Vervangen automaat

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 10:17 #1079393 door V700 register
Vervangen automaat is gemaakt door V700 register
Als alles meezit ga ik vandaag over de 500.000 mijl; nog steeds het eerste blok, helaas een vervangende kop en ook dezelfde automaat. (Tenzij een en ander voor 357.000 kilometer vervangen zou zijn, volgens de verkoper niet)
Toch kan ik mij denken dat de automaat een keer ter ziele gaat; het verbruik gaat sluipend omhoog, de schakelmomenten lijken later te komen, dus...(25.000 kilometer geleden is de bak doorgespoeld met 14 liter olie...)
Dan heb ik de volgende opties:
0.1 Andere auto0.2 Nieuwe automaat.(beiden geen optie!)
1 gebruikte bak (revisie model?)
2 deze bak eronder uit en laten revideren
3 een moderne (3+D) bak eronder (gebruikt natuurlijk)
Stap 2 is het meest logische, maar 3 lijkt me ook niet onaardig.
Zou een moderne bak (men minder verbruik!) kunnen, en zo, ja welke zou het beste zijn? Er ligt nu een bak onder met P-R-N-D-2-1 en het bekende knopje aan de voorkant. Weet niet wat voor type dat is, maar dat moet ik kunnen terugvinden. 
Wat zouden jullie aanraden, rekening houdend met een budget geschreven in rode cijfers en de dwingende behoefte om dat klokje rond te zien gaan?
Groetend en dankend
JohnPeter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 13:44 #1266888 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic flushen
Hallo
Gebruikte bak van marktplaats kan ook prima optie zijn,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 13:01 #1267060 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kick down
kabel eens afstellen?
Scheelt ook een schakel moment.En dat afstelen doe je niet alleen maar met z,n 2en. Eén trapt op het gaspedaal de ander controleerd de afstelling
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 17:22 #1267135 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou zeg.....

JP Elverding schreef : Als alles meezit ga ik vandaag over de 500.000 mijl; nog steeds het eerste blok, helaas een vervangende kop en ook dezelfde automaat.
................
Toch kan ik mij denken dat de automaat een keer ter ziele gaat; het verbruik gaat sluipend omhoog, de schakelmomenten lijken later te komen, dus...

.......dat is wel snel niet, na 800000 kilometer al stuk?
Maarre, een ruilbak met 2 ton erop is dan al een enorme verbetering en die HenkJan uit Nagele heeft er volgens mij regelmatig wel eentje te koop, voor best schappelijke prijzen, daar zou ik denk ik toch wel voor kiezen.Reviseren kan natuurlijk ook ja, maar dan heb je nog steeds een oude bak, met nieuwe onderdelen, dan ben je met een ruilbak met 2 ton beter af, toch? (zeker als ie er 8 mee gaat.)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2010 20:52 #1267344 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke type heb je nu?
JohnPeter,
Welke automaat heb je nu in de auto steken? Een ZF misschien gezien je opmerking over "een moderene D+overdrive"? ZF transmissies zijn minder betrouwbaar dan een AW71, dat klopt... Maar ik heb eens problemem gehad met de automaat in mijn 760TD (ZF) en na vervanging van de koppelomvormer waren de problemen verdwenen. Vraag mij niet waarom ik de koppelomvormer ging verdenken maar het bleek het geval. Niet te snel aan vervanging van de transmissie overgaan zou ik zeggen. Proberen te achterhalen wat het probleem is. Als je bijvoorbeeld bij flink gassen en acceleren het toerental niet merkbaar terug ziet vallen kan het best een versleten koppelomvormer zijn. Ook andere oorzaken mogelijk, dit was echter bij mj het geval destijds. Breng de wagen eens naar een transmissie specialist en laat hem of haar een diagnose doen. Een stall speed test (zelf even uitzoeken :-) link: documentatie op deze site en blauwe boekje service data pocklet of zoiets) geeft ook een indicatie van de koppelomvormer (te hoge stall speed) en bij rare bijgeluiden: remgroepen versleten.
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2010 21:03 #1267346 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden.

robertm schreef : Een stall speed test (zelf even uitzoeken :-) link: documentatie op deze site en blauwe boekje service data pocklet of zoiets) geeft ook een indicatie van de koppelomvormer (te hoge stall speed) en bij rare bijgeluiden: remgroepen versleten.

Bladzijde 59, van <a href="/files/Volvo_DataPocket_700-900.pdf" target="_blank">dit document</a>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2010 00:25 #1267410 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Autrans
Ga eerst maar eens naar Autrans voor een gratis diagnose, dit zijn de absolute experts.
Als ik jou klacht lees hoeft het helemaal niet in de bak zelf te zitten.
Groet, Michiel 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2010 10:05 #1267420 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de tips
Gelet op mijn doelstelling om zo origineel mogelijk "klokkie rond" te gaan hoop ik dat het met de oude (ik dacht AW) bak is.
IK zal mijn licht eens opsteken bij Autrans, als ik een keer in de buurt ben.
Meer info is welkom, t.z.t. volgt mijn verslag.

JohnPeter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD