APK-reflector
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2011 00:01 #1087571
door G.J.M. Molenaar (GAST)
APK-reflector is gemaakt door G.J.M. Molenaar (GAST)
Onze (her)ingevoerde 740 est werd bij de apk afgekeurd op een niet functionererend reflectie gedeelte van het achterlicht. (stond i.d.d. vol water). De keurmeester attendeerde mij er op dat het ook is toegestaan er een "plakreflector" op te..., juist, te plakken. Ondanks de afkeurmelding werd er toch een "steekproef" genomen. Het afkeuringspunt werd door de RDW akkoord bevonden. Toen ik de heren er op wees dat er over over de hele breedte van de bumper een orginele Volvo goedgekeurde "honing-graat" reflectiestrip zit, was het "leed" al geschied. Het woordje "toe-geven", c.q. "intrekken"(digitaal), was in deze uiteraard niet meer van "toe-passing". (lees:mogelijk)
Iemand suggesties, ervaring, hoe verder te handelen?
(het keurings bedrijf heb ik er schriftelijk op aangeschreven, deze hebben mij schriftelijk te kennen gegeven zich bij het standpunt neer te leggen en er verder geen discussie meer mogelijk is)
Iemand suggesties, ervaring, hoe verder te handelen?
(het keurings bedrijf heb ik er schriftelijk op aangeschreven, deze hebben mij schriftelijk te kennen gegeven zich bij het standpunt neer te leggen en er verder geen discussie meer mogelijk is)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13-06-2011 00:19 #1319982
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic aanhanger
even naar een aanhanger zaak of carravan zaak en 2 van die rode reflectoren halen , en laten herkeuren, klaar.
herkeuren is over het algemeen binnen 14 dagen gratis.
ik heb het gehad met de kompleet witte achterlicht units(estate
2 rode reflectoren geplakt tijdens de keuring en daarna direct weer in de achterbak.
herkeuren is over het algemeen binnen 14 dagen gratis.
ik heb het gehad met de kompleet witte achterlicht units(estate
2 rode reflectoren geplakt tijdens de keuring en daarna direct weer in de achterbak.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2011 01:20 #1319988
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic optelsom
Geejee.
Zet er gewoon een ander achterlicht op.
Ik zie voor mij...zonnige dag ...dossierintake...3 spelende kindereren....koffie en ik zorg voor het achterlicht.
Geloof me, ik kan je nog helpen omzetten ook !
Zet er gewoon een ander achterlicht op.
Ik zie voor mij...zonnige dag ...dossierintake...3 spelende kindereren....koffie en ik zorg voor het achterlicht.
Geloof me, ik kan je nog helpen omzetten ook !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2011 10:06 #1320009
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hetzelfde
Ook wel eens gehad en met een dremel uit een kapotte achterlicht (altijd handig om die te bewaren) het reflectiedeel er uit gedrempeld en op de afgekeurde achterlicht geplakt
Terrug naar APK garage en goedgekeurd .
Terrug naar APK garage en goedgekeurd .
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2011 16:07 #1320041
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic reflector strip
Het oplossen was i.d.d een kleinigheidje (water eruit laten lopen, hoe komt het er in vraag ik me af). Maar waar het mij om ging/gaat of het afkeurpunt juist is geweest. Immers er zat ook die orginele rode honinggraad Volvo reflectie bumper strip op. Die is 140 cm breed i.p.v. 5 cm. Daar ben ik eigenlijk nieuwschierig naar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2011 09:14 #1320123
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reflector
De strip, Geejee, is een retro-reflecterende strip, die achter rood en voor wit mag zijn, indien aanwezig.Rood rondom is verboden, wit achter ook.
De strip is dus een retro-reflector, geen reflector.
De refelctor achter, het deel wat IN het achterlicht zit, moet heel zijn, niet gechipped of gebroken.Als dat 8mm randje aan de klep-kant stuk is, is het geen punt, maar als er dan een stukje af is, wat groot genoeg is dat ook de reflector is aangetast, is dat afkeur.
