Wat mag deze beugel kosten?
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Jij hebt dus nu een ori-stay gekocht op ebay begrijp ik Mathy. Die is toch van massief staal gemaakt?
Ik heb er ooit een in mijn hand gehad. Welke diameter staal is ie van gemaakt en heb je misschien een fototje? Hij is in mijn beleving toch gelijk aan die van Timen?
Of kan jij, Rob, aangeven waar het verschil in zit? Jij bent nogal expliciet in je oordeel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Het is inderdaad een originele. Hij staat momenteel in de garage. Met een beetje geluk vergeet ik morgenavond niet om even een foto en wat maten te nemen.
groetjes
Mathy
PS op eBay even zoeken naar verkoper seven4ty.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Ben bezig met zoek de verschillen.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De ori.stay is gemaakt van een dunwandig buisje! De trek-en drukbelasting was heel weinig herinner me uit mijn rekstrook periode. Deze stay werkte meer als een veer.Wytze schreef : Ben voor de teamwagen nartuurlijk ook aan het kijken naar iedere versteviging die mogelijk is.
Jij hebt dus nu een ori-stay gekocht op ebay begrijp ik Mathy. Die is toch van massief staal gemaakt?
Toentertijd lasten we de stay er als dikwandige buis gewoon onder! Die bochtjes maken was voor ons te moeilijk! De veerpootbrug werd er ook tussen gelast.Er werden wel meer verstevigingen toegepast. Ook de ophangrubbers werden nylon 6.6 blokken met een bout dwars door het nylon. De normale rubbers scheurden gewoon stuk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Wytze,voor foto's en meer info over de vpb <a href="/node/28212" target="_blank">HIER</a> in een eerder draadje van mij. Wat betreft de stay, wat Timen zegt, in zijn stay zitten geen bochten en dus is deze enorm stijf. Tesamen met de bijna massieve vpb wordt de Volvo veel minder een duikboot, ook bij het aanremmen.Gevoelsmatig heeft de vpb het meeste effect wat gezien de hoogte waarop deze zit logisch is natuurlijk. Wat ik zelf vooral heel fijn vind is dat de auto in lange zeer snel genomen bochten ligt als op rails, zonder overigens onvoorspelbaar te worden.Ik weet dat er mensen zijn die liever een "meerollende" vpb hebben i.v.m. de frictie op al het materiaal. Denk zelf dat een Volvo dusdanig rigide in elkaar zit dat dat niet veel invloed heeft.Wytze schreef : Of kan jij, Rob, aangeven waar het verschil in zit? Jij bent nogal expliciet in je oordeel?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb net even gekeken, het lijkt inderdaad wel een buis, waar wat bochten in gebogen zijn, waaraan een platte kant zit en die aan de uiteindes platgeknepen is. In het eerste bericht hierboven zie je een foto van de originele stay. Van punt tot punt is ie trouwens 74 cm en op het dikste punt is ie 25 mm in diameter.
En naast de bouten en moeren (plus onderlegringen) die ze erbij zouden doen, zit er ook een klein zakje Haribo Goldbären bij. Maar goed dat ik nog even gekeken heb, anders had ik de laatste de eerste paar dagen nog niet ontdekt.
groetjes
Mathy
PS volgens mij zit er wat roest onder de zwarte lak. Heeft iemand een idee wat het kost om zo'n stang te laten zandstralen en poedercoaten?
PPS het zakje van de Goldbären ligt al in de prullenbak.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Maar dat is dus de originele.
Is er ook een foto van jouw verschillende bars Timen?
Jammer dat het niet compleet was Mathy. Of zijn de bouten uit de verpakking gegaan in het transport?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ze zaten er wel bij. Ik schrijf hierboven ook "naast" en niet "i.p.v.".
groetjes
Mathy
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-