Brandstofdieven
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vanacht in de weer geweest voor het dievengilde.
Vanwege mijn 'beroep' heb ik een aardig wagenpark van vrachtwagens staan. Vannacht werd ik gebeld door een van mijn chauffeurs dat er jerrycans naast de vrachtwagens stonden, maar dat de daders gevlogen waren. Het voertuig waar ze mee waren heb ik wel gevonden en is in beslag genomen. Wordt vervolgd!
Na een speurtocht en 3 uur verder vanwege de afwikkeling met de hermandad staan we weer op scherp voor wat betreft het afsluiten van tankdoppen. Gelukkig dus niks gejat (het is ook niet slim om dit te gaan doen bij een bedrijf wat 24 uur werkt), maar we zijn weer gewaarschuwd. Het is lang geleden dat dit in Nederland gebeurde!
Overigens moet ik zeggen dat de Politie/Recherche er bovenop zit!
En we gaan weer vrolijk verder.
Groet,
Maurits

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Behalve bij jullie dus.........
Kortom, het is nog steeds niet verkeerd een slot op je tank te hebben............
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Morgen wordt er een Volvo 480 2.0 GT aan de collectie toegevoegd.
Had al een tijdje plannen om de collectie uit te breiden en na wat proefritten was ik eigenlijk aangenaam verrast door het weggedrag en algehele comfort.
Qua techniek zegt de 1 dat het een drama is en de ander dat het meevalt. Als de onderhoudshistorie maar ok is. Nu heb ik in dat laatste helemaal vertrouwen en ben ik ontzettend blij met m'n nieuwe aanwinst.
Foto's invoegen is mij nog nooit gelukt dus ik zal kijken of ik een linkje of zo ergens kan maken.
Groet,
Maurits

- André Struis
- Nieuw lid
-
in de vulopening van de tank gemonteerd.
Zo'n dop met een slot stelt nl ook niks voor.......sokken-tang erop, los!!
Met zo'n korf kan je geen slangetje meer in de tank steken om te hevellen
Korf gewoon te koop bij Daf, Scania, Volvo enz enz
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt! Maar dit heeft weer als nadeel dat dan niet alle trailers achter de trekkers passen. Maar, ik zal ze toch weer eens van zolder halen, bedankt voor de TIP!struis schreef : Toen de diesel nog echt duur was heb ik voor diverse klanten een soort korf
in de vulopening van de tank gemonteerd.
Zo'n dop met een slot stelt nl ook niks voor.......sokken-tang erop, los!!
Met zo'n korf kan je geen slangetje meer in de tank steken om te hevellen
Korf gewoon te koop bij Daf, Scania, Volvo enz enz
Grt.Maurits
- V700 register
- Nieuw lid
-
? De korf gaat toch in de tank ,dan blijft de vulopening toch hetzelfde. Bij mijn trekker in ieder geval wel.Macs schreef : Klopt! Maar dit heeft weer als nadeel dat dan niet alle trailers achter de trekkers passen. Maar, ik zal ze toch weer eens van zolder halen, bedankt voor de TIP! Grt.Maurits