overal info

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
27-01-2010 18:20 #1078918 door Alexander Satter
overal info is gemaakt door Alexander Satter
laatste tijd zie ik steeds meer info op andere plaatsen dan de , lijkt mij, bestemde plaats documentatie.
zo zie je bijvoorbeeld cc installatie gebeuren , zoals het mij lijk op de juiste plaats in de vraagbaak.
(waar de schema's /installatie me bekend voor komt)
maar zo zag ik ook het een en ander (vadis uitdraaien) ineens opduiken in alleen voor leden?
zo zijn er ook ander inst/ handleidingen zoals iets met Facet.
al met al niet echt duidelijk lijkt me om iets te kunnen vinden.
is het niet mogelijk om al deze info gewoon bij elkaar te plaatsen ipv het overal te verspreid/ en mogelijk dubbel?
verder vroeg ik me af hoe je iets toevoegd aan een onderwerp.
nu heb ik een TP werkplaatsboek die ik wel bij wil voegen bij een onderwerp, echter ik zou het niet weten hoe dat werkt.
heb al diverse dingen tevergeefs geprobeert, waarschijnlijk omdat ik iets fout doe?
is daar geen "gebruiksaanwijzing" voor? of is dat weer ergens anders onder gebracht? <a href=" www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10 " target="_blank"> cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/0002041D.gif " title="Click to get more." /> 

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2010 19:12 #1263368 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Info
Als je een informatiepagina maakt word je gevraagd een categorie aan te geven. Je kunt hierbij meer dan één categorie aangeven door ctrl ingedrukt houden bij het selecteren. Dus bijvoorbeeld categorie "alleen leden" en "elektrische installatie". Of "service en onderhoud" en "elektrische installatie". Je kunt <u>alle</u> informatiepagina's terugvinden via "documentatiepagina's" in het menu aan de linkerzijde. Een aantal van die infopagina's is ondergebracht in de vraagbaak in het menu bovenin. Dat onderbrengen is voor elke informatiepagina een handmatige actie voor moderatoren, de koppeling is hard. Die koppelingen/structuur van de informatiepagina's staan helemaal los van de categorieën. Via de vraagbaak kun je maar een <u>gedeelte</u> van alle informatiepagina's zien, alleen de pagina's die gekoppeld zijn. Op dit moment worden volgens mij geen of heel weinig koppellingen aangemaakt.Het plan (ruim een jaar terug oid) was om de vraagbaak opnieuw op te bouwen, aan de hand van de categorieën. Elke keer dat je dan de vraagbaak opent en een bepaald onderwerp kiest worden alle pagina's uit de juiste categorie opgevraagd. Op die manier heb je altijd een overzicht van alle pagina's, zelfs als die 5 min eerder gemaakt zijn. Zonder handmatige tussenkomst van moderatoren. Dezelfde pagina kan dan ook via meerdere overzichten opgehaald worden als de gebruiker/auteur meerdere categorieën heeft toegekend. Beheer is dan teruggebracht tot in de gaten houden of de juiste categorieen zijn toegekend. 
Informatie aan informatiepagina's toevoegen kunnen volgens mij alleen moderatoren of de oorspronkelijke auteur van die pagina. Wellicht is een moderator even mailen een oplossing.
Dat sommige informatie bij "alleen voor leden" staat kan kloppen, dit is om leden meerwaarde van het lidmaatschap te kunnen bieden. Wat wel/niet beschikbaar is zou nog wel eens nagekeken kunnen worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2010 19:27 #1263371 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik snap het niet.

asatter schreef : zo zie je bijvoorbeeld cc installatie gebeuren , zoals het mij lijk op de juiste plaats in de vraagbaak.
(waar de schema's /installatie me bekend voor komt)

Daar staat ie toch ook? In de vraagbaak onder installatiehandleidingen, want dat is het ook.

asatter schreef : zo zijn er ook ander inst/ handleidingen zoals iets met Facet.

