LPG in de UK / lijst verkooppunten Europa
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat ik niet heb kunnen achterhalen is welke aansluiting er daar is voor het LPG; ik heb de duits/belse verloopnippel, maar wat heb ik aan de overzijde van de plas nodig?
Is de samenstelling daar gelijk aan die in NL of gaat BG wellicht hikken?
Een mooi overzicht van verkooppunten in Europa: www.drivelpg.co.uk/filling_up.php
Ik lees graag jullie reacties!JohnPeter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank voor de ANWB tip: daar stond dat het dus wel zal lukken omdat ik beide heb!
" In Groot-Brittannië wordt, net als in Nederland, gebruik gemaakt van de bajonetaansluiting. Als u een lpg-installatie hebt met een bajonetaansluiting, hebt u dus geen hulpstuk nodig om lpg te kunnen tanken. Er zijn echter ook nog diverse lpg-stations in Groot-Brittannië die de schroefkoppeling hanteren. In dat geval hebt u een Europa-nippel nodig." (bron www.anwb.nl )
Of je gaat naar de volgend toe als de nippels niet passen en ze geen verloopstuk te leen hebben.
Weer wat wijzer, nu wachten op de bevestiging.....
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Mag ik eens vragen hoe je aan de andere kant van het water komt?JP Elverding schreef : Wat ik niet heb kunnen achterhalen is welke aansluiting er daar is voor het LPG; ik heb de duits/belse verloopnippel, maar wat heb ik aan de overzijde van de plas nodig?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt, laat ik nu net morgen naar de UK rijden/varen en deze site is wel heel makkelijk.
Groet
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ze zijn in de UK relatief kort bezig met LPG, een jaar of 5 geleden was het een serieuze uitdaging om een tankstation te vinden.
Groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je in het zuiden van Engeland blijft, dan is de ferry eigenlijk net zo snel ( overtocht 1½ uur ), het geeft zoveel meer vakantiegevoel, je kan onderweg lekker even wat eten, je medepassagiers bekijken enz.
Als LPG rijder dient je altijd allebei de verloopnippels bij je te hebben, is net zo makkellijk. In Duitsland worden beide aansluitingen gebruikt. ARAL heeft meestal de "franse" aansluiting.

- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Voor de rest een hele fijne vakantie gewenst. Prachtig stukje van de wereld waar ik graag vertoef.
Groeten, Jan.