Twee van die ronde dingen op je bumper plakken is afdoende, een reflectortje van 2 bij 7 op dezelfde plek op de lapunit plakken ook.
Als je een foto plaatst, van de afgekeurde lamp, kunnen we het wellicht in ander licht zien, maar mij lijkt afkeur terrecht, hoe lullig dan ook.
De strip is dus een retro-reflector, geen reflector.
De refelctor achter, het deel wat IN het achterlicht zit, moet heel zijn, niet gechipped of gebroken.Als dat 8mm randje aan de klep-kant stuk is, is het geen punt, maar als er dan een stukje af is, wat groot genoeg is dat ook de reflector is aangetast, is dat afkeur.
Twee van die ronde dingen op je bumper plakken is afdoende, een reflectortje van 2 bij 7 op dezelfde plek op de lapunit plakken ook.
Als je een foto plaatst, van de afgekeurde lamp, kunnen we het wellicht in ander licht zien, maar mij lijkt afkeur terrecht, hoe lullig dan ook.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2011 21:55 #1320308
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Jammer.
Hoi Bas, dank voor je reactie.
Dat vermoeden had ik ook al, maar ja, je begrijpt mijn irritatie op zo'n moment neem ik aan. Het was een kwestie van even het water eruit laten lopen. Nog een afkeurpunt was een "losse" akku. Kwestie van een 1/2 slag aan dat vast-zet-oog draaien. Een derde afkeur moment was het linker lampje van de kentekenplaat verlichting. Was een kwestie van aan de buitenkant het schroefje aandraaien. (massa probleempje)
Ik was erbij gebleven, zonder overleg is ie afgemeld, kreeg een steekproef (kon ik weer 1 1/2 uur wachten) en bij mijn vraag om een afspraak te maken voor de "reparaties" kon ik pas ergens de week erop verschijnen.
Zelfs ik, met mijn houthakkershandjes, had het zelf snel verholpen. En nu ga ik toch even schreeuwen: HET WAS BIJ KWIK FIT ! Dus wat dat betreft heb je, en niet alleen jij hoor, volkomen gelijk. Wat een BUTZAAK !
Dat vermoeden had ik ook al, maar ja, je begrijpt mijn irritatie op zo'n moment neem ik aan. Het was een kwestie van even het water eruit laten lopen. Nog een afkeurpunt was een "losse" akku. Kwestie van een 1/2 slag aan dat vast-zet-oog draaien. Een derde afkeur moment was het linker lampje van de kentekenplaat verlichting. Was een kwestie van aan de buitenkant het schroefje aandraaien. (massa probleempje)
Ik was erbij gebleven, zonder overleg is ie afgemeld, kreeg een steekproef (kon ik weer 1 1/2 uur wachten) en bij mijn vraag om een afspraak te maken voor de "reparaties" kon ik pas ergens de week erop verschijnen.
Zelfs ik, met mijn houthakkershandjes, had het zelf snel verholpen. En nu ga ik toch even schreeuwen: HET WAS BIJ KWIK FIT ! Dus wat dat betreft heb je, en niet alleen jij hoor, volkomen gelijk. Wat een BUTZAAK !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2011 22:47 #1320318
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Keuren
Dat doe ik bij iemand die met liefde naar elke auto kijkt, en ook goed kijkt en alles onder de loep neemt, is het in zijn ogen makkelijk op te lossen door er wat water uit te laten lopen dan doet hij dat, maar meld je wel dat het een vervangings punt is.
Accu los, Hij kijkt even of hij hem vast kan zetten, lampje wat het niet doet hij kijkt even, schroefje aandraaien doet hij dat, blijkt lampje kapot te zijn krijg je een smsje dat hij het lampje heeft vervangen.
