Wat mag deze beugel kosten?

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
22-11-2010 23:37 #1295265 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ben voor de teamwagen nartuurlijk ook aan het kijken naar
Ben voor de teamwagen nartuurlijk ook aan het kijken naar iedere versteviging die mogelijk is.
Jij hebt dus nu een ori-stay gekocht op ebay begrijp ik Mathy. Die is toch van massief staal gemaakt?
Ik heb er ooit een in mijn hand gehad. Welke diameter staal is ie van gemaakt en heb je misschien een fototje? Hij is in mijn beleving toch gelijk aan die van Timen?
Of kan jij, Rob, aangeven waar het verschil in zit? Jij bent nogal expliciet in je oordeel?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2010 00:32 #1295266 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Originele
Hallo Wytze
Het is inderdaad een originele.  Hij staat momenteel in de garage.  Met een beetje geluk vergeet ik morgenavond niet om even een foto en wat maten te nemen.
groetjes
Mathy
PS op eBay even zoeken naar verkoper seven4ty.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-11-2010 00:44 #1295267 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic OKE Misschien ook even de dikte meten van het materiaal.
OKE Misschien ook even de dikte meten van het materiaal.
Ben bezig met zoek de verschillen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2010 10:33 #1295279 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Buisje

Wytze schreef : Ben voor de teamwagen nartuurlijk ook aan het kijken naar iedere versteviging die mogelijk is.
Jij hebt dus nu een ori-stay gekocht op ebay begrijp ik Mathy. Die is toch van massief staal gemaakt?
 

De ori.stay is gemaakt van een dunwandig buisje! De trek-en drukbelasting was heel weinig herinner me uit mijn rekstrook periode. Deze stay werkte meer als een veer.
 
Toentertijd lasten we de stay er als dikwandige buis gewoon onder! Die bochtjes maken was voor ons te moeilijk! De veerpootbrug werd er ook tussen gelast.Er werden wel meer verstevigingen toegepast. Ook de ophangrubbers werden nylon 6.6 blokken met een bout dwars door het nylon. De normale rubbers scheurden gewoon stuk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2010 20:37 #1295357 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oordeel

Wytze schreef : Of kan jij, Rob, aangeven waar het verschil in zit? Jij bent nogal expliciet in je oordeel?

Hoi Wytze,voor foto's en meer info over de vpb <a href="/node/28212" target="_blank">HIER</a> in een eerder draadje van mij. Wat betreft de stay, wat Timen zegt, in zijn stay zitten geen bochten en dus is deze enorm stijf. Tesamen met de bijna massieve vpb wordt de Volvo veel minder een duikboot, ook bij het aanremmen.Gevoelsmatig heeft de vpb het meeste effect wat gezien de hoogte waarop deze zit logisch is natuurlijk. Wat ik zelf vooral heel fijn vind is dat de auto in lange zeer snel genomen bochten ligt als op rails, zonder overigens onvoorspelbaar te worden.Ik weet dat er mensen zijn die liever een "meerollende" vpb hebben i.v.m. de frictie op al het materiaal. Denk zelf dat een Volvo dusdanig rigide in elkaar zit dat dat niet veel invloed heeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2010 23:06 #1295381 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bevindingen
Hallo Wytze
Ik heb net even gekeken, het lijkt inderdaad wel een buis, waar wat bochten in gebogen zijn, waaraan een platte kant zit en die aan de uiteindes platgeknepen is.  In het eerste bericht hierboven zie je een foto van de originele stay.  Van punt tot punt is ie trouwens 74 cm en op het dikste punt is ie 25 mm in diameter.
En naast de bouten en moeren (plus onderlegringen) die ze erbij zouden doen, zit er ook een klein zakje Haribo Goldbären bij.  Maar goed dat ik nog even gekeken heb, anders had ik de laatste de eerste paar dagen nog niet ontdekt.
groetjes
Mathy
PS volgens mij zit er wat roest onder de zwarte lak.  Heeft iemand een idee wat het kost om zo'n stang te laten zandstralen en poedercoaten?
PPS het zakje van de Goldbären ligt al in de prullenbak. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-11-2010 23:25 #1295388 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Dank voor jullie reactie op mijn vragen.
Ik dacht dat de rode hierboven het produkt van Timen was.
Maar dat is dus de originele.
Is er ook een foto van jouw verschillende bars Timen?
Jammer dat het niet compleet was Mathy. Of zijn de bouten uit de verpakking gegaan in het transport?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2010 23:48 #1295390 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Erbij
Hallo Wytze
Ze zaten er wel bij.  Ik schrijf hierboven ook "naast" en niet "i.p.v.".
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-11-2010 23:52 #1295391 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ohw ja nu zie ik het
Excuus voor de verwarring. We wachten op de Timen foto's.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD