VKB conceptcar?
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Al sinds de VKB loop ik met het idee rond dat we als vereniging misschien iets 'geks' kunnen doen op de volgende beurzen.
Met iets geks bedoel ik een project wat we kunnen laten zien op de beurs, een soort van eye catcher, in de zin van bv. een soort van eigen idee over een 'concept car' maar dan in de 700 en 900 serie sfeer natuurlijk.
We hebben binnen onze vereniging zoveel kennis en gouden handen dat daar toch wel iets mee te doen moet zijn?
Ik noem maar iets hoor, zoals een 945 pick-up of een 740 super turbo lachgas injectie.... of een 745 camper met alles erop en eraan....
Zijn er mensen die dit een leuk idee lijkt, of die misschien ideeën hebben, ik wil mijn werkplaats wel beschikbaar stellen voor een dergelijk project.
Laat maar eens horen!

GG,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rijd er in nederland al iemand rond in een 740 op houtgas?Als je bijvoorbeeld toch een Estate na de c-stijl af gaat zagen, kan ie mooi achterop.Zou leuk zijn als je ook nog es de eerste in Nederland bent.Miquelangelo1969 schreef : Met iets geks bedoel ik een project wat we kunnen laten zien op de beurs, een soort van eye catcher, in de zin van bv. een soort van eigen idee over een 'concept car' maar dan in de 700 en 900 serie sfeer natuurlijk.
Die Disco-740 was trouwens ook wel een leuke, niet?
(en ook al een P220? Some guys have all the fun......

- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content"> </div><div class="content">Ik ben er wel mee bezig....maar sgiet niet echt op..</div><div class="content"> </div><div class="content"><a href="/node/27896 "> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/27896Baseman schreef : Rijd er in nederland al iemand rond in een 740 op houtgas?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
We hadden dit jaar de zwarte 767 van Carlo. Een paar jaar terug hadden we de topless 760 van Robert.
Willen we als vereniging serieus genomen worden, is een rariteitenkabinet misschien niet je-van-het. De auto's die ik hierboven noem zijn auto's die ook de gewone Volvo liefhebber leuk vindt. Maar zo'n disco-745 als laatst aangeboden werd hier op het forum of een kolengestookt vehikel zie ik liever niet op de stand.
Een begrafenis-estate lijkt me wel weer leuk of een ambulance.
groetjes
Mathy
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

ik bedoel ook niet dat we gelijk een heel rariteitenkabinet moeten neer zetten, maar zoiets als de topless vind ik bv. een mooie eye cather voor de beurs. Ik wil er eigenlijk ook mee laten zien dat we binnen de vereniging ook meer doen dan alleen maar poetsen.... of ze op de weg houden.
En zo'n auto van Carlo is leuk, maar niet van de vereniging. Ik zou het leuk vinden als we lieten zien dat er zoveel kennis en handighied binnen de vereniging is. Ik vond de stand dit jaar eerlijk gezegd een 'beetje saai' niets ten slechte van de mensen die het weer mogelijk gemaakt hebben dat de stand er stond, want alle lof daarvoor, maar ik zou graag zien dat we ons iets meer profileerde.... en daar zou ik graag het voortouw in nemen.

GG,

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Oeps, ik bedoelde eigenlijk "eentje uit het rariteitencabinet", niet "een rariteitencabinet".
We kunnen binnen de vereniging natuurlijk ook naar een mooie auto die niet helemaal standaard meer is, zoeken. Als Oliver die lichtblauwe 765 koopt die dit jaar op de beurs stond, zijn we al een heel eind. Maar we hebben natuurlijk ook nog de executive van bijvoorbeeld Jeroen Post. En als over 20 jaar alle deuken uit m'n auto zijn, de Amerikanse knippers er eindelijk op zitten, de standkachel eindelijk ingebouwd is, net als het plusche interieur en de met stof beklede binnenpanelen....
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als hij daar nog 'mooie'(lees: goede) foto's van heeft, zou je er een soort slideshow van kunnen maken, met het levende bewijs eronder.Die had toch een chromen roofrek met dubbele amerikaanse koplampen?
Niet echt een rariteit, maar wel iemand die een (was ie niet totall-loss??) auto weer helemaal terugbrengt in topstaat, toch?
Is maar een idee.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
een 7 of 9 serie is nu niet direct een spetterende verschijning. Degelijk, duurzaam, comfortabel, veilig. Kwalificaties die al gauw ook het beeld van saai oproepen. Maar waarden die juist bij de liefhebbers van de bakstenen hoog in het vaandel staan.
Of een auto nu wel of niet van een verenigingslid is, lijkt me niet zo opportuun. De 767 van Carlo dit jaar was een echte eye-catcher en is door zeer veel mensen gefotografeerd. Waardoor we ook veel extra aanloop kregen. De zilveren 767 heeft een paar jaar geleden ook op onze stand gestaan. Ook de prachtig omgebouwde cabrio van Robert, nogmaals heel veel complimenten voor zijn kunde, heeft op de stand gestaan. Een auto, die zelfs netter is dan de twee door Mellberg omgebouwde cabrio's.
Ik ga toch wel met Mathy mee in de stelling dat alleen hoogwaardige ombouwen in aanmerking komen. We zijn geen vereniging van bing, bling of anderszins petjes vertoon. Dat past niet bij onze leden en onze auto's.
Goede suggesties en uiteraard de daarbij horende acties zijn altijd welkom en bespreekbaar. Dat je de stand saai noemt, vind ik een beetje jammer, zeker als je bedenkt dat diverse mensen zich daar drie dagen geheel belangenloos voor uit de naad hebben gewerkt. Maar goed, over smaak valt niet te twisten, dat zal altijd een discussiepunt blijven.
Groeten, Jan.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Ik zeg in mijn vorige stukje ook expliciet dat mijn mening niets afdoet aan het feit dat mensen van de vereniging zich ervoor hebben ingezet, alle lof daarvoor, met saai bedoel ik meer dat het mij opviel dat de stand niet opviel......
Ook ik heb mij vele dagen belangeloos ingezet voor de beurs, maar dat betekend niet dat ik opbouwende kritiek niet serieus moet nemen, toch? Of dat het een volgende keer niet 'beter' zou kunnen. Maar daar gaat het nu niet over....
Natuurlijk moet de stand niet veranderd worden worden door er maar vanalles wat er geknutseld kan worden er neer te zetten, ik denk zelf meer aan, en daarom heb ik het ook over de kennis en de gouden handen die de vereniging rijk is, auto's zoals de topless. En het feit dat er een auto van Carlo mag staan is natuurlijk fantastisch, maar zegt weinig over de vereniging, daar de auto verder dan dat het een 700 serie is, niets met de vereniging van doen heeft.
Ik wilde met mijn vraag, of beter gezegd, idee niets meer dan peilen of er niet mensen zijn die het leuk lijkt iets speciaal voor de beurs volgend jaar te gaan maken of doen. Dat dat dan een hoogwaardige ombouw zou moeten zijn lijkt mij vanzelfsprkend! Het moet een waardige aanvulling zijn op de andere modellen en zou een visitekaartje van de vereniging zijn.
Maar goed. het is maar een idee, ik wilde er niemand mee voor het hoofd stoten hoor...

GG,

- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
En voor de duidelijkheid: persoonlijk voel ik me helemaal niet voor het hoofd gestoten, ik kan wel tegen een stootje . Dus kom maar op met goede ideeën!
Groeten, Jan.