SCHADECLAIM naar Volvo voor veel te vroeg rottende Volvo uitlaten
- V700 register
- Nieuw lid
-

Een paar maanden geleden bromde de motor; sonore klank dus "t.z.t. maar even laten kijken" Origineel volvo, zal wel niets aan de hand zijn; pakking los of weet ik wat. Vanmorgen, op weg naar de automaterialenhandel voor een aanhangwagenafdeknetje viel het me op dat de wat oudere Fiesta met een zwaar bejaarde bestuurder aan een nieuwe uitlaat toe was. Wat een geluid....
Tot ik me realiseerde dat "zijn" geluid reageerde op mijn rechtervoet. En ja hoor, het geluid van een machtige 5.6V8 kwam van de tank, en niet van de fiesta. Bij de AMH maar even gevraagd of er ergens nog een bedrijf was dat een gaatje in de uitlaat kon lassen en ik werd verwezen naar een bedrijf in Veendam dat me vaag bekend voorkwam omdat daar ondermeer een Fuego en een Niva stonden; ook zag ik er ooit een Mustang en een Isabella staan (QUIZ voor de jongere lezertjes: wat zijn de merken?)
Er naar toe gereden, de voorkant leek nergens naar maar de zijkant onthulde 5 bruggen; al snel werd er even een vrij gemaakt en konden we constateren dat de uitlaat in 3 delen onder de auto hing. Afgezien dan van de kat en wat daar nog voor komt. Wat nog niet losgeraakt was is het pijpje van de achterdemper naar de achterkant maar volgens mij komt dat omdat er zo veel roest op zit. De vriendelijke monteur adviseerde me om de boel vanaf de kat snel te laten vervangen... Twee jaar, origineel volvo.
VRAAG aan de BESTUURS(leden)Mijn verhaal staat voor zo ver ik weet niet alleen. Is er op de een of andere manier iets met Volvo te arrangeren? Ik wil best de boel via twitter en facebook delen met de rest van de wereld maar ik heb voorkeur voor een gentlemen oplossing. Jullie een idee? Of een van de andere leden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Vaak zijn Volvo pijpen zelf ook Niet meer origineel, maar een Walker of Bosal in Volvo papier met Volvo logo erop.
Kreeg ik bij de Volvo specialist ook mee, een mooie originele Volvo pijp in Volvo doos met Volvo op de pijp gedrukt...toch stond er in een hoekje "Bosal" gedrukt.
Gebeurt vaaak genoeg.
Volvo pijpjes zelf zijn ook niet meer van het "betere" materiaal zoals ze vroeger waren gemaakt...o.a door millieu eisen e.d. (europese unie, het gelijk trekken van eisen en materiaal eisen..etc)
Niks aan te doen.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat mij eigenlijk interessanter lijkt om uit te zoeken is of de EU richtlijnen nu wel of niet de staalsoort voorschrijven waarvan een uitlaat moet worden gemaakt. In 'mijn' topic meldde Pierre van Aert dat vanwege de EU richtlijnen een nieuwe uitlaat van nagenoeg rvs moet zijn gemaakt. zie www.volvo700vereniging.nl/node/39855#comment-213302
Het soort staal en de antiroest eigenschappen dat is iets wat je 'hard' kunt aantonen in een claim, in tegenstelling tot de te verwachten levensduur. Dat is en blijft afhankelijk van het gebruik. Veel lange ritten is beter voor het materiaal en dan veel korte in de winter door de pekel, bijvoorbeeld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is dat ook zo bij een vergelijkbaar en aantoonbaar groot getal, onder gelijke omstandigheden.
Je stelling, is juridisch zo om zeep.
Veelal is er natuurlijk ook sprake van subjectieve ervaringen.
Ook zal Volvo claimen dat alle onderdelen op elkaar zijn afgestemd. Iedere niet Volvo wijziging/onderhoud of wat dan ook, maakt slijtage van welke aard dan ook (terecht) discutabel.
Daarnaast, met de afgelopen twee winters, zijn alle uitlaten sneller aangetast en is een individuele ervaring zonder statische onderbouwing niet representatief.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vermoed dat Volvo echt niet zelf uitlaten maakt maar deze van een toeleverancier laat komen. Bosal is dan een goede keuze en vrij normaal dat er dan naast het Volvo logo ook nog wel ergens Bosal op staat. Dus in feite toch een originele Volvo uitlaat...gerryberrie schreef : Gebeurt vaker hoor, ik heb er GEEN ORIGINELE Volvo pijp onder zitten en die gaat langer mee...
Vaak zijn Volvo pijpen zelf ook Niet meer origineel, maar een Walker of Bosal in Volvo papier met Volvo logo erop.
Kreeg ik bij de Volvo specialist ook mee, een mooie originele Volvo pijp in Volvo doos met Volvo op de pijp gedrukt...toch stond er in een hoekje "Bosal" gedrukt.
Gebeurt vaaak genoeg.
Volvo pijpjes zelf zijn ook niet meer van het "betere" materiaal zoals ze vroeger waren gemaakt...o.a door millieu eisen e.d. (europese unie, het gelijk trekken van eisen en materiaal eisen..etc)
Niks aan te doen.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vraag is dan, gelet op de product aansprakelijkheid, wat mag je verwachten van de levensduur van een duurdere (want Volvo!) uitlaat. Overigens moet ik de leverancier (T. uit V.) formeel aansprakelijk stellen; hij moet dat dan weer gaan regelen met zijn leverancier. Omdat het meerendeel van ons volgens mij zelf sleutelt wordt die PA lastig; alhoewel zelfs ik in staat zou moeten zijn om er een nieuwe uitlaat onder te hangen..
Bij T. zal ik eens een balletje opwerpen

Dit weekend weinig forum bezoek: er moet gewerkt worden en in het nieuwe huis geen internet. Dus..... Fijn weekend allemaal!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.