Verzamelaarsregeling bij schorsing?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2009 23:09 #1076906
door V700 register
Verzamelaarsregeling bij schorsing? is gemaakt door V700 register
Er worden op het moment mooie volvo's aangeboden voor soms belachelijk lage prijzen. De mooie witte van Arthur Sala (geen lid) bijvoorbeeld, die is voor 1200 euro nog niet verkocht. Ander voorbeeld in Grootegast bij De Vries een 940 estate polar te koop voor 750 euro.
link.marktplaats.nl/281707037
Los van de kwaliteit, ik zou voor een dergelijk laag bedrag best een baksteen erbij willen hebben. Alleen kosten ze minimaal 60 euro wegenbelasting per maand. Nu kun je schorsen, maar dan moet je er tenminste een half jaar niet in rijden anders betaal je alsnog de belasting. Begrijp ik van RDW. Dus dan is het nog niet zo interessant. Maar op de sleuteldag bij Koops hoorde ik dat dit niet opgaat bij verzamelaars. Als je meer dan 3 auto's hebt (en niet meer dan 6000 kilometers per auto rijdt) dan mag je zonder nabetaling de schorsing opheffen? Althans zo heb ik het begrepen. Dat zou het de moeite maken om 4 auto's te hebben, waarvan er 3 op enig moment geschorst zijn. Weet iemand hier hoe het zit, misschien een linkje naar RDW of zo? Alvast dank en groeten, Maarten
Los van de kwaliteit, ik zou voor een dergelijk laag bedrag best een baksteen erbij willen hebben. Alleen kosten ze minimaal 60 euro wegenbelasting per maand. Nu kun je schorsen, maar dan moet je er tenminste een half jaar niet in rijden anders betaal je alsnog de belasting. Begrijp ik van RDW. Dus dan is het nog niet zo interessant. Maar op de sleuteldag bij Koops hoorde ik dat dit niet opgaat bij verzamelaars. Als je meer dan 3 auto's hebt (en niet meer dan 6000 kilometers per auto rijdt) dan mag je zonder nabetaling de schorsing opheffen? Althans zo heb ik het begrepen. Dat zou het de moeite maken om 4 auto's te hebben, waarvan er 3 op enig moment geschorst zijn. Weet iemand hier hoe het zit, misschien een linkje naar RDW of zo? Alvast dank en groeten, Maarten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21-10-2009 01:02 #1250156
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic Schorsingsregeling voor
Schorsingsregeling voor verzamelaars van oude voertuigen Voor verzamelaars van oude voertuigen is er een aparte schorsingsregeling. Voor hen is een maximum ingesteld voor schorsingsbetalingen. Deze regeling voorkomt dat verzamelaars een onevenredig hoog bedrag aan schorsingsgelden moeten betalen voor voertuigen waarmee ze niet rijden.Verzamelaars van voertuigen van 15 jaar of ouder op naam van dezelfde geregistreerde eigenaar/houder komen voor deze regeling in aanmerking. Het schorsen van voertuigen voor de verzamelaarsregeling kan zowel online via deze website als bij de grotere postkantoren. Tarieven verzamelaarsregeling [*]Voertuigen van 15 jaar of ouder: laag tarief, te betalen per voertuig (1-5 voertuigen) [*]Vanaf het 6e voertuig gratis, zolang er 5 betaalde schorsingen actueel zijn.   2009 Schorsen (laag tarief) € 22,70 
Schorsen en motorrijtuigenbelastingAls de geldigheid van het voor uw voertuig afgegeven kentekenbewijs is geschorst, krijgt u geen rekening voor de motorrijtuigenbelasting. Als de schorsingsperiode afloopt, stuurt de Belastingdienst/Centrale administratie/Autoheffingen u automatisch weer een rekening. U kunt een schorsing altijd opheffen, maar om ervoor te zorgen dat u geen motorrijtuigenbelasting hoeft te betalen, moet het voertuig minimaal drie maanden geschorst zijn (voor bedrijfsauto’s > 3500 kg minimaal één maand). Als u de schorsing binnen drie maanden (voor bedrijfsauto's > 3500 kg één maand) opheft, moet u over deze hele periode alsnog belasting betalen.

Schorsen en motorrijtuigenbelastingAls de geldigheid van het voor uw voertuig afgegeven kentekenbewijs is geschorst, krijgt u geen rekening voor de motorrijtuigenbelasting. Als de schorsingsperiode afloopt, stuurt de Belastingdienst/Centrale administratie/Autoheffingen u automatisch weer een rekening. U kunt een schorsing altijd opheffen, maar om ervoor te zorgen dat u geen motorrijtuigenbelasting hoeft te betalen, moet het voertuig minimaal drie maanden geschorst zijn (voor bedrijfsauto’s > 3500 kg minimaal één maand). Als u de schorsing binnen drie maanden (voor bedrijfsauto's > 3500 kg één maand) opheft, moet u over deze hele periode alsnog belasting betalen.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2009 07:45 #1250163
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verzamelaar schorsen
P.s schorsingregeling geldt ook voor andere gekentekende voertuigen zoals scooters , brommers etc.
Zelf ook drie geschorste scooters en 3 geschorste Volvo's , betaal vanaf 5e gekentekende voertuig/brommer/scooter geen schorsingskosten meer.
Dus gaat alleen Volvo ' 740/940 sparen.
Fred .
Zelf ook drie geschorste scooters en 3 geschorste Volvo's , betaal vanaf 5e gekentekende voertuig/brommer/scooter geen schorsingskosten meer.
Dus gaat alleen Volvo ' 740/940 sparen.
Fred .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2009 21:47 #1250274
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de uitgebreide antwoorden
Goed om te weten allemaal. Dat van die motors/brommers is ook wel leuk om te weten, die kun je wat gemakkelijker buiten de openbare weg kwijt :-)Alleen zoals ik het nu begrijp maakt het voor de minimale termijn van schorsen geen verschil, die is voor verzamelaars en niet-verzamelaars gelijk (3 maanden)?Nogmaals dank! Maarten
Moderators: Jerry Stam