Een, die staat in het <a href="/node/10862">Documentatie Centrum</a> genoemd, maar verder is die pagina met Facet, lastig te vinden. Suggesties?

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
27-01-2010 21:02 #1263397 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic uitvouw scherm niet volledig (1 missing)
dit is weer een nieuw iets.
ik gebruikte altijd het uitvouwscherm als ik de cursor op documentatie zet
daar heb ik de keuze
technische vraagbaak
factor700
geschiedenis
artikels en reviews
onwners manuals
valvo brochures en informatie
diverse publicaties
nu ik er op geklikt heb zie ik idd wel de volvo facet folders(is niet zichtbaar in uitvouw scherm) ... nooit geweten.
ook kom ik via <a href="/node/12029">deze link</a> op start - alleen voor leden (234) waar ook diverse info staat
234 items? ik zie er maar 7
zou niet weten hoe ik daar zonder deze link had moeten komen

Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2010 21:17 #1263410 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Anders.

asatter schreef : ook kom ik via <a href="/node/12029">deze link</a> op start - alleen voor leden (234) waar ook diverse info staat
234 items? ik zie er maar 7

De categorie waar de betreffende pagina in staat, die <a href="/node/12029">Inbouwhandleidingen / Montage instructies accessoires</a> dat zijn ook maar 7 items, maar de folder die Alleen voor leden heet, bevat wel degelijk 247 items.Zie hier: <a href="/docs/2/296" title="Pagina's in deze categorie zijn alleen leesbaar voor de leden">Alleen voor leden (234)</a>

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
27-01-2010 21:25 #1263413 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic hoe te vinden
Alleen voor leden (234) hoe is deze info te vinden als ik gewoon op de start pagina sta?

Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2010 21:33 #1263418 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen
Alleen voor leden wordt alleen als 2e categorie gebruikt om zaken af te schermen voor niet-leden. Naast die categorie heeft elke pagina daarvan ook nog een andere categorie (bijv. elektrische installatie) als het goed is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2010 21:41 #1263421 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blaten...
mag ik ook een beetje constructief meeblaten.Persoonlijk vind ik het ook zonde dat alle info voor leden hier op de website zo slecht te vindenis vanwege het onoverzichtelijke rubriceren.Het is vervelend als je iets gevonden hebt en je klikt daarna iets dieper dat, wil je weer teruggaan,je eigenlijk al de weg weer kwijt bent. Ik meld dit niet om te bashen maar omdat het heel erg zonde isvan alle info, deze is namelijk enorm uitgebreid (waarvoor hulde).Is het misschien een idee om het e.e.a. op termijn om te bouwen naar een WikiPedia die alleen voor ledente editen is. Er is hele mooie software van WikiPedia beschikbaar als php voor particuliere initiatieven.Dit zal de overzichtelijkheid ten goede komen denk ik. Dan nog een vraag... ik ben nu al een paar keerin een draadje de "webwinkel" tegengekomen, maar hoe kom ik daar?Alles positief bedoeld, en opgemerkt om de website nog beter te "ontsluiten" voor nu en in de toekomst.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
27-01-2010 21:41 #1263422 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic ok
maar hoe kom ik er?
buiten deze link te gebruiken?
svp stap voor stap.
&#160;

Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2010 21:46 #1263423 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mee eens

Chilm schreef : mag ik ook een beetje constructief meeblaten.Persoonlijk vind ik het ook zonde dat alle info voor leden hier op de website zo slecht te vindenis vanwege het onoverzichtelijke rubriceren.Het is vervelend als je iets gevonden hebt en je klikt daarna iets dieper dat, wil je weer teruggaan,je eigenlijk al de weg weer kwijt bent. Ik meld dit niet om te bashen maar omdat het heel erg zonde isvan alle info, deze is namelijk enorm uitgebreid (waarvoor hulde).

Helemaal mee eens hoor. "Doe er dan wat aan"....Is wel heel veel werk...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC