Volvo 760 Info gevraagd...
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2010 19:26 #1079540
door Gerben Mol
Volvo 760 Info gevraagd... is gemaakt door Gerben Mol
Er zijn hier kleine plannetjes ontstaan voor het aanschaffen van een 760 uit 1984Een 2.8 PRV V6 Automaat met 350dkm
Nou ik echt verrekt weinig weet van deze wagens [en motoren] dus maar eventjes wat vragen stellen..
Hoe lang gaat het blokje mee?DB-riem wissels? of een kettingkje? ???Hoe lang gaat de automaat mee? zijn die ook een beetje goed?
En hoe goed is het blokje met gas? want LPG is natuurlijk eigenlijks een MUST, is op dit moment nog niet ingebouwdKan je het zelf ook inbouwen?Kosten schatting?LPI of Verdamper?
De wagen heeft op dit moment zweedse papieren..Is het moeilijk zo'n wagen in te voeren? wat komt er bij kijken? kosten? BPM?[Nog nooit eerder een wagen ingevoerd][Mocht iemand zin hebben om te assisteren..dan is die welkom!]
Kan je voordat je naar RDW gaat al LPG inbouwen? want anders kan je er 2x heen....
En alle andere mogelijke info is hartstikke welkom!
Het staat nog NIET vast dat ie er ook echt komen gaat, er zijn alleen wat kleine plannetjes..
Enn NEE het is niet ter vervaning van mijn 16 klepper, maar mogelijk als vervanger van het krakkemikkige LPG Fordje.
Deze: link.marktplaats.nl/320109677
[Alleen jammer dat het tankklepje mist]
Groeten,Gerben
Nou ik echt verrekt weinig weet van deze wagens [en motoren] dus maar eventjes wat vragen stellen..
Hoe lang gaat het blokje mee?DB-riem wissels? of een kettingkje? ???Hoe lang gaat de automaat mee? zijn die ook een beetje goed?
En hoe goed is het blokje met gas? want LPG is natuurlijk eigenlijks een MUST, is op dit moment nog niet ingebouwdKan je het zelf ook inbouwen?Kosten schatting?LPI of Verdamper?
De wagen heeft op dit moment zweedse papieren..Is het moeilijk zo'n wagen in te voeren? wat komt er bij kijken? kosten? BPM?[Nog nooit eerder een wagen ingevoerd][Mocht iemand zin hebben om te assisteren..dan is die welkom!]
Kan je voordat je naar RDW gaat al LPG inbouwen? want anders kan je er 2x heen....
En alle andere mogelijke info is hartstikke welkom!
Het staat nog NIET vast dat ie er ook echt komen gaat, er zijn alleen wat kleine plannetjes..
Enn NEE het is niet ter vervaning van mijn 16 klepper, maar mogelijk als vervanger van het krakkemikkige LPG Fordje.
Deze: link.marktplaats.nl/320109677
[Alleen jammer dat het tankklepje mist]
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2010 20:56 #1267833
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Roest!
Aangezien hij al 3,5 ton gedraait heeft zo ik hem voordat ik over ging met de koop op de brug eens grondig inspekteren.Aangezien de motorkap al roestschade had .Bodem,dorpels ,bandenbakken wielkasten goed nakijken.Ook het stuurhuis controleren op speling en lekkage.Zit er een tik in de motor? Laat maar staan ! tuimelaars/nokkenas versleten (slecht onderhoud (lees motorolie op tijd vervangen ) )
De voorbumper vervangen(mist een klein strookje zilveren lak) net als de spoiler (schade gehad?) Ook de achterbuper mist onderlangs de zilveren lak.Voor € 1250,-- niet veel voor een belastingvrije auto maar : er komt spuitwerk bij(€ 1000.--) en een gasinstallatie (ong.€ 1300,--????) kom je op een kleine 4000,-- totaal .Is het dat waard??
Suc(V)6 !

De voorbumper vervangen(mist een klein strookje zilveren lak) net als de spoiler (schade gehad?) Ook de achterbuper mist onderlangs de zilveren lak.Voor € 1250,-- niet veel voor een belastingvrije auto maar : er komt spuitwerk bij(€ 1000.--) en een gasinstallatie (ong.€ 1300,--????) kom je op een kleine 4000,-- totaal .Is het dat waard??
Suc(V)6 !

- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
26-02-2010 21:05 #1267837
door Ziko de Kubber
Met vriendelijke groet, Ziko
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic bpm
Ik weet op slechts 1 vraag het antwoord, maar ach alle beetjes helpen. Een auto is na 19,5 jaar BPM vrij, dus deze auto zit daar ruimschoots boven

Met vriendelijke groet, Ziko
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2010 23:08 #1267861
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Info
Dank voor alle info.
Heb ook verschijdene PeeBeee's gehad met de nodige informatie.
Dus allen dank.
De wagen heeft inderdaad enkele kleine gebreken.
De motorkap die een hele andere kleur heeft.Tank klepje dat mist.Etc..etc
Maar daar laat ik mij niet door afschrikken, als ie mechanisch gewoon in orde is, en ik krijg hem mee voor 1250, dan loop ik niet te zeuren.
Dan toch nog 1 vraag: zou de motorkap van een 740 erop passen?
Dan ga ik gewoon naar de juiste kleur op zoek en is er geen enkel probleem.
Overspuiten gaat mij een tikkie te ver.
Groeten,Gerben
Heb ook verschijdene PeeBeee's gehad met de nodige informatie.
Dus allen dank.
De wagen heeft inderdaad enkele kleine gebreken.
De motorkap die een hele andere kleur heeft.Tank klepje dat mist.Etc..etc
Maar daar laat ik mij niet door afschrikken, als ie mechanisch gewoon in orde is, en ik krijg hem mee voor 1250, dan loop ik niet te zeuren.
Dan toch nog 1 vraag: zou de motorkap van een 740 erop passen?
Dan ga ik gewoon naar de juiste kleur op zoek en is er geen enkel probleem.
Overspuiten gaat mij een tikkie te ver.
Groeten,Gerben
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2010 02:46 #1268139
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ontwikkelingen.
Naar wat verdere contact, heb ik afgesproken dat ik eventjes binnenkort een kijkje kom nemen.
Nou heeft meneer mij ook verteld dat het contactslot niet helemaal lekker meer is waardoor afentoe de brandstofpomp NIET draait.Dit komt op mij een beetje vreemd over....zit dat echt RECHTstreeks op het contactslot aangesloten?
Geen idee of hier het zelfde systeem op zit als op een 740...
Maar dacht gewoon> Contact aan, pomp draait heel eventjes..Starten> Pomp blijft draaien.
Er zit een pompje in de tank, en onder de stoel.Relais in de relaiskast.
Zelf denk ik dat het Relais gewoon niet jofel is, of de brandstofpomp geen zin meer heeft.
Meneer heeft hem ZELF uit Sweden gereden, zonder enig probleem, en later is dus kennelijk brandstofpomp problematiek opgetreden.
??
Ik heb trouwens al een sloper gevonden, in de zelfde kleur, voor een motorkap en brandstofdeksel.
Groeten,Gerben
Nou heeft meneer mij ook verteld dat het contactslot niet helemaal lekker meer is waardoor afentoe de brandstofpomp NIET draait.Dit komt op mij een beetje vreemd over....zit dat echt RECHTstreeks op het contactslot aangesloten?
Geen idee of hier het zelfde systeem op zit als op een 740...
Maar dacht gewoon> Contact aan, pomp draait heel eventjes..Starten> Pomp blijft draaien.
Er zit een pompje in de tank, en onder de stoel.Relais in de relaiskast.
Zelf denk ik dat het Relais gewoon niet jofel is, of de brandstofpomp geen zin meer heeft.
Meneer heeft hem ZELF uit Sweden gereden, zonder enig probleem, en later is dus kennelijk brandstofpomp problematiek opgetreden.
??
Ik heb trouwens al een sloper gevonden, in de zelfde kleur, voor een motorkap en brandstofdeksel.
Groeten,Gerben
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2010 19:23 #1268719
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Genaaid
Nou vlak voor de afspraak dat ik een kijkje zou komen nemen,,krijg ik een mailtje:
"Hallo Gerben. ik heb de volvo vandaag verkocht. Ik heb nog wel een andere 760 staan, geen roest bj 84 en ned kenteken. De kleur is blauw, vraagprijs 2300 €." En hij had zelfs nog wel aaangeboden de wagen te komen brengen, omdat de brandstofpomp niet lekker was.En ineene een mailtje dat hij verkocht is! Voel mij dus zwaar genaaid. En zelfs nog een andere stuk duurdere 760 durven aanbieden. Ik zal geen namen en adressen en dergelijke noemen. Erg teleurgesteld. Groeten,Gerben
"Hallo Gerben. ik heb de volvo vandaag verkocht. Ik heb nog wel een andere 760 staan, geen roest bj 84 en ned kenteken. De kleur is blauw, vraagprijs 2300 €." En hij had zelfs nog wel aaangeboden de wagen te komen brengen, omdat de brandstofpomp niet lekker was.En ineene een mailtje dat hij verkocht is! Voel mij dus zwaar genaaid. En zelfs nog een andere stuk duurdere 760 durven aanbieden. Ik zal geen namen en adressen en dergelijke noemen. Erg teleurgesteld. Groeten,Gerben
Moderators: Jerry Stam