Omdat samen werken veel effectiever is dan samen afwachten: Nait soezen, doun! (Da's mijn soort Gronings)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2011 17:34 #1087836 door V700 register
Uit de diverse postings blijkt dat voor een aantal van ons de economische situatie een forse uitdaging is.
Nu kunnen we allemaal blijven wachten tot de donkere wolken voorbij zijn maar je loopt dat het risico dat het nacht geworden is. Oftewel, blijf je zitten of kom je in beweging?Uit ervaring (vooral van mensen om mij heen) zie ik dat stilzitten leidt tot een verdere verzwakking van je toekomst. Mensen staan later of bijna helemaal niet meer op, lopen onverzorgd door het huis en door hun leven. Dat moeten we dus voorkomen, bij onszelf maar misschien ook bij mensen om ons heen.
Binnen onze club met baksteenafwijking zitten de nodige experts op allerlei gebieden: techniek, R&D, marketing, bedrijfskunde, mentaliteitstraining en (auto-) technisch inzicht. Als je het geod beschouwd alle vakgebieden die je nodig hebt om succesvol een bedrijf te kunnen laten draaien.
Natuurlijk heb ik wel wat gedachten over zo'n vorm van samenwerking maar ik ben benieuwd of het verder uitwerken van zo'n plan zinvol en/of gewenst is. Daarom mijn vraag:
Zijn er clubleden met interesse in een dergelijke vorm van samenwerken?
Ik ben benieuwd! Als er voldoende interesse is dan zullen we via skype en t.z.t. "in de kroeg" hieraan een vervolg kunnen geven.
JohnPeter
&gt; En voor wie wil weten wat mijn achtergrond is: <a href=" www.johnpeter.nl "> www.johnpeter.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2011 18:15 #1321744 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb...
altijd interesse om samen te werken/verder uit tebouwen c.q. op te bouwen.
mijn bedrijf: <a href=" www.customsconsult.nl "> www.customsconsult.nl

Skype niet echt mijn ding, afspreken en brainstormen? altijd!!!

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
29-06-2011 19:46 #1321759 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic per oktober
mijn Lean project/uitdaging is per oktober ook afgelopen, dus ben altijd benieuwd naar........

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2011 23:00 #1321784 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervolg
Heren,
voordeel van skype is dat je zonder (al te veel) kosten een update kunt maken, even kort bijpraten waarbij je elkaar face2face kunt ontmoeten. Er gaat weinig boven gezichten die lichtelijk vertekend wordt door de damp van een verse kop koffie maar voor "even" is skype een optie.
Ik ben benieuwd of we de drie musketiers zijn of dat er versterking bij komt...
Fijne avond!

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 02:03 #1321800 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Samen
Samen praten brainstrormen vindt ik wel leuk.
Met samenwerken heb ik in het verleden minder goede ervaringen opgedaan.
Met name als het door wat voor omstandigheden dan ook, niet helemaal uitpakt als gepland.
Als ik tegenwoordig samen een projectje doe, sturen we elkaar gewoon een factuur voor de geleverde diensten.
Ik heb een BV, waarvan ik het enige personeelslid ben ( en enig aandeelhouder)
Wat doe/kan ik;
- metaalbewerking (draaien, frezen, boren, lassen)
- Hydrauliek/pneumatiek
- Elektrotechniek  (vanaf DC-voertuig electra, t/m besturingen in productie installaties)
- Cad-ontwerp, mechanisch, elektrisch, PLC prog.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2011 08:11 #1321811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Facturatie
Is een mogelijkheid, maar ik zat voorlopig meer te denken aan een lichtere vorm van samenwerking.
Naast JohnPeter! heb ik ook nog e57 advies. Dat heeft wel de ambitie om een vorm van samenwerking op te bouwen tot een bedrijfsmatige aanpak (naar het model van "the empty raincoat") maar dat is niet wat ik voor heb met dit idee. Overigens gaat dat ook verder, inclusief het factureren en het debiteuren beheer maar ook de gelden die "automatisch" naar een soort G-rekening gaan en grotendeels naar een door een accountant/notaris beheerde tussenrekening. 24.000 euro is een dure les!Plan staat nu trouwens stil.
Vandaar mijn plan om een keer te brainstormen en te zien of er een vorm van het winnen van uitdagingen te vinden is.
Fijne dag wenst JohnPeter!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC