Vadis hoe moet je dat gebruiken???
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2009 22:56 #1074657
door Mathy van Nisselroy
Vadis hoe moet je dat gebruiken??? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Wie weet hoe je met Vadis om moet gaan. ik heb het wel, maar weet er niet goed weg mee. Is er een beschrijving van?? Gr John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2009 07:51 #1239028
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee, bij mijn weten niet. Wat lukt er precies niet goed ? Je moet een auto uitkiezen en dan in de balk bovenin kiezen welk onderwerp je wilt. Links krijg je dan een menu met informatiesoorten over dat onderwerp. Als je daar wat kiest, krijg je meer naar rechts meer keuzemogelijkheden. Ik zou eerst eens bij "motor" en "parts list" of "onderdelencatalogus" kijken om te oefenen.Tip: voer altijd je VIN nummer in, dat is het nummer wat boven je rechterkoplamp en in je kentekenbewiijs staat. Begint met YV1.... Dan heb je in Vadis altijd de juiste gegevens.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2009 08:35 #1239029
door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Help...
Heb je al eens op de HELP knop geklikt?
Daar zit heel wat informatie over het hoe en wat, ook een leerrijke lijst van de gebruikte afkortingen.
Denk eraan dat de informatie verre van compleet is i.v.m. de oudere modellen, waar je meestal alleen een onderdelenlijst van kan terugvinden.
Groeten,Hedwig
Daar zit heel wat informatie over het hoe en wat, ook een leerrijke lijst van de gebruikte afkortingen.
Denk eraan dat de informatie verre van compleet is i.v.m. de oudere modellen, waar je meestal alleen een onderdelenlijst van kan terugvinden.
Groeten,Hedwig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2009 21:21 #1239190
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een onderdeel vinden
Als ik bv de plek van een onderdeel wil bekijken hoe het in elkaar zit of hoe het er in zit of met welke bouten het vastzit of dat er iets is wat er wel zit maar wat ik niet kan zien.
Daar wil ik vadis voor gebruiken.
En ik weet dus niet hoe ik bij een bepaald ondedeel kan komen in vadis, ik neem aan dat je gericht naar een ondedeel toe kan maar dat lukt mij dus niet.
Ik rotzooi maar wat aan en dan kom ik er wel maar de tweede keer moet ik weet net zoveel rotzooien om er te komen.
Gr John
Daar wil ik vadis voor gebruiken.
En ik weet dus niet hoe ik bij een bepaald ondedeel kan komen in vadis, ik neem aan dat je gericht naar een ondedeel toe kan maar dat lukt mij dus niet.
Ik rotzooi maar wat aan en dan kom ik er wel maar de tweede keer moet ik weet net zoveel rotzooien om er te komen.
Gr John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2009 21:56 #1239193
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wennen
Het went wel, moet ik zeggen. Op een gegeven moment maak je je het systeem wel eigen. Overigens is het bij mijn weten niet meer dan exploded views links en onderdeelnummers rechts. Daaraan zien hoe het elkaar zit is soms nog lastig, ook vanwege de beperkte resolutie van de plaatjes. Er zijn nog reparatie, montage en vervangingsinstructies. Je kunt proberen te zoeken maar dan moet je er al redelijk diep in zitten zeg maar. Al een aantal keuzes gemaakt hebben. Het kan overigens voorkomen dat er in het plaatje links meer onderdelen staan dan rechts in de lijst staan. Dat bepaalde nummers dus wel getoond worden maar niet in de lijst genoemd/beschreven zijn. Maak je dan geen zorgen, die zijn voor het voertuig dat je hebt gekozen niet van toepassing. Voer daarom je VIN in, volgens mij beperkt dat het aantal opties zoveel mogelijk tot wat echt voor jou van toepassing is. Scheelt weer uitzoekwerk welke van de genoemde onderdelen nu wel of niet van toepassing zijn. Oh ja, W/O S.R. en W/ S.R. staat voor "with (out) sun roof"
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2009 23:00 #1239202
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Wat je wilt
Hallo Henk, Volvisti
groetjes
Mathy (die Vadis ook nog niet echt door heeft)
Ligt er natuurlijk aan wat je zoekt. Stel dat je iets in wilt bouwen dat wel past of zou moeten passen, maar er in jouw uitvoering, modeljaar, etc. niet in zat. Dan vind je dat waarschijnlijk ook niet als je je VIN ingeeft.henk 940LPT schreef : Voer daarom je VIN in, volgens mij beperkt dat het aantal opties zoveel mogelijk tot wat echt voor jou van toepassing is. Scheelt weer uitzoekwerk welke van de genoemde onderdelen nu wel of niet van toepassing zijn.
groetjes
Mathy (die Vadis ook nog niet echt door heeft)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2009 13:56 #1239235
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Klopt denk ik Mathy. Maar als je het ergens anders wel vindt weet je ook niet zeker of het in jouw uitvoering wel gaat passen. Dus veel zekerheid is er helaas niet mee te krijgen. Mijn ervaring is wel dat de opties in ieder geval voor de latere typen wel allemaal beschreven zijn. Als het daar niet tussen staat (of er staat iets vergelijkbaars wel) dan kun je het proberen maar loop je wel een risco. Of heb je een praktijkvoorbeeld ? Ben wel benieuwd

Moderators: Jerry Stam