Advies gevraagd! - topic afgesloten.
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
graag hoor ik jullie reacties!
Ik sta op het punt deze auto te kopen: <a href=" link.marktplaats.nl/300394008 "> link.marktplaats.nl/300394008
voor mijn zus en zwager die nu in het buitenland zitten.
Ik ben vanavond even gaan kijken (files, files, files...) Ik kwan er aan na sluitingstijd maar mocht nog even kijken en rijden. Wel schappelijk!
pluspunten:- mooi in de lak, geen schades- nieuwe cilinderkop, uitlaat, accu, distributieriem 2007 (20.000 km terug)- mooi gaaf lederen interieur- alles d't op en d'r aan (geen mankementen airbags od abs)- g3!- vorige eigenaar heeft hem in 2005 voor 6500 euro gekocht en hem goed onderhouden (rekningen erbij) en er een ton in geredenminpunten:- versleten gasdempers achterklep- linkerachterlicht niet mooi meer- wat steenslag op de motorkap- voorbanden niet erg best meer- handrem moet misschien gesteld wordenallemaal niet zo schokkend maar ik twijfel over de staat van de koppeling. Met de handrem erop, in de 2e versnelling proberen weg te rijden, had ik het idee dat hij ging slippen. Ik durfde het niet helemaal uit te proberen. Als de platen nog goed zijn, moet hij dan afslaan?
Ik moet snel beslissen want er zijn meer kapers op de kust (verkoperspraat?)
Bedankt alvast voor het meedenken!
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe was koppelingspedaal. Pakte deze helemaal bovin op of gelijk onderin.
Dit moet je in z'n 4e versnelling doen en dan moet hij afslaan.Met de handrem erop, in de 2e versnelling proberen weg te rijden, had ik het idee dat hij ging slippen. Ik durfde het niet helemaal uit te proberen. Als de platen nog goed zijn, moet hij dan afslaan?
De rest is niet zo spannend lijkt me.
Een koppeling ook niet maar kost gewoon wat centjes . (nieuwe plaat met drukgroep)
maar idd zoals frits zegt, geen echt spannende problemen.
wel even een NAPtje erbij vragen. voor de zekerheid
20000 km distributie vervangen 2007?
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Als hij in zijn vier moet afslaan, moet hij in zijn twee dat toch zeker doen? Omdat ik laat was heb ik niet zo uitvoerig kunnen alles kunnen checken. Hij trok verder wel lekker op.
Waarschijnlijk gaat de koppeling nog wel even mee. Ik heb het ooit wel eens samen met een maat gedaan maar weet iemand wat een redelijke garage rekent voor het vervangen van een koppelingsplaat? Toch wel gauw 500 euro denk ik.
Wat vinden jullie van de prijs van de auto?
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Eeen koppelingsplaat met drukgroep kost bij de dealer ongeveer €280,- ex.henqui schreef : Waarschijnlijk gaat de koppeling nog wel even mee. Ik heb het ooit wel eens samen met een maat gedaan maar weet iemand wat een redelijke garage rekent voor het vervangen van een koppelingsplaat? Toch wel gauw 500 euro denk ik.
Dan de montagekosten nog wat toch wel een uurtje of wat werk is..... ik denk dat die €500,- aan de krappe kant is... Maar voor dat bedrag kan ik het wel voor je doen!
Als de auto in de 2e versnelling eerder zou afslaan dan in zijn 4e versnelling zou die in z'n 1e helemaal niet meer wegkomen... De test moet dus echt in zijn 4e versnelling gedaan worden.

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
In 2007 is de distrubutieriem vervangen, sindsdien heeft de auto er 20.000 km op zitten.<pre>asatter schreef : 20000 km distributie vervangen 2007?
MIjn zus neemt hem mee naar Portugal voor een half jaar, dat wordt lastig960 estate 1996 schreef : Of tzt de koppelingsplaat op sleuteldag vervangen.
Verder lijkt het me geen verkeerde wagen zo te zien.
Alleen een verschrikkelijke radio erin.
Nou we horen het wel.

</pre><pre>wie weet een idee </pre><pre> <a href=" www.teerink.demon.nl/Nieuwe%20map/ ">Miquelangelo1969 schreef : </pre><pre> </pre><pre>Dan de montagekosten nog wat toch wel een uurtje of wat werk is..... ik denk dat die €500,- aan de krappe kant is...
Maar voor dat bedrag kan ik het wel voor je doen! </pre><pre> </pre><pre>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Koppelingsplaten alvast kopen en of door Miquel laten doen of ze meenemen naar Portugal... De monteurs daar zijn niet zo duur maardaartegenover staat da je niet in de bergen metpanne wil staan...

succesmet de beslissingen, Rudiger ( dieook maar niet kan beslissen en een time out neemt)
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Ja ze hebben het er erg naar de zin. Ze zitten in de Algarve, runnen daar een groepsaccomodatie. Ze verkopen trouwens hun nette 244 voor 1000 euro, niet iets voor jou (al is het tijdelijk?)Mijn 745 TIC is uitgeleend, anders had jij hem wel even mogen gebruiken tot je de zaken op een rijtje hebt.Misschien heb ik hem binnenkort weer, geef je wel een seintje.

- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Bij leuke auto's gaat het erg snel
Dus, als iemand een leuke 940 op lpg g3 te koop weet ...