actuator met motor bouwen van twee.. een maken

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 12:24 #1271065 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ik al

Leidsekade schreef : Behalve de actuator(s)/ motortjes heb je ook nog een zender en bijbehorende ontvangers nodig.

Ja die heb ik dus al . Van een ander verenigingslid gekocht, met twee zendertjes, waarvan één helaas defect lijkt te zijn. Batterijtjes wisselen / opnieuw programmeren helpt niet. Was ik overigens door de verkoper ook netjes voor gewaarschuwd.
Het relais zit ook al ingebouwd en alle deuren en de knipperlichten doen het, alleen de bestuurdersdeur dus nog niet. Vandaar mijn bovenmatige interesse.
Veel plezier zaterdag en ik ben benieuwd hoe het afloopt. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 12:40 #1271066 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Cool
We laten het je weten. Ik zal foto´s proberen te maken

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
03-04-2010 20:16 #1271621 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic geslaagde dag / het werkt
vandaag was het zover, Jerry zijn 940 was vandaag de klos 
de oude actuator verwijderd en de nieuwe (met motortje) op het mechaniek geplaatst, ondertussen  heeft Jerry het relay gewisseld en testen....Yes 
het werkt dus het ombouwen van een actuator uit de bestuurders deur en een motortje uit een willekeurige sloop 740/940 passagiers deur (met centrale vergrendeling)
En Pieter, ik heb van Jerry de oude actuator en een een motortje van een passagiers deur (die Jerry ergens vandan heeft gehaald).
Ik zal als ik van de week als ik tijd heb (anders de week daarop), van deze 2 ook 1 maken, kan er dan bij jouw wel in.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2010 23:01 #1271640 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Briljant
Dan krijg jij mijn oude actuator weer terug...
Mocht je nou voor de sleuteldag geen tijd hebben, dan denk ik dat ik het zelf ook wel in elkaar geknutseld krijg.
Zou alleen zelf waarschijnlijk nooit op het idee zijn gekomen .

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-04-2010 10:55 #1271650 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Even voor het archief
Wat dus echt het voordeel is van de oplossing van Alexander, is dat de draden er ook gelijk aan zitten met de goede stekkers.Ik heb ook zo'n officieel 5 aderige actuator/motor origineel, maar daar zit dus maar 1 stekker aan.Met wel exact dezelfde kleuren draden overigens.Alexanders oplossing was echt plug & play. We voorspelden gelijk nu een levendige vraag naar Guard II met handzenders van allen die voorbedraad zijn zoals de 945 1998
Nogmaals super bedankt Alexander voor al je hulp!! Ik heb echt genoten van de middag!!
Even off topic: Het schoonmaken van het gasklephuis is echt een enorme verbetering geweest. De auto hangt nu echt aan het gas en loopt ook bij stoplichten heel netjes. De nieuwe (HPT) turbometer is echt grappig, maar wel een beetje vermoeiend. En die CV die is dus echt top! We moeten er nog een keertje zo'n toetertje bijmaken (piep-piep) Ik kom graag nog een keertje voor radio en achterramen.

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2010 21:28 #1271816 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic nog te krijgen?
Weet iemand of er nog een actuator met typenummer 9126456 is te krijgen. Heb ik destijds in mijn deur gebouwd, en op de lengte van de draden na (eenvoudig te verlengen) past hij zonder problemen. Was gewoon te koop bij de dealer, die er tot zijn eigen stomme verbazing 8,50 ex BTW voor vroeg volgens de catalogus. Volgens mij is het motortje oorspronkelijk voor de latere 960 bedoeld, maar is exact hetzelfde als die voor de 940 alleen zijn de draadjes dus iets te kort.
Ik heb een tijdje het forum niet gevolgd, kan dus zijn dat iemand al heeft gemeld dat ze duurder zijn geworden, maar wie weet is het toch interessant als ze nog zo merkwaardig goedkoop zijn.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2010 22:15 #1271824 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nog eens proberen
Hallo Ton-Herman
Volgens mij zijn ze uitverkocht, maar je kunt het allicht nog eens proberen bij de dealer.
groetjes
Mathy

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2010 09:52 #1271853 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Eentje over

tonherman schreef : Weet iemand of er nog een actuator met typenummer 9126456 is te krijgen.

Ik heb er nog eentje nu over dus Maar die past dus niet rechtstreeks in een 945 1998 omdat er de verkeerde stekker opzit.
De oplossing van Alexander past direct en een heel weekeind al plezier van gehad

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2010 09:59 #1271855 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neen.

tonherman schreef : Ik heb een tijdje het forum niet gevolgd, kan dus zijn dat iemand al heeft gemeld dat ze duurder zijn geworden, maar wie weet is het toch interessant als ze nog zo merkwaardig goedkoop zijn.

Neen, ze zijn niet meer te krijgen, dat wil zeggen, niet meer voor 8,50 excl.Hetzelfde nummer (dus hij is er nog wel) is wel nog steeds voor78 euro excl te verkrijgen, maar dat werpt een geheel ander licht op de zaak....;-))

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2010 16:29 #1271981 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic geluk
Dan hebben we dus destijds geluk gehad! Hij werkt nog steeds bij mij. Nu het brandstofsysteem nog...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC