Deze twee komen toch hopelijk op de stand te staan!?

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 16:39 #1290451 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hé, Hé, Hé
Hallo Ireen

iharing schreef : (volgens mij wil ik ook gewoon zo'n ding!!!)

Wel achter in de rij aansluiten hè!  Niet voorkruipen!
groetjes
Mathy      (214-21)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 16:57 #1290453 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Voorruit
Een van de deelnemers die ik sprak was er al eentje aan het bouwen waar de voorruit ook nog gebruikt werd. Hij liet me er ook een plaatje van zien. Er mist dus dan vooral de voorportieren en de motorkap. In verband met de aerodynamica ook niet verkeerd.
Die van de fam Lourenssen is supermooi, maar begint met een vlakke plaat. Nu zal de wind daar vast wel deels overheen stromen, maar toch.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 17:10 #1290454 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Cw waarde
Hallo Jerry
Over de Cw waarde van de aanhanger had ik me ook al zorgen gemaakt.  Maar ja, met een aanhanger mag je binnen Nederland maar 80 km/h rijden, terwijl de invloed van de luchtweerstand pas merkbaar wordt vanaf ongeveer 90 km/h.
Ik vind de afstand tussen auto en aanhanger redelijk groot.  Maar als je de voorkant boller gaat maken of er een "vierkante(re)" voorkant aan zet, dan maak je er iets aan, dat niet op een estate zit.  En de gelijkenis neemt dus af.  En die gelijkenis is nu net het leuke aan de combinatie.
Verder denk ik dat de achteras ongeveer in het midden van de aanhanger moet zitten, wil je je gewichtsverdeling redelijk houden.  En de disselboom inkorten is ook geen optie i.v.m. draaien (vooral bij terugop zetten).
Je zou ervoor kunnen kiezen, om de deuren aan de onderkant in te korten en er dan een tandemasser van te maken.  Ziet er ook leuk uit, maar da's een klus voor de echt gevorderden denk ik.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 18:23 #1290462 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rekensommetje

Fred 740 schreef : Hoe bepaal je dan wat het laadvermogen is /was van de halve Estate na doorslijpen.
Gewicht van de halve Estate is wel na weging op een weeg brug te bepalen, maar hoe je dan aan het laadvermogen kan komen.

Laadvermogen in Kg = 750 -  totaalgewicht aanhanger.
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 18:28 #1290464 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 90 Km/h

Mathy schreef : Maar ja, met een aanhanger mag je binnen Nederland maar 80 km/h rijden, terwijl de invloed van de luchtweerstand pas merkbaar wordt vanaf ongeveer 90 km/h.

Met een personenauto / bestelauto met aanhanger, niet zwaarder dan 3500 Kilo totaal, mag je in Nederland met ingang van 1 mei 2009 maximaal 90 kilometer per uur rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 18:31 #1290465 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dat wist ik niet
Hallo Ceska
Ik dacht dat dat alleen voor caravans gold.  Geldt dus voor iedere aanhanger.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 22:23 #1290539 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Appels zijn appels
Mathy.
Voor de wet is er geen verschil tussen een caravan en een (geremde)aanhanger. Auto is auto, er is ook geen verschil tussen sedan en coupé bijvoorbeeld.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD