Oprijbokken,minibrug.?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2010 16:26 #1267322
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic doorzakken
Hoi,
Ik gebruik ze niet meer één van de twee begon door te zakken onder het gewicht van mijn auto. Maar misschien zijn er betere in de markt.
groeten Ad
Ik gebruik ze niet meer één van de twee begon door te zakken onder het gewicht van mijn auto. Maar misschien zijn er betere in de markt.
groeten Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2010 17:12 #1267323
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brug,krik,assteun.
Bedankt voor alle tips geeft mij weer voer tot nadenken,maar ik denk dat ik beter kan investeren in een krik,en dan een van goede kwaliteit.Ik heb er wel een maar dat is een lichte uitvoering.Voldoet wel maar je moet flink pompen voor hij op hoogte is.Daarbij is de hefboom nogal kort .Je kan dan niet ver onder de auto komen.
De Site van Vocor is interessant Hein.De brug waarop de hele auto in een keer omhoog gelift kan worden is ook grappig.
En Jeroen bedankt voor je aanbod maar ik zie er van af.
Een houten oprijbrug is natuurlijk ook een idee,ben benieuwd naar de foto Henk,ik ben ooit timmerman geweest dus!!
Bas ik heb er verder geen informatie over gevonden maar zag dat ze deze Oprijblokken bij Conrad verkopen wie had dat gedacht.
Bestelnumer Bestnr.: 812222 - 89
Groeten
peter
De Site van Vocor is interessant Hein.De brug waarop de hele auto in een keer omhoog gelift kan worden is ook grappig.
En Jeroen bedankt voor je aanbod maar ik zie er van af.
Een houten oprijbrug is natuurlijk ook een idee,ben benieuwd naar de foto Henk,ik ben ooit timmerman geweest dus!!
Bas ik heb er verder geen informatie over gevonden maar zag dat ze deze Oprijblokken bij Conrad verkopen wie had dat gedacht.
Bestelnumer Bestnr.: 812222 - 89
Groeten
peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2010 21:26 #1267361
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 krikken en 2 assteunen of bielsen.
Ik heb zelf 1 krik van de lidl (iets van 30 euro, kan 2 ton tillen) maar ik koop er binnenkort 1 bij. Dan heb je niet het nadeel dat je de auto maar op 1 punt omhoog draait. En dan hoef je ook niet zo'n lange hefboom te hebben omdat je altijd dan aan de zijkant opkrikt. Ofwel beide plaatsen en dan om de beurt een paar slagen omhoog, ofwel met zijn 2en een beetje synchroon. En een paar goede assteunen heb ik al bij de autozaak gekocht, die eronder en dan de krik een pietjse laten zakken zodat de auto op beide krikken en beide assteunen leunt. Dan kun je toch wel redelijk onder de auto werken. Die babybrugjes zeiden ze bij de autozaak werken alleen als je voorwielaandrijving hebt, anders schuiven ze weg. Ik heb wel eens zitten filosoferen om van spoorbielzen twee rijen parallel te leggen, dus een soort van brug te maken en dan tussen die bielzen ook nog wat grond weggraven. Krijg je een soort van ondiepe smeerkuil. Zou wel onder de carport kunnen, loopt het niet vol als het regent. Maar als we toch gaan graven, dan maar een dieper gat misschien en een echte smeerkuil gemaakt.... Hoe dan ook voorlopig maar met 2 krikken.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2010 23:37 #1267403
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Gevaarlijk
Op een ruwe ondergrond zal het nog wel gaan, maar op een gladde gevlinderde vloer, zijn die dingen gewoonweg link.
Je schuift ze nl voor je uit tijdens het "er-op" rijden.
Je schuift ze nl voor je uit tijdens het "er-op" rijden.
Moderators: Jerry Stam