LPG in de UK / lijst verkooppunten Europa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2010 12:29 #1081858 door V700 register
LPG in de UK / lijst verkooppunten Europa is gemaakt door V700 register
Het lijkt er op dat we eind deze maand een korte trip naar Scotland gaan maken; de reis is gereserveerd, het hotelleke nog niet bevestigd.
Wat ik niet heb kunnen achterhalen is welke aansluiting er daar is voor het LPG; ik heb de duits/belse verloopnippel, maar wat heb ik aan de overzijde van de plas nodig?
Is de samenstelling daar gelijk aan die in NL of gaat BG wellicht hikken?
Een mooi overzicht van verkooppunten in Europa: www.drivelpg.co.uk/filling_up.php
Ik lees graag jullie reacties!JohnPeter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2010 12:31 #1282076 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dacht
Dacht dat het wel op de site van de ANWB staat. Volgens mij wel een redelijk LPG minded land, zag ze eens bij een brits autoprogramma (Wheeler Dealers op Discovery) een LPG installatie inbouwen. Zullen ze wel niet doen als je geen LPG kunt krijgen. Vast beter dan in Denemarken, met nog geen 10 (!) LPG stations voor het hele land. Waar de LPG bijna net zo duur is als de benzine.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2010 12:48 #1282077 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verkrijgbaarheid en verloopstuk in de UK
Ik heb even gekeken naar onze bestemming en daar was voldoende keuze. En goedkoper dan benzine trouwens.
Dank voor de ANWB tip: daar stond dat het dus wel zal lukken omdat ik beide heb!
" In Groot-Brittannië wordt, net als in Nederland, gebruik gemaakt van de bajonetaansluiting. Als u een lpg-installatie hebt met een bajonetaansluiting, hebt u dus geen hulpstuk nodig om lpg te kunnen tanken. Er zijn echter ook nog diverse lpg-stations in Groot-Brittannië die de schroefkoppeling hanteren. In dat geval hebt u een Europa-nippel nodig." (bron www.anwb.nl )
Of je gaat naar de volgend toe als de nippels niet passen en ze geen verloopstuk te leen hebben.
Weer wat wijzer, nu wachten op de bevestiging.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2010 13:33 #1282080 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handig
Kan soms handig zijn om toch beide verloopstukken bij je te hebben. Stond 2 weken terug in Duitsland aan de verkeerde kant van de zuil. Aan de kant waar ik stond niet de in Duitsland gebruikelijke schroefaansluiting maar die andere (waarbij het uiteinde van het pistool een grotere diameter krijgt en daarmee aan de binnenkant van het verloopstuk klemt). Omrijden was niet nodig, gewoon het andere verloopstuk erin geschroefd :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2010 13:37 #1282081 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe?

JP Elverding schreef : Wat ik niet heb kunnen achterhalen is welke aansluiting er daar is voor het LPG; ik heb de duits/belse verloopnippel, maar wat heb ik aan de overzijde van de plas nodig?

Mag ik eens vragen hoe je aan de andere kant van het water komt?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2010 13:38 #1282083 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic morgen al handig
Hoi JP,

Bedankt, laat ik nu net morgen naar de UK rijden/varen en deze site is wel heel makkelijk.

Groet

• Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2010 13:45 #1282084 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Verplicht met de boot...............
............als je LPG hebt. Nu is dat sowieso het handigst als je naar Schotland gaat, maar voor zuidelijker gelegen bestemmingen op het eiland kan je ook nog per tunnel. Alleen staat Eurotunnel (nog) geen auto's met een gastank toe: ze vragen je expliciet bij de boeking of je een auto op LPG hebt. Ik weet niet of je eruit gepikt wordt als je niets zegt en gewoon komt aanrijden. Als er mensen zijn met ervaring hiermee hoor ik dit graag. Omdat ik nog wel eens die kant op ga per ondergrondse (over een paar weken weer), want lekker makkelijk en flexibel, was dat voor mij een niet onbelangrijke reden om diesel te rijden i.p.v. gas. De prijs van LPG ligt wat hoger dan hier, zoals met veel dingen. De laatste keer dat ik er was was het rond de 70 p, zo'n 80-85 eurocenten (wat weer zo'n  1,75-1,90 in echt geld is), maar nog altijd een stuk goedkoper dan de euro 95 (£1.23) en diesel (£1.25). Goede reis en veel plezier!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2010 13:47 #1282085 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG in de UK
Hoi HEnk,

Ze zijn in de UK relatief kort bezig met LPG, een jaar of 5 geleden was het een serieuze uitdaging om een tankstation te vinden.

Groet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2010 14:06 #1282086 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eurotunnel
In feite denk ik, dat je weinig risico loopt, als je gewoon met LPG aan komt rijden, belgen en fransen hebben achterop de auto een verplichte LPG/GPL sticker. Als je LPG tankdop verstopt zit naast je benzinedop, dan is het risico helemaal klein. Het is natuurlijk wel sneu, dat je geweigerd wordt, als ze wel opletten en je LPG vuldop spotten. Dan moet je bijna wel terug naar Duinkerken of Calais om de ferry te nemen.Als je de Eurotunnel al betaald hebt, dan is het helemaal zuur natuurlijk.
Als je in het zuiden van Engeland blijft, dan is de ferry eigenlijk net zo snel ( overtocht 1½ uur ), het geeft zoveel meer vakantiegevoel, je kan onderweg lekker even wat eten, je medepassagiers bekijken enz.
Als LPG rijder dient je altijd allebei de verloopnippels bij je te hebben, is net zo makkellijk. In Duitsland worden beide aansluitingen gebruikt. ARAL heeft meestal de "franse" aansluiting.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2010 20:51 #1282099 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic LPG in GB
In het zuiden en midden van GB hebben ze tegenwoordig vaak dezelfde aansluiting als hier. En lpg is zeer goed verkrijgbaar. In het Noorden is het een ander verhaal. Daar zijn de lpg punten veel zeldzamer en hebben ze vaak dezelfde aansluiting als in Duitsland( met de schroefdraad). Zekerheidshalve heb ik alle nippels die er zijn bij me als ik naar GB vertrek. En probeer het maar niet bij de tunnel, ze detecteren je tank direct, wel of geen zichtbare aansluiting, en dan kun je het dus vergeten. ( nee, ik ben geen ervaringsdeskundige maar een goede kennis van me wel).
Voor de rest een hele fijne vakantie gewenst. Prachtig stukje van de wereld waar ik graag vertoef.

Groeten, Jan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC