Kitvraagje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2011 18:17 #1087689
door V700 register
Kitvraagje is gemaakt door V700 register
Ongetwijfeld een lachwekkende vraag maar hoe kan ik die plastic water-tegenhouder onder het paravant vastkitten?
Het veiligst, gezien mijn kit-ervaring, lijkt het me om het eerst op z'n plaats te frutselen en dan de kit aan de bovenkant (raamzijde) aan de buitenkant van de box te plakken. De onderkant zit met een gefreesd randje vastgeklemd, moet ik aan die kant ook kitten?
Daarnaast blijkt dat de kunststofrand die het paravant "verbindt" met de voorruit licht ingescheurd is, circa 15 centimeter vanaf de zijkant. Had ik niet gezien toen ik 'm ophaalde. Er zitten sporen van kit, dus dat heeft de vorige eigenaar (Jan Vlagsma?) vermoedelijk ook gedaan. Hoe kan ik dit het beste doen of is het beter om te wachten tot een sleuteldag?
Enfin, de eerder genoemde bitumenkit kon ik niet meer uit het kit-pistool halen omdat de bitumen via de achterzijde naar buiten is gekomen. Gelukkig is de gamma in Veendam open, ga ik even snel heen. Dan eten, hopen een goede kit tip lezen en de boel monteren. Tenzij het regent, dan wordt het morgen...
Alvast bedankt!
JohnPeter
Het veiligst, gezien mijn kit-ervaring, lijkt het me om het eerst op z'n plaats te frutselen en dan de kit aan de bovenkant (raamzijde) aan de buitenkant van de box te plakken. De onderkant zit met een gefreesd randje vastgeklemd, moet ik aan die kant ook kitten?
Daarnaast blijkt dat de kunststofrand die het paravant "verbindt" met de voorruit licht ingescheurd is, circa 15 centimeter vanaf de zijkant. Had ik niet gezien toen ik 'm ophaalde. Er zitten sporen van kit, dus dat heeft de vorige eigenaar (Jan Vlagsma?) vermoedelijk ook gedaan. Hoe kan ik dit het beste doen of is het beter om te wachten tot een sleuteldag?
Enfin, de eerder genoemde bitumenkit kon ik niet meer uit het kit-pistool halen omdat de bitumen via de achterzijde naar buiten is gekomen. Gelukkig is de gamma in Veendam open, ga ik even snel heen. Dan eten, hopen een goede kit tip lezen en de boel monteren. Tenzij het regent, dan wordt het morgen...
Alvast bedankt!
JohnPeter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2011 23:37 #1320847
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Kit
Ruiten kit van Teroson bijvoorbeeld........bij de automat. handel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2011 09:00 #1320865
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic KIt
De montage kit heb ik, een (metalen) kitpistool heb ik eveneens alleen nog geen idee hoe ik die bak vast moet kitten. Nou ja, dat wordt dus experimenteren en kliederen..
Die raamkit, moet ik die dan gebruiken om die kunststof strip aan de glaszijde van het paravan vast te maken? Ik neem aan dat het dan een elastisch blijvende kit is?
Het is zomersch
weer hier, dus ik zal even geduld moeten hebben. Twingeling is niet beschikbaar dus als ik pech heb moet ik de boel even tijdelijk vastmaken. Niet zo erg, ben alleen wat huiverig voor de spietjes van de ruitenwissermotortjes.
Fijne dag verder!JohnPeter
Die raamkit, moet ik die dan gebruiken om die kunststof strip aan de glaszijde van het paravan vast te maken? Ik neem aan dat het dan een elastisch blijvende kit is?
Het is zomersch

Fijne dag verder!JohnPeter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2011 11:06 #1320872
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De kunststof strip die over de hele breedte tegen de voorruit ligt hoeft volgens mij niet vastgekit te worden.
Moderators: Jerry Stam