Bijtelling

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2010 15:25 #1081142 door V700 register
Bijtelling is gemaakt door V700 register
Nog een paar nachtjes slapen en de BG is 15!
Nu ben ik zzp'er (eenmanszaak) en wil de auto op mijn bedrijfsnaam zetten en verzekeren zodat ik "een auto van de zaak" ga krijgen en bijtelling over 2.000 euro (na de diverse, eens uit te voeren opknappers en taxatie, naar de 5.000 euro.
Mijn grootste vraag is natuurlijk of ik op die manier bijtelling kan berekenen, maar ook ben ik benieuwd naar hoe om te gaan met informele zaken als het kopen van particulieren van onderdelen, die niet aan btw of een rekening doen, zoals de man waar ik velgen en banden kocht. Op zich ook geen idiote bedragen, maar toch: makkelijker willen ze het wel maken, maar ik ga voor minimale betaling :)
Heeft er iemand ervaring met deze zaken?
Dank voor het antwoorden maar vergeet niet te genieten van het mooie weer vandaag!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2010 17:34 #1277428 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ervaring
Hoi JP,

Sommige zaken zijn zelfs niet meer te koop bij BTW plichtige handelaren. Wat wij doen is een bewijs in de vorm van een advertentie of email toevoegen aan de administratie om de betaling op die manier kunnen verwerken (en verklaren).

Overigens kreeg ik mijn 760 met geen mogelijkheid hoger getaxeerd dan 2250 Euro. En dat was nog ver boven de koerslijst wist men mij te vertellen.

Voor een paar tientjes per maand rij je een prima auto zonder 1 kilometer te administreren.

Groet

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2010 18:31 #1277438 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Auto van de zaak
Hallo JP,
als je spullen van particulieren koopt, dan is het enige nadeel dat je de BTW niet kunt aftrekken, zakelijk. Verder kun je alle kosten wel degelijk, mits gedocumenteerd, opvoeren ten laste van je bedrijf. Wel adviseer ik je om even je auto bij een dealer officieel te laten taxeren. Meestal doen ze dat als vriendendienst en je bent er later allerlei vragen en geneuzel van onze "vrienden" van de fiscus mee voor. Ik heb het ook zo gedaan toen ik 3 jaar geleden mijn S90 van de zaak naar privé heb verkocht.  En ik denk dat de waarde dan weleens  lager kan uitpakken dan de 2000 euro die jij noemt. En discussiëren kun je beter niet achteraf moeten doen met de fiscus. Dat kan soms heel duur uitpakken of je moet je gelijk met een dure advokaat gaan halen.
Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2010 21:18 #1277451 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DanK!
Voor de waarde neem ik gewoon een afschrift van een aantal aangeboden auto's, zal in eerste instantie genoeg zijn. Als de boel opgeknapt is wordt het wat anders, dan laat ik BG wel taxeren. En of ik nu bijtelling heb van 1500 of 2500 euro, iets zegt me dat ik lachend de belasting betaal.
Administratie heb ik af en toe nog wel nodig om mijn klanten te kunnen factureren....
Zo, snel weer terug naar het bezoek. Fijne avond allemaal!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC