Rare jongens, die verzekeringsmaatschappijen

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2011 16:27 #1087919 door Willem Veneboer
Rare jongens, die verzekeringsmaatschappijen is gemaakt door Willem Veneboer
Per 1 Juli 2011 heb ik de verzekering overgezet naar een Maatschappij die zich wel wil conformeren aan een geldig taxatierapport.
Een paar dagen geleden kreeg ik de polis toegestuurd.
Er zaten wat fouten in betreffende de kilometerstand en de taxatiedatum, maar die zijn, na telefonisch overleg, gecorrigeerd.
Wat ik wel onduidelijk vond, is dat men mij telefonisch mede deelde, dat mijn taxatierapport, omdat er max 12.000 km/j mee wordt gereden, slechts 1 jaar geldig zou zijn.
Het volgende staat echter in de polis "In de polisvoorwaarden onder Taxatiewaarde/dagwaarde vermelde termijn van 36 maanden is beperkt tot 12 maanden. Daarna zal gedurende 24 maanden het taxatierapport als leidraad dienen".
Is er iemand "in the house" die hier meer kaas van heeft gegeten ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2011 17:37 #1322351 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic staat
Er staat niets anders dan dat het bedrag zoals opgenomen in de taxatie 12 maanden wordt gehanteerd bij schade-evenementen.
Bij het niet "verversen" wordt dit bedrag met een maximum van 3 jaar aangehouden als geldige dagwaarde.
Dus na 13 maanden zal je niet profiteren van evt waarde stijgingen oid.
Let wel, dit geldt alleen bij totaal verlies in de vorm van diefstal.
Bij schade met restanten wordt alsnog een reeele dagwaarde gesteld obv restanten.

• John Haazen
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
05-07-2011 17:45 #1322352 door John Haazen
Beantwoord door John Haazen in topic mmm
Idd wazige polisvoorwaarden. Het zou kunnen betekenen dat het taxatierapport 3 jaar gebruikt wordt voor waardebepaling, maar alleen het eerste jaar het getaxeerde bedrag uit het rapport vastligt.
Maar misschien zijn er forumgebruikers die het beter weten.Gr. John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2011 18:34 #1322355 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gio
ik heb de mijne bij gio verzekerd en die hanteren bij meerdere kilometers per jaar moet je meer taxeren omdat de auto ook meer in waarde kan verliezen bij dagelijks gebruik en als je er 1 auto tot 7500 km per jaar (hobby matig) hebt blijft de waarde van het taxatie rapport 3 jaar gelden.
groet will

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2011 18:36 #1322356 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Euhhhh

Jee schreef : Er staat niets anders dan dat het bedrag zoals opgenomen in de taxatie 12 maanden wordt gehanteerd bij schade-evenementen.
Bij het niet "verversen" wordt dit bedrag met een maximum van 3 jaar aangehouden als geldige dagwaarde.
Dus na 13 maanden zal je niet profiteren van evt waarde stijgingen oid.

Jeroen,
Het eerste stuk is duidelijk, maar het laatste stukje zet me weer een beetje terug

Jee schreef : Let wel, dit geldt alleen bij totaal verlies in de vorm van diefstal.
Bij schade met restanten wordt alsnog een reeele dagwaarde gesteld obv restanten.

Begrijp ik het dan goed, dat bij diefstal het taxatiebedrag wordt aangehouden, gedurende een periode van 36 maanden na taxatie ?
En dat bij schade er wordt gekeken naar de staat waarin de auto verkeert ?
Lijkt me duidelijk, had eigenlijk al min of meer besloten om de auto ieder jaar te laten taxeren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2011 18:46 #1322358 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic precies
Precies. Zoals men noemt "leidraad". Dus een indicatie. Niet bindend.
12 maanden=taxatiebedrag >12 maanden is dit slechts een indicatie.
>36 maanden geen enkel uitgangspunt vanaf vervaldatum eerdere taxatie.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2011 20:08 #1322364 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Klassieker/youngtimer
Hallo Willem,
het is al jaren zo dat het aantal gereden kilometers bepaalt hoelang je taxatierapport geldig is. Dat is niets nieuws in klassieker-/oldtimerland.
Tot max 5000 km per jaar accepteert de verzekering een 3 jaarlijks taxatierapport als bindend. Rijd je tussen de 5000 en 10000 km per jaar dan hanteren de meeste verzekeringsmaatschappijen een periode van 2 jaar. Kom je boven de 10000 km per jaar dan zul je ieder jaar aan moeten tonen dat je de auto zo goed hebt bijgehouden dat van waardevermindering geen sprake is middels een taxatierapport.
Jammer dat je verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon je hier niet vooraf op gewezen heeft. Ook ik laat mijn s90 afhankelijk van het aantal gereden kilometers jaarlijks danwel twee jaarlijks taxeren, omdat ik er tussen de 8 en 15000 km per jaar mee rijd.
Dus niets vreemds, maar je moet het wel even weten.
Groeten, Jan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC