Volvo pijp in Volvo doos met Volvo op de pijp gedrukt...toch stond er in een hoekje "Bosal" gedrukt.
Gebeurt vaaak genoeg.
Volvo pijpjes zelf zijn ook niet meer van het "betere" materiaal zoals ze vroeger waren gemaakt...o.a door millieu eisen e.d. (europese unie, het gelijk trekken van eisen en materiaal eisen..etc)
Niks aan te doen.
Groeten,Gerben

Ik vermoed dat Volvo echt niet zelf uitlaten maakt maar deze van een toeleverancier laat komen. Bosal is dan een goede keuze en vrij normaal dat er dan naast het Volvo logo ook nog wel ergens Bosal op staat. Dus in feite toch een originele Volvo uitlaat...
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2011 09:27 #1327050 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als er Volvo op staat
hoeft Volvo niet de producent te zijn maar draagt ze wel de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit. Heb een aanbieding "huismerk" en "origineel", zit meer dan 100 euro materiaalkosten in.
Vraag is dan, gelet op de product aansprakelijkheid, wat mag je verwachten van de levensduur van een duurdere (want Volvo!) uitlaat. Overigens moet ik de leverancier (T. uit V.) formeel aansprakelijk stellen; hij moet dat dan weer gaan regelen met zijn leverancier. Omdat het meerendeel van ons volgens mij zelf sleutelt wordt die PA lastig; alhoewel zelfs ik in staat zou moeten zijn om er een nieuwe uitlaat onder te hangen..
Bij T. zal ik eens een balletje opwerpen ;)
Dit weekend weinig forum bezoek: er moet gewerkt worden en in het nieuwe huis geen internet. Dus..... Fijn weekend allemaal!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD