What to do-what-to-do. Afscheid nemen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben sinds september 2010 ondermemer, en zoals jullie vast wel weten is het begin even financieel met de billen knijpen. Het gaat nu redelijk, maar ik houd erg weinig over, en om de restjes aan de auto te besteden vind ik ook zoiets.
De auto is mij te duur geworden. Zeker op benzine (1/8 in de stad en 1/10 op de snelweg). En dan de wegenbelasting!
Maar ik kan er eigenlijk geen afscheid van nemen. Het is een prachtkarakterbak met nog geen drie ton op de teller, nagenoeg schadevrij en 0 olieverbruik. Hoe vaak kom je zoiets nog tegen?
Rationeel zou ik zeggen: eruit ermee, maar je kunt je -hoe stom het ook klinkt- echt hechten aan een auto, en iets beters dan een 940/960 is er voor mij niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Goed geventileerde & niet te dure stalling zoeken, hoes kopen, schorsen, bandjes goed op spanning zetten en in vettere tijden weer lekker verder rijden.nop schreef : Ik ben sinds september 2010 ondermemer, en zoals jullie vast wel weten is het begin even financieel met de billen knijpen.
Succes met ondernemen!
Joost
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
als collega-ondernemer voel ik met je mee, de crisis heeft mij ook niet onberoerd gelaten en het is knokken voor elke centimeter.
Ik rijd ook al sinds 2002 een 960 en ben er erg aan gehecht. Ik weet niet hoeveel kilometer je per jaar rijdt, maar bedenk dat je in deze tijd bij verkoop maar bedroevend weinig voor je 960 krijgt. En een kleine/zuinige 2de hands auto moet je duur kopen. Voor het het geld dat je bij een zuinige variant moet leggen kun je wellicht ook een paar jaar de extra brandstof en MRB betalen. En dan rijd je wel in een fijne auto. Maar als je natuurlijk 25000 km of meer per jaar rijdt dan wordt het natuurlijk anders. Maar bedenk wel, ik rijd sinds 2 jaar voor het woon/werkverkeer in een klein autootje, het is puur rationeel en goedkoop, ervan houden of het leuk vinden is een ander verhaal. Ik heb mijn s90 toen (erbij) gehouden omdat ik zo weinig kreeg bij verkoop en ik de auto al helemaal had opgeknapt en ik rijd er regelmatig een of twee dagen in de week mee en geniet van elke kilometer. En bedenk dat iedere crisis ook weer voorbij gaat. Verkoop je hem en gaat het over drie maanden ineens financieel wat beter dan heb je spijt als haren op je hoofd. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar uit je verhaal begrijp ik wel dat verkoop toch een grote drempel voor je is.
In ieder geval succes, goede zaken en veel wijsheid met je beslissing.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Fiat Panda kopen
Of iets belastingvrij's dat altijd rijdt
succes, met medeleven
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als een van de weinigen hier kan ik zeggen dat ik je auto gezien heb. Doe hem niet weg, want daar krijg je gegarandeerd spijt van.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
En dan vergeet je nog, dat een Panda van 1996 qua vorm lijkt op een 7/90(0), maar qua botsveiligheid meer weg heeft van een zakje chips.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-

Met de 960 heb je naast wegdoen of stallen nog een 3e optie, lpg inbouwen.
Overigens ben ik benieuwd hoe je de wagen als ondernemer gebruikt, is ie zakelijk of vergoed je jezelf 19 cent per kilometer? Alle beetjes helpen en het voorkomt dat er een deel van de 19 ct/km rechtstreeks naar de staat gaat. (ipv indirect via accijns en wegenbelasting)
Wegdoen zou ik niet doen, zeker niet als je 'm ergens kan schorsen. Iets opleveren doet ie nu zeker niet en als je een eigen terrein hebt is schorsen 23.90 p/jr. (of je moet er een uit de laatste serie hebben, die jonger is dan 15) Ik kan het weten, ik heb de 760 en 780's geschorst staan... en ben wat blij dat de 780's nog wegenbelasting vrij worden dit jaar.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-