Volvo klassiekers ritje in zuid amerika jaarwisseling 2011 - 2012
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Totaal 6 of 7 weken op pad met een volvo klassieker (tot en met 240. bj. 1993??) in groeps verband.
Wagen op de boot naar Buenos Aires en vandaar in enkele dagen naar zuidpuntje van het continent.
Van beneden Chili via Argentinie Brazilie, Bolivia Peru, Columbia etc. naar boven tot naar ik meen Panama.
Nu heeft dat verhaal mij niet meer losgelaten maar ik kan er niets meer over vinden ergens op het internet.
Iemand het stuk ook gelezen en weet misschien nog waar het staat?
Wil toch eens kijken wat dat idee nu precies betekend en welke consequenties dat allemaal heeft.
Misschien zijn er meer gegadigden en misschien kunnen we er nog voor zorgen dat er ook 700 series meemogen?
Anders moet het wat anders worden maar eigenlijk dat is om het even.
Het gaat om het volvo avontuur natuurlijk.
Wie kent het verhaal?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-

Ik zou wel willen, maar in de maanden november/december genereer ik een substantieel gedeelte van mijn jaar omzet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
de informatie staat <a href=" www.volvoclassics-panamericana.nl/ " title="hier">hier.
Er mogen overigens alleen Duett, Katterug Amazon, 140, 164, 240 en P1800 types aan mee doen.
Verhaal staat in de Volvo Klassieker Magazine 12 december 2009 van de VKV.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Ja, ik weet dat je een 240 of ouder moet hebben. Maar die zijn geloof ik nog wel te koop, bosjes dus, en de techniek is relatief goedkoop in topconditie te krijgen.
Gewoon alles van de wielophanging, koeling, remmen etc nieuw er in en een goede aandrijflijn er in schroeven.
Zeker als je gewoon tijd zat hebt is dat gewoon een leuke voorpret.
Het is een belevenis die je nooit meer vergeet en een mooie herinnering zal opleveren.
Nu nog even een maatje zoeken die ook zo maar 6 weken weg kan en in is voor een avontuur.
Het kriebelt wel hoor.
Geheel in stijl: <a href=" suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=125030747 "> suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=125030747 &
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vergeet niet, dat als je een 240 vind voor laten we zeggen 2000 euro en je hem voor 1000 in goede conditie krijgt, je alsnog bijna 6000 euro aan inschrijving moet betalen.Het lijkt me geweldig om er aan mee te doen, maar meestal is het (uiteraarden begrijpelijke) inschrjfgeld voor mij de drempel, los van de tijd uiteraard.....Wytze schreef : Ja, ik weet dat je een 240 of ouder moet hebben. Maar die zijn geloof ik nog wel te koop, bosjes dus, en de techniek is relatief goedkoop in topconditie te krijgen.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Je leeft nu. Later is maar de vraag of dat allemaal kan.
De wagen klaar maken kost geld, maar dat is niet weggegooid.
Dat komt wel weer terug voor het grootste deel.
En de reis kost ook geld ja maar dat is ook de belevenis waard.
Daar wil ik best effe voor sparen hoor of gewoon even extra hard voor lopen een periode.
De een geniet van goede sigaren en de ander rookt niet maar geniet op een andere manier.
Was het niet carpe diem?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ik denk toch maar voor een klein groepje binnen dit groepje weggelegd.
Wat jammer is, maar zo is het nu eenmaal.
Dan maar kampeerweekend in de ardennen?

ok moi!
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-