vorige week wat foutjes gemaakt met schorsen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2011 09:40 #1085915 door V700 register
vorige week wat foutjes gemaakt met schorsen... is gemaakt door V700 register

Brief aan RDW:
 Middels dit schrijven wil ik u verzoeken mij toestemming te verlenen om mijn Volvo met bovenvermeld kenteken te slopen. De onderdelen gaan gebruikt worden voor mijn andere 740. Tevens wil ik u restitutie verzoeken van een abusievelijke schorsingZoals u misschien aan uw internet schorsing bestand kunt zien heb ik vandaag nogal wat fouten gemaakt (beetje druk in huis, 2 gillende kinderen en dergelijke…)·          Vandaag 5/02/2011 had ik van u ontvangen; een nieuw tennaamstellingsbewijs van XT-69-KN[/b], auto wordt echter gesloopt, schorsing diende niet verlengd te worden. Ik ben vergeten het kentekenbewijs naar u op te sturen om sloop in eigen beheer te verzoeken. Dat de schorsing verlopen was is mij ontschoten.·          Om alle verplichtingen en eventuele boetes te vermijden wilde ik de auto dan toch maar schorsen/c.q. schorsing verlengen in afwachting van uw toestemming tot sloop. tja, zondegeld maar goed beter zeker dan forse narekeningen krijgen…Toen: zaterdagmiddag 5 maart 201114:33 uur[/b] Per ongeluk mijn gebruiksauto ( de enige rijdende ) met kenteken GHSF39[/b] geschorst i.p.v. degene waarvoor ik een sloopverzoek indien met kenteken XT69KN[/b]14:37 uur[/b] Schorsing van GHSF39[/b] weer ongedaan gemaakt14:39 uur[/b] Schorsing aangevraagd voor XT69KN[/b]15:00 uur[/b], Deze brief geschreven met verzoek tot het mogen slopen van XT69KN[/b]Ik hoop dat u de betaling voor het abusievelijk schorsen van mijn gebruiksauto met kenteken GHSF39[/b] terug kunt storten, tenslotte is deze slechts 4 minuten geschorst geweest. [/b]Tijdens deze 4 minuten stond deze trouwens niet op de openbare weg maar in de parkeergarage onder het flatgebouw waar ik woon.Tevens hoop ik dat u mijn slopingsaanvraag voor XT69KN[/b] wilt goedkeuren. GNADB is nog steeds geschorst ondanks dat ik via email een ontschorsing heb ontvangen. Helaas kreeg ik gisteren enkel de schorsing van mijn sloper en ook nog de schorsing van GNADB... Pffft hebwel al de gehele week gereden met gnadb...... wederom  benieuwd of dit tot boetes gaat leiden... Nogmaals een ontschorsing van GNADB geprobeerd op de website en dat wil dus niet lukken...   

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2011 09:55 #1309143 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon
Je hebt gewoon teveel auto's Rudiger.
geschorst rondrijden is best duur en volgens mij ben je dan ook niet verzekerd.
loop anders even naar postkantoor daar kunnen ze het ook regelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2011 09:59 #1309145 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic is het bovenstuk
daadwerkelijk wat je naar het RDW hebt gestuurd ?
Ben bang dat het niet heel verhelderend is.
Zoals Frits al opmerkt,
op naar het postkantoor.
Papiertje voor papiertje afhandelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2011 10:13 #1309146 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oei...

Jee schreef : daadwerkelijk wat je naar het RDW hebt gestuurd ?
Ben bang dat het niet heel verhelderend is.

Maar begrijp jij Jeroen  wat er is gebeurd aan de hand van die brief? Bijgevoegd was natuurlijk het volledige kentekenbewijs van de XT..... Die XT.... was geshorst, schorsing was ongemerkt ( voor mij) verlopen dus ik kreeg weer een volledig kentekenbewijs opgestuurd en diende de auto te verzekeren en MRB te betalen... Dat is natuurlijk ook niet gebeurd...
pfff lekkere puinhoop heb ik ervan gemaakt. Amerigo is ook nog geschorst trouwens.... hehe
@Frits, tja wat nu te doen bij het postkantoor? nogmaals ontschorsing aanvragen voor GNADB? Ik denk dat ze dan ook meteen de melding krijgen dat de schorsingaanvraag in behandeling is wat dat dan ook mogen betekenen ( normaal gaat een ontschorsing meteen in en is die ook zichtbaar op de website. Ik ga zo wel even kijken op het postkantoor wat ze zeggen...
Trouwens verzekerd is de auto wel, daar is natuurlijk niets aan veranderd, enkel de verplichting tot verzekeren is opgeheven. De APK is ook nog geldig dus daar  zal het allemaal niet liggen..
Ben benieuwd..