Ik kreeg het mondeling advies om mijn achterlichten te vervangen want dat kon wel eens vervelend worden de volgende keuring.
Kan altijd bij hem aankloppen weet je nog wat of advies. gewoon een lokale boeren garage werken nog naar alle tevredenheid met de auto's.
Keuren is bij hem mischien aan de hoge kant €25 voorkeuren en €25 herkeuren en afmelden.(benzine) maar geloof dat diesel net zo duur is.
Reden dat ik dat bij (KWIKFIT) niet laat doen is dat het de grootste afzetter van NL is. hier zeggen ze ook dat je absoluut niet meer dan 40.000 km met een setje michelin kan rijden, hmmm hoe kan het dan dat er in middels al meer dan 70.000 km mee gereden is?!?!?!?!?!. die vraag kon hij niet beantwoorden, is voor mij een al 1 teken dat je als banden H(B)oer niet weet waar je het over hebt, met wat uitleg kan elke knurft een band om een velg leggen met wat lood. heb je echt geen zogenaamde 25 jaar ervaring voor nodig bah weet wat je bedoeld GeeJee stelletje bah. het lijkt wel of dat bedrijf het uitmelken heeft uitgevonden.
Tom.(die met een zwaaiende vinger daar langs rijd)
Accu los, Hij kijkt even of hij hem vast kan zetten, lampje wat het niet doet hij kijkt even, schroefje aandraaien doet hij dat, blijkt lampje kapot te zijn krijg je een smsje dat hij het lampje heeft vervangen.
Ik kreeg het mondeling advies om mijn achterlichten te vervangen want dat kon wel eens vervelend worden de volgende keuring.
Kan altijd bij hem aankloppen weet je nog wat of advies. gewoon een lokale boeren garage werken nog naar alle tevredenheid met de auto's.
Keuren is bij hem mischien aan de hoge kant €25 voorkeuren en €25 herkeuren en afmelden.(benzine) maar geloof dat diesel net zo duur is.
Reden dat ik dat bij (KWIKFIT) niet laat doen is dat het de grootste afzetter van NL is. hier zeggen ze ook dat je absoluut niet meer dan 40.000 km met een setje michelin kan rijden, hmmm hoe kan het dan dat er in middels al meer dan 70.000 km mee gereden is?!?!?!?!?!. die vraag kon hij niet beantwoorden, is voor mij een al 1 teken dat je als banden H(B)oer niet weet waar je het over hebt, met wat uitleg kan elke knurft een band om een velg leggen met wat lood. heb je echt geen zogenaamde 25 jaar ervaring voor nodig bah weet wat je bedoeld GeeJee stelletje bah. het lijkt wel of dat bedrijf het uitmelken heeft uitgevonden.
Tom.(die met een zwaaiende vinger daar langs rijd)
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2011 00:02 #1320334
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic schitterend!
Hoi Tom,
Jou betrokkenheid, beleving, enthousiasme, behulpzaamheid, maar vooral de manier van het verwoorden en de oprechte intense beleving van je binnen deze vereniging, verbaast mij keer op keer! Alle waardering hiervoor, uit de grond van mijn hart!
Jou betrokkenheid, beleving, enthousiasme, behulpzaamheid, maar vooral de manier van het verwoorden en de oprechte intense beleving van je binnen deze vereniging, verbaast mij keer op keer! Alle waardering hiervoor, uit de grond van mijn hart!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2011 00:33 #1320336
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach
hou van humor, werken, Gezeligheid en mensen helpen op elke manier waar ik bij kan helpen.
Tom.(die vanmorgen nog de tuin stond te schoffelen van de buurvrouw omdat die gister nog heel snel beneden wilde zijn Gelukkig gaat het beter met haar).
Tom.(die vanmorgen nog de tuin stond te schoffelen van de buurvrouw omdat die gister nog heel snel beneden wilde zijn Gelukkig gaat het beter met haar).
Moderators: Jerry Stam