Wonen en werken in Zweden?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verstandig, goede voorbereiding en taal leren.Op TV zijn wel van die programma's van mensen die emigreren. Het blijft me verbazen hoeveel mensen gewoon naar een ander land gaan zonder de taal te spreken. Bijvoorbeeld engelsen naar Spanje of Frankrijk. En die landen zijn volgens mij nog een stuk minder internationaal "minded" als Zweden.whitehorse schreef : Als we écht hebben besloten te verhuizen, zullen we ons eerst goed voorbereiden en de taal leren. Voorlopig zijn we dus nog wel in het hollandse.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat soort "onvoorbereiden" zijn ook vaak Nederlanders. Weten nog helemaal niks van hun nieuwe vaderland behalve "daar gaan we wonen" en vertrekken gewoon.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarbij moet je dan natuurlijk wél bedenken dat het voor de programmamakers niet interessant is , denk ik , om mensen te volgen die perfect voorbereid de groteMathy schreef : Dat soort "onvoorbereiden" zijn ook vaak Nederlanders. Weten nog helemaal niks van hun nieuwe vaderland behalve "daar gaan we wonen" en vertrekken gewoon.
stap wagen. Ik denk zelf ook wel dat je daar niet echt graag naar kijkt op TV . ( althans niet -tig afleveringen achter elkaar.) Je krijgt nu dus wel weer het beeld dat
zowat iedereen die vertrekt op één of ander vlak echt dom bezig is......
Ik vraag me dan wel eens af of dat dan de meerderheid, of minderheid is.....

- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Wij hebben 13 jaar geleden alleen maar een zomerhuis gekocht, het idee was al één of twee jaar eerder ontstaan, wij kwamen voor die tijd al vele jaren in Zweden, ik sprak al wat zweeds maar wij werden ook met zaken geconfronteerd waarvan wij zeiden oh, zit dat zo. Zo hebben wij bij voorbeeld geen adres in Zweden, wij zitten min of meer midden in de wildernis, maar ik kan mij dus nergens aanmelden omdat ik geen adres heb, los van het feit dat wij vóór 2000 gekocht hebben en dus geen personnummer hebben of de vervanger ervoor, ik kan dus ook niets online regelen in Zweden.
Laat een vakantie herinnering alleen, of het feit dat je in een Volvo rijdt geen drijfveer zijn om naar Zweden te emigreren, alleen dat is geen voorbereiding, dat is impulsief en breekt je op.
Aan de andere kant wil ik mezelf best opwerpen als hulp om bepaalde regels uit te zoeken voorzover me dat lukt. Op www.zwedenweb.com zijn ook heel veel antwoorden te vinden, ik wil natuurlijk niemand ontmoedigen.
Groeten,
Ton.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oke, dat maakt een hoop duidelijk. Die mensen op TV bij ik vertrek creeren soms de meest onmogelijke gaten in de buitenlandse markt. Maar jij hebt het een stuk beter aangepakt.jeex schreef : Tinux, check <a href=" jeex.eu/114/boeken-boeken-en-nog-eens-boeken " target="_blank" title="Jeex.eu"> jeex.eu even. Dat is ons werk en dat kunnen we ook vanuit Timboektoe, Tebitinkideli of Tiel doen. We nemen ons werk en inkomen dus gewoon mee. Een erg simpele verhuizing dus zonder veel risico's of nieuwe dingen. En viermaal per jaar even vliegen naar Nederland om hier mijn kunstje te doen en even te netwerken. Internet doet de rest.
VOLVO 744 GL (B230F) 1990
>> 4 Raeder sangen mit, das Lied der Autobahn <<
Lidnummer 1103