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
12-03-2011 10:26 #1309148 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Je zult gewoon moeten
Je zult gewoon moeten betalen, hier is men keihard in.

Met vriendelijke groet, Ziko

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2011 10:41 #1309149 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic betalen

Ziko schreef : Je zult gewoon moeten betalen, hier is men keihard in.

Tja, dat denk ik ook wel, maar ik wilde er wel even een briefje aan wagen. Maar waar ik nu zo van flip is dat die rode maar niet ontschorst (kan) word(en)..
Toch vreemd, e.e.a. i sniet geautomatiseerd dus erzit een medewerker en die heeft die verzoeken onder zijn neus gekregen, vreemd dat de ontschorsingsaanvraag van GNADB die ik enkele minuten voor de schorsingaanvraag van de XT.... heb aangevraagd niet behandeld word en de xt dus al afgerond is...
Ik heb inmiddels hun website al met vragen en brieven bestookt...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2011 10:59 #1309152 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verwarrend
Hoi Rudiger, je verwijst naar 2 verschillende procedures die in jouw beleving aan elkaar gerelateerd zijn. In jouw beleving, omdat het allebei jouw auto's zijn en omdat er in de tijd weinig 'tussen' heeft gezeten. Ik ben bang dat dit alleen maar hoogst verwarrend is voor RDW. Hun database legt die relatie niet en ik moet je bekennen dat ik na 1 keer je brief te hebben gelezen het ook al niet direct kon volgen. En ik ben zeer geïnteresseerd, hoef je van de ambtenaar bij RDW ook niet echt te verwachten. Alhoewel dit wijsheid achteraf is, zou ik me in dit geval vooral hebben geconcentreerd op de 'per ongeluk' schorsing. Die schorsing heeft maar een 5 minuten geduurd. Dus een simpel briefje dat je per ongeluk de verkeerde auto hebt geschorst (geen verhalen over vrouw en kinderen en huis in brand dat interesseert de ambtenaar toch niet). Wordt de betaling voor de schorsing ondanks dat verzoek niet teruggestort, kun je overwegen in beroep te gaan bij de bestuursrechter omdat overduidelijk is dat je de auto niet wilde schorsen en dus ook geen kosten in rekening mogen worden gebracht. Maar als RDW kan aantonen dat ze er wel werk van hebben gehad, omdat er wel een handeling is verricht aan hun kant, lijkt me zo'n bezwaar kansloos. Wat je zegt ben ik het mee eens, het is de moeite van het proberen waard, maar zorg niet voor verwarring door er een ander probleem (over het niet kunnen slopen van een andere auto) bij te betrekken. Nou een hele preek, het is niet belerend bedoeld hoor, ik hoop dat het je lukt want het is inderdaad erg sneu geld... Hartelijke groet Maarten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2011 11:07 #1309154 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou het echt ?

rudiger schreef : Trouwens verzekerd is de auto wel, daar is natuurlijk niets aan veranderd, enkel de verplichting tot verzekeren is opgeheven. De APK is ook nog geldig dus daar  zal het allemaal niet liggen..

Ook hier zou ik geen vergif op innemen.
Of ik snap nu het hele stuk niet meer....
Als de auto is geschorst, mag je hem wel verzekeren. Handig bij diefstal etc.
Maar de WAM.....is niet geldig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2011 15:13 #1309177 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 12/03/2011

Wat op de website van RDW dus niet wilde lukken en wta RDW ook niet heeft gedaan op mijn verzoek lukt op het postkantoor dus wel!
Ontschorsing geen probleem! Wel, ik ben benieuwd of e.e.a. nog gevolgen heef. Ik heb dus 1 week "geschorst"rondgereden. maar goed, ik heb de email nog dat de schorsing reeds vorige week was opgeheven!
Pffft...
 @Maarten, je hebt wel gelijk mbt de beetje warrige brief, ik had beter 2 brieven kunnen schrijven. Het kinderverhaal was bedoeld om e.e.a. een beetje "menselijk"te maken. Maar ja als je dan toevallig een kinderloze ambtenaar hebt...
Maar goed, ik ga weer lekker naar het postkantoor als ik weer zoiets moet doen.Verder maar hopen dat het kentekenbewijs van de XT.... wel is aangekomen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2011 20:20 #1309217 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleine kinderen...
Mensen met kleine kinderen zouden overal voor verexcuseerd moeten worden :-)
Rob

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC