taxatie(dag)
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2011 16:21 #1087529
door P.J. Bus
taxatie(dag) is gemaakt door P.J. Bus
Beste allemaal,
Ik overweeg om mijn auto te laten taxeren bij Steijn Sportcars te Alphen a/d Rijn. Heeft iemand ervaring daar mee? En wat zijn de voordelen van een taxatie en wanneer niet (zelf denk ik dat het geen voordeel heeft als de auto alleen WA verzekerd is, maar wellicht heb ik het mis).
Steijn Sportcars heeft aan doorgegeven dat de kostprijs per taxatie € 90 bij 10 of meer auto's, onafhankelijk van de locatie. Is dit nog een idee om dit jaar nog eens te doen, want ik las dat het dit jaar al eens in het voorjaar is georganiseerd door onze vereniging.
Ik overweeg om mijn auto te laten taxeren bij Steijn Sportcars te Alphen a/d Rijn. Heeft iemand ervaring daar mee? En wat zijn de voordelen van een taxatie en wanneer niet (zelf denk ik dat het geen voordeel heeft als de auto alleen WA verzekerd is, maar wellicht heb ik het mis).
Steijn Sportcars heeft aan doorgegeven dat de kostprijs per taxatie € 90 bij 10 of meer auto's, onafhankelijk van de locatie. Is dit nog een idee om dit jaar nog eens te doen, want ik las dat het dit jaar al eens in het voorjaar is georganiseerd door onze vereniging.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10-06-2011 16:53 #1319739
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic goede ervaring
zekr bekend goede ervaring mee
en ooit eens de eerste taxatiedag met hen gemaakt.
ik vind ze zeer kundig en het zijn echte liefhebbers met oog voor details
zo heb ik meerdere voortuigen al diverse keren laten keuren door hun.
ze bekijken ook wat je er aan werk eraan gedaan heb.
zo heb ik de dvd die ik gemaakt heb van mijn resauratie meer geleverd bij de taxatie van mijn 780
ook de org. carravan spiegels hebben ze mee genomen bij mijn 940 netals het kinderzitje in de middenarmsteun.
net als dat alle rubbers van het onderstel vervangen zijn van de auto.
tevens heeft hij van de buurjongen zijn S70R getaxeerd en de complete documentatie door genomen van de veranderingen aan deze auto.
zo werdt er aangegeven dat de moter getuned door .....is maar geen vermogen vermeld.(veel verzekeringen kunnen er een probleem van maken op het moment dat er een ongeluk is gebeurd)
porsche (grotere) remmen, speciale vering juist vermeld (betere / veilige wegligging)
als ik iemand advies voor een taxateur is het altijd steijn sportscar
en ooit eens de eerste taxatiedag met hen gemaakt.
ik vind ze zeer kundig en het zijn echte liefhebbers met oog voor details
zo heb ik meerdere voortuigen al diverse keren laten keuren door hun.
ze bekijken ook wat je er aan werk eraan gedaan heb.
zo heb ik de dvd die ik gemaakt heb van mijn resauratie meer geleverd bij de taxatie van mijn 780
ook de org. carravan spiegels hebben ze mee genomen bij mijn 940 netals het kinderzitje in de middenarmsteun.
net als dat alle rubbers van het onderstel vervangen zijn van de auto.
tevens heeft hij van de buurjongen zijn S70R getaxeerd en de complete documentatie door genomen van de veranderingen aan deze auto.
zo werdt er aangegeven dat de moter getuned door .....is maar geen vermogen vermeld.(veel verzekeringen kunnen er een probleem van maken op het moment dat er een ongeluk is gebeurd)
porsche (grotere) remmen, speciale vering juist vermeld (betere / veilige wegligging)
als ik iemand advies voor een taxateur is het altijd steijn sportscar
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2011 17:26 #1319746
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij
Bij alleen WA verzekering is het nut van een taxatierapport wat beperkter dan bij een all-risk verzekering omdat de gedekte schade-oorzaken beperkter zijn. Toch denk ik dat je er wel voordeel van kunt hebben.
Stel dat iemand (buiten jouw schuld) een ongeluk veroorzaakt waardoor je auto total-loss raakt. Bij de huidige marktwaarde (hangt er vanaf, maar € 500-1500 is denk ik reeel voor het gemiddelde, nette maar gebruikte exemplaar) is een Volvo 700 snel total-loss. Het bedrag je obv de marktwaarde uitgekeerd krijgt zal dan beperkt zijn. Met een taxatierapport sta je (veel) sterker met een claim. Naarmate je auto "specialer" is (staat of uitvoering) zal de taxatiewaarde ook hoger zijn, en daarmee ook het nut. Hoe speciaal je auto is, kun je denk ik zelf wel inschatten.
Stel dat iemand (buiten jouw schuld) een ongeluk veroorzaakt waardoor je auto total-loss raakt. Bij de huidige marktwaarde (hangt er vanaf, maar € 500-1500 is denk ik reeel voor het gemiddelde, nette maar gebruikte exemplaar) is een Volvo 700 snel total-loss. Het bedrag je obv de marktwaarde uitgekeerd krijgt zal dan beperkt zijn. Met een taxatierapport sta je (veel) sterker met een claim. Naarmate je auto "specialer" is (staat of uitvoering) zal de taxatiewaarde ook hoger zijn, en daarmee ook het nut. Hoe speciaal je auto is, kun je denk ik zelf wel inschatten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2011 19:34 #1319773
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Na de zomervakantie
Na de zomervakantie organiseer ik weer een Taxatiedag bij verkerk Utrecht.
Groet Paul
Groet Paul
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2011 21:29 #1319783
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Bedankt allemaal,
Of de
Bedankt allemaal,
Of de mijne speciaal is weet ik niet. Hij heeft veel, maar goed bijgewerkte krasjes en deukjes, maar is verder nagenoeg in nieuwstaat (gebracht). Ik heb hem helemaal getectyleerd, in orde gemaakt en heeft maar 185k gelopen, komt uit Italie, is een oldtimer, een GLE en het interieur is prima.
Ik zal een afspraak gaan maken om het te laten taxeren in Alphen en waarschijnlijk in de WA+ doen.
Of de mijne speciaal is weet ik niet. Hij heeft veel, maar goed bijgewerkte krasjes en deukjes, maar is verder nagenoeg in nieuwstaat (gebracht). Ik heb hem helemaal getectyleerd, in orde gemaakt en heeft maar 185k gelopen, komt uit Italie, is een oldtimer, een GLE en het interieur is prima.
Ik zal een afspraak gaan maken om het te laten taxeren in Alphen en waarschijnlijk in de WA+ doen.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2011 21:40 #1319785
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic taxatie
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2011 21:14 #1319845
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Hoi Geejee & Co,
Had ik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2011 20:51 #1319956
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic taxatie
Heren,
Toevallig heb ik juist een schadetje van eur 1350 gewoon betaald gekregen aan mijn 940. Was niet mijn schuld en heb taxateur de Steijn taxatie van 2 jaar geleden gegeven. Daarna geen discussie meer gehad over 'economische total loss'.
Ik heb mn 90 euro daarmee terugverdiend.
Toevallig heb ik juist een schadetje van eur 1350 gewoon betaald gekregen aan mijn 940. Was niet mijn schuld en heb taxateur de Steijn taxatie van 2 jaar geleden gegeven. Daarna geen discussie meer gehad over 'economische total loss'.
Ik heb mn 90 euro daarmee terugverdiend.
Moderators: Jerry Stam