Kosten 'acceptgiro' zonder acceptgiro
- Jan Huijsmans
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2011 20:49 #1084610
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Kosten 'acceptgiro' zonder acceptgiro is gemaakt door Jan Huijsmans
Dit is vast al tijdens vergaderingen besproken, maar ik vind het nog steeds opvallend dat er geen acceptgiro gestuurd wordt, maar er wel bij een normale overmaking extra kosten betaald moeten worden om de lidmaatschapsgelden te voldoen.
Na wat zoeken kwam ik <a href=" platformelfa.nl/824/kantonrechter-geen-e...ten-voor-acceptgiro/ ">op internet een artikel tegen waarin aangegeven wordt dat dit zelfs in strijd is met de wet als er niet 2 gratis alternatieven geboden worden. Wat is er mis met gewoon laten overmaken? Daar zitten geen kosten aan. (minder zelfs dan aan een incasso) Bij herinneringen mag per direct (1e herinnering) kosten in rekening gebracht worden, want dan maak je die ook, maar niet bij de originele factuur zonder correcte alternatieven.
Ik blijf het een vaag punt vinden en als dit niet conform de Nederlandse wetgeving moet deze regeling correct worden aangepast. (of opheffen of fatsoenlijke aanvulling) Iets voor de ALV?
Na wat zoeken kwam ik <a href=" platformelfa.nl/824/kantonrechter-geen-e...ten-voor-acceptgiro/ ">op internet een artikel tegen waarin aangegeven wordt dat dit zelfs in strijd is met de wet als er niet 2 gratis alternatieven geboden worden. Wat is er mis met gewoon laten overmaken? Daar zitten geen kosten aan. (minder zelfs dan aan een incasso) Bij herinneringen mag per direct (1e herinnering) kosten in rekening gebracht worden, want dan maak je die ook, maar niet bij de originele factuur zonder correcte alternatieven.
Ik blijf het een vaag punt vinden en als dit niet conform de Nederlandse wetgeving moet deze regeling correct worden aangepast. (of opheffen of fatsoenlijke aanvulling) Iets voor de ALV?
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2011 20:51 #1300188
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je heb toch een machtiging
Je heb toch een machtiging afgegeven?
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2011 21:33 #1300196
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic jan
Jan is al wat langer lid, toen kon je nog kiezen volgens mij. Maar incasso is natuurlijk voor de administratie wat makkelijker, en een overboeking kost wel degelijk geld op een zakelijke bankrekening.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2011 21:40 #1300197
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook ?
Ook als iemand anders het geld stort, en jij het dus op die rekening ontvangt ?Ik ben ook niet zo van de incasso's en boek het inderdaad ook gewoon over (incl. toeslag).jdutman schreef : een overboeking kost wel degelijk geld op een zakelijke bankrekening.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2011 21:48 #1300198
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic ja
ook dan
Moderators: Jerry Stam