Toffe Sam

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2011 01:41 #1087641 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Toffe Sam is gemaakt door G.J.M. Molenaar (GAST)
Onze Toffe Sam, de "witte estate oude neus" met z'n 230 ft automaat, moet het veld gaan ruimen. Eigenlijk met tegenzin, maar er is een identieke witte automaat voor in de plaats gekomen die cosmetisch gezien er toch een stukje beter uit ziet. Technisch is deze turbo perfect, medelid Henqui, de vorige eigenaar, weet exact wat er aan is gesleuteld/vervangen. De a.p.k  loopt tot 02 okt. 2011. Een echt "gebruiks-maatje" die bijv. ideaal voor een tijdelijke vervanging van een langdurige restauratie/reparatie of een (jongeren?)vacantie, kan functioneren. Een vraagprijs heb ik niet, het is geen commercieel belang, louter om er liefhebbers mee van dienst kunnen te zijn. Uiteraard wel reeel in de kosten/opbrengsten blijven.
Ook is er bij mij thuis de mogelijkheid om hem te demonteren. De ruimte, gereedschap, gastvrijheid met koffie, drankje etc., is aanwezig. Er zitten immers ook onderdelen op die ik zelf graag "op de plank" zou hebben liggen. Dus zelf sleutelen en wat je er overeen gekomen voor over hebt in het "baksteen-potje" deponeren. Gezelligheid voorop. Ook een georganiseerd "geordend demontage weekendje" lijkt me wel gezellig.
Momenteel is ie nog verzekerd en niet geschorst. We gebruiken hem voor onze "alles-doener" waar we niet zo "bang" voor hoeven te zijn. (was ook de opzet) Dus proefrijden is mogelijk.
Ik plaatst dit bericht onder de categorie "clubhuis", gezien ik het niet zie als een commerciele advertentie. Mocht een van de moderatoren(?) het onder de rubriek advertenties plaatsen, dan heb ik liever dat deze boodschap verwijderd wordt. 
Ik weet nu even niet hoe dit verder uitpakt, reageer of mail me maar per p.b, liever niet telefonisch. Uiteraard beantwoord ik alles zo goed mogelijk, prik me daarbij niet op een paar dagen vast. En adviezen/tips hierover zijn uiteraard ook meer dan welkom. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2011 08:56 #1320507 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje
He Geejee,
Beetje verbaasd lees ik het sloop verhaal.
Zo slecht is hij toch niet.?
Leuk dat je hem in de club wil houden cq delen.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2011 14:08 #1320538 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic hij is zeker niet slecht
Optisch is ie niet zo mooi. Geen roest, wel gebruikssporen. Wellicht leg ik "de lat" te hoog . Als je Opoe en de Tuttebol er naast zet, dan begrijp je wel een beetje wat ik bedoel.  

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
19-06-2011 22:04 #1320728 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic marktplaats
Ik zou hem gewoon op marktplaats zetten, perfecte vakantieauto!
- distributieriem- spanrol- keerringen voor en achter (bak is eraf geweest!)- keerring automaatbak- pakking krukasdeksel onder op het blok (voor)- remslangen voor- rem links achter gereviseerd- automaat geflusht- remvloeistof vervangen- remschijven voor- achterschokbrekers- achterveren- waterpomp- alle vacuumslangen en enkele waterslangen in de motorruimte- reactiestangen voorkant- fuseekogels- stuurkogels- verdelerkap- keerringen verdelerkap- bougiekabels- bougies- gasklephuis en cisklep gereinigd

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2011 22:21 #1320734 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic dank!
Hoi Hendrik,
Dank voor je (gratis) aanbeveling...  Is ook helemaal juist jouw lijstje, Toffe Sam rolt probleemloos. Maar liever geen M.P., al dat gezeur, lekker onder leden/bekenden houden. Hoeft echt geen hoofdprijs te zijn, maar de Vecht in rijden is jammer. Het grappige is nu dat "pa & ma" beiden een witte 740 estate "oude neus" rijden. Grappig hier op het dijkje waar de sociale controle groot is,de meesten hebben het niet door....

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
19-06-2011 22:38 #1320737 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
In de club houden is natuurlijk beter, konden we dat maar met alle bakstenen! :-)maar serieus: Ik denk dat je hem zo kwijt bent op MP. Ik heb hem vanavond nog aangeprijsd bij een vriend, hij heeft ook een 88-er 745, die momenteel wat onderhoud nodig heeft. Zal ik hem naar je doorverwijzen?

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2011 00:48 #1320749 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic altijd goed!
Prima Hendrik, echter ik heb ook al wel een serieuze optie lopen bij een zeer aimabel verenigingslid die hetzelfde 760 virus heeft als ik, echter het p.m. mail-verkeer verloopt technisch even niet helemaal vlekkeloos. Waarschijnlijk door onjuist gebruik van een van ons. Dat wacht ik nog even af. Ik hou je wel op de hoogte. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC