What to do-what-to-do. Afscheid nemen?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 10:59 #1086562 door V700 register
What to do-what-to-do. Afscheid nemen? is gemaakt door V700 register
Soms moet je keuzes maken, maar deze gaat me erg aan het hart. De 960 die ik afgelopen zomer heb gekocht loopt als een zonnetje (op enkele ongemakjes na, maar geen grote ellende). Probleem is nu dat de APK enz eraan komt en een grote beurt onvermijdelijk.
Ik ben sinds september 2010 ondermemer, en zoals jullie vast wel weten is het begin even financieel met de billen knijpen. Het gaat nu redelijk, maar ik houd erg weinig over, en om de restjes aan de auto te besteden vind ik ook zoiets.
De auto is mij te duur geworden. Zeker op benzine (1/8 in de stad en 1/10 op de snelweg). En dan de wegenbelasting!
Maar ik kan er eigenlijk geen afscheid van nemen. Het is een prachtkarakterbak met nog geen drie ton op de teller, nagenoeg schadevrij en 0 olieverbruik. Hoe vaak kom je zoiets nog tegen?
Rationeel zou ik zeggen: eruit ermee, maar je kunt je -hoe stom het ook klinkt- echt hechten aan een auto, en iets beters dan een 940/960 is er voor mij niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 11:37 #1313601 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nop schreef: Ik ben sinds

nop schreef : Ik ben sinds september 2010 ondermemer, en zoals jullie vast wel weten is het begin even financieel met de billen knijpen.

Goed geventileerde & niet te dure stalling zoeken, hoes kopen, schorsen, bandjes goed op spanning zetten en in vettere tijden weer lekker verder rijden.
Succes met ondernemen!
Joost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 11:45 #1313602 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic alternatief?
Hallo NOP,
als collega-ondernemer voel ik met je mee, de crisis heeft mij ook niet onberoerd gelaten en het is knokken voor elke centimeter.
Ik rijd ook al sinds 2002 een 960 en ben er erg aan gehecht. Ik weet niet hoeveel kilometer je per jaar rijdt, maar bedenk dat je in deze tijd bij verkoop maar bedroevend weinig voor je 960 krijgt. En een kleine/zuinige 2de hands auto moet je duur kopen. Voor het het geld dat je bij een zuinige variant moet leggen kun je wellicht ook een paar jaar de extra brandstof en MRB betalen. En dan rijd je wel in een fijne auto. Maar als je natuurlijk 25000 km of meer per jaar rijdt dan wordt het natuurlijk anders. Maar bedenk wel, ik rijd sinds 2 jaar voor het woon/werkverkeer in een klein autootje, het is puur rationeel en goedkoop, ervan houden of het leuk vinden is een ander verhaal. Ik heb mijn s90 toen (erbij) gehouden omdat ik zo weinig kreeg bij verkoop en ik de auto al helemaal had opgeknapt en ik rijd er regelmatig een of twee dagen in de week mee en geniet van elke kilometer. En bedenk dat iedere crisis ook weer voorbij gaat. Verkoop je hem en gaat het over drie maanden ineens financieel wat beter dan heb je spijt als haren op je hoofd. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar uit je verhaal begrijp ik wel dat verkoop toch een grote drempel voor je is.
In ieder geval succes, goede zaken en veel wijsheid met je beslissing.
 
Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 14:38 #1313611 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het is al gezegd
Schorsen
Fiat Panda kopen
Of iets belastingvrij's dat altijd rijdt
 
succes, met medeleven

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 20:07 #1313636 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Spijt
Hallo nop
Als een van de weinigen hier kan ik zeggen dat ik je auto gezien heb.  Doe hem niet weg, want daar krijg je gegarandeerd spijt van.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 20:19 #1313637 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eens met vorige sprekers
Je krijgt er inderdaad erg weinig voor en voor wat je er dan voor krijgt koop je weinig moois. Ja een Panda uit 1996 kun je ervoor kopen en is een stuk zuiniger, maar het is wel een uiterste. Als je een plekje kunt vinden om te stallen zou ik dat doen in afwachting van mooiere tijden. @Martijn belastingvrij en onderhoudsvrij gaat niet samen. Als ik het allemaal een beetje goed volg, geef je met gemak de mrb die je bespaart uit aan extra onderhoud.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 20:30 #1313639 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Croky
Hallo Maarten
En dan vergeet je nog, dat een Panda van 1996 qua vorm lijkt op een 7/90(0), maar qua botsveiligheid meer weg heeft van een zakje chips.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 21:06 #1313645 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja klopt
Klopt helemaal, leuke vergelijking! Het zijn fantastische auto's die fiat Panda, meen ik oprecht, maar niet als je er een aanrijding mee hebt. En ze willen ook wel roesten, een tijdje geleden heb ik er een bij gehad voor zoonlief maar die mocht na een jaar toch echt niet meer door de keuring. Ik zei ook, dat is wel een uiterste als je een dikke V90 gewend bent. Het enigste waar ze nu sterk op elkaar lijken is de aanschafprijs... Ik denk dat je voor een goede roestvrije Panda uit 1996 net zoveel moet betalen als voor een knappe 960.. :-(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 21:22 #1313647 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Tja, centen of hart...
Lastige keuze. Ik rij nog steeds in de 740 diesel, ondanks dat ie nu +- 1:12 loopt en de dieselprijs de pan uit loopt. (en de staat 'm echt niet wegenbelasting vrij gaat maken)
Met de 960 heb je naast wegdoen of stallen nog een 3e optie, lpg inbouwen.
Overigens ben ik benieuwd hoe je de wagen als ondernemer gebruikt, is ie zakelijk of vergoed je jezelf 19 cent per kilometer? Alle beetjes helpen en het voorkomt dat er een deel van de 19 ct/km rechtstreeks naar de staat gaat. (ipv indirect via accijns en wegenbelasting)
Wegdoen zou ik niet doen, zeker niet als je 'm ergens kan schorsen. Iets opleveren doet ie nu zeker niet en als je een eigen terrein hebt is schorsen 23.90 p/jr. (of je moet er een uit de laatste serie hebben, die jonger is dan 15) Ik kan het weten, ik heb de 760 en 780's geschorst staan... en ben wat blij dat de 780's nog wegenbelasting vrij worden dit jaar.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 21:34 #1313651 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bouwjaar
Auto's van 15 jaar en ouder kun je belasting gunstig rijden als auto van de zaak; misschien is dat een optie?Sterkte!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD