Deze twee komen toch hopelijk op de stand te staan!?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Wel achter in de rij aansluiten hè! Niet voorkruipen!iharing schreef : (volgens mij wil ik ook gewoon zo'n ding!!!)
groetjes
Mathy (214-21)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Die van de fam Lourenssen is supermooi, maar begint met een vlakke plaat. Nu zal de wind daar vast wel deels overheen stromen, maar toch.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Over de Cw waarde van de aanhanger had ik me ook al zorgen gemaakt. Maar ja, met een aanhanger mag je binnen Nederland maar 80 km/h rijden, terwijl de invloed van de luchtweerstand pas merkbaar wordt vanaf ongeveer 90 km/h.
Ik vind de afstand tussen auto en aanhanger redelijk groot. Maar als je de voorkant boller gaat maken of er een "vierkante(re)" voorkant aan zet, dan maak je er iets aan, dat niet op een estate zit. En de gelijkenis neemt dus af. En die gelijkenis is nu net het leuke aan de combinatie.
Verder denk ik dat de achteras ongeveer in het midden van de aanhanger moet zitten, wil je je gewichtsverdeling redelijk houden. En de disselboom inkorten is ook geen optie i.v.m. draaien (vooral bij terugop zetten).
Je zou ervoor kunnen kiezen, om de deuren aan de onderkant in te korten en er dan een tandemasser van te maken. Ziet er ook leuk uit, maar da's een klus voor de echt gevorderden denk ik.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Laadvermogen in Kg = 750 - totaalgewicht aanhanger.Fred 740 schreef : Hoe bepaal je dan wat het laadvermogen is /was van de halve Estate na doorslijpen.
Gewicht van de halve Estate is wel na weging op een weeg brug te bepalen, maar hoe je dan aan het laadvermogen kan komen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met een personenauto / bestelauto met aanhanger, niet zwaarder dan 3500 Kilo totaal, mag je in Nederland met ingang van 1 mei 2009 maximaal 90 kilometer per uur rijden.Mathy schreef : Maar ja, met een aanhanger mag je binnen Nederland maar 80 km/h rijden, terwijl de invloed van de luchtweerstand pas merkbaar wordt vanaf ongeveer 90 km/h.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik dacht dat dat alleen voor caravans gold. Geldt dus voor iedere aanhanger.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor de wet is er geen verschil tussen een caravan en een (geremde)aanhanger. Auto is auto, er is ook geen verschil tussen sedan en coupé bijvoorbeeld.