stockholm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2009 17:40 #1075422
door V700 register
stockholm is gemaakt door V700 register
Hai Hai
ik ben momenteel in Stockholm
en daarvoor enkele dagen in Nykopping. Ik zag daar bij een dealer een 740 gl zwart chromeline , sedan ,automaat ,uit 89 staan voor maar 2000 kronen is ca. 200 euro. Ik ben met ryan air hierheen gevlogen maar het leek me enorm grappig om met een 740 terug te komen.
Leek... want ik heb het niet gedaan alle kosten bij elkaar opgeteld kwam de auto minstens op 600 euro.
Twee andere banden een andere uitlaat (lek) RDW kosten en hij moest nog APK gekeurd worden ook.
De garagehouder gaf me wel de sleutels om de auto eens goed te bekijken.Startte direct en liep keurig stationair.
Papieren van eerdere keuringen lagen in het handschoenenvak.In de kofferbak lagen velgen met spijkerbanden.
De bodem was wel een en al roest , vlgs,. de garageman omdat hier ' s winters met zout wordt gestrooid,maar dat gebeurt in Nederland ook en deze zag er wel heel roestig uit.
Door de gril stak een contact ,w.s. voor de motorverwarming in koude tijden.
Import kan op diverse manieren ,zoals ook elders op het forum te vinden is.De eenvoudigste manier is naar nederland rijden met handelaarskentekenplaten en deze later terugsturen .Dat vertelde de garageman.
Nou tot zo ver dit verhaal over een bijna aankoop.

groeten

peter
ik ben momenteel in Stockholm
en daarvoor enkele dagen in Nykopping. Ik zag daar bij een dealer een 740 gl zwart chromeline , sedan ,automaat ,uit 89 staan voor maar 2000 kronen is ca. 200 euro. Ik ben met ryan air hierheen gevlogen maar het leek me enorm grappig om met een 740 terug te komen.
Leek... want ik heb het niet gedaan alle kosten bij elkaar opgeteld kwam de auto minstens op 600 euro.
Twee andere banden een andere uitlaat (lek) RDW kosten en hij moest nog APK gekeurd worden ook.
De garagehouder gaf me wel de sleutels om de auto eens goed te bekijken.Startte direct en liep keurig stationair.
Papieren van eerdere keuringen lagen in het handschoenenvak.In de kofferbak lagen velgen met spijkerbanden.
De bodem was wel een en al roest , vlgs,. de garageman omdat hier ' s winters met zout wordt gestrooid,maar dat gebeurt in Nederland ook en deze zag er wel heel roestig uit.
Door de gril stak een contact ,w.s. voor de motorverwarming in koude tijden.
Import kan op diverse manieren ,zoals ook elders op het forum te vinden is.De eenvoudigste manier is naar nederland rijden met handelaarskentekenplaten en deze later terugsturen .Dat vertelde de garageman.
Nou tot zo ver dit verhaal over een bijna aankoop.

groeten

peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2009 19:56 #1242507
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooi verhaal.
Voor een roestvrije moet je naar het noorden. Terugrijden lijkt mij een leuk avontuur. Je kan ook exportplaten krijgen bij het vagverket. Is gratis maar duurt een week en je hebt verzekering nodig. Was al een tijdje op zoek naar een 25 jaar oude 740, ook in zweden. Maar heb er onlangs 1 gevonden in belgie en dat is toch dichterbij dan lapland. Maar als ik toch al in zweden was.......

Groeten Rob

Groeten Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2009 20:18 #1242509
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic of...
Als je het vinden kan rij je terug in een roestvrije belastingvrije 240. Kost 1000 euro in zweden en hier wordt er serieus geld voor betaald.
Rob
Rob
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2009 21:19 #1242514
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Illegaal
Hallo Peter
groetjes
Mathy
Ik ben bang dat de Hermandad hier in Nederland dat niet goed gaat vinden. En dus je verzekering ook niet.peter 54 schreef : De eenvoudigste manier is naar nederland rijden met handelaarskentekenplaten en deze later terugsturen.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam