Zwedentrip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2009 15:54 #1073210
door V700 register
Zwedentrip is gemaakt door V700 register
Beste Volvo vrienden,
In de maand mei gaan Macs en ik naar Zweden toe voor een kennismakingsreis met de Volvo organisatie en het Volvo museum. We hadden gehoopt om ook de fabrieken te mogen bezichtigen maar die zijn gesloten de dagen dat wij er zijn. Desalniettemin gaan we toch, en wel om een duidelijke reden:
Naast het feit dat we het gewoon erg leuk vinden naar de bakermat van onze liefhebberij te gaan, gaan we onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om in 2010 een Zwedentrip te gaan organiseren voor onze vereniging. Natuurlijk is alles mogelijk, maar we zoeken natuurlijk naar een balans tussen uitdagend leuk en budget. Voordat we alles officieel gaan aanmelden etc, willen we eerst de boel eens verkennen. Daarnaast gaan we het museum bezoeken, en willen we een exemplaar van onze Film overhandigen.
Zomaar om even een eerste gevoel te krijgen bij dit fenomeen, willen we graag eens peilen wat het animo is binnen de club om een dergelijke reis te gaan maken, zodat we dit mee kunnen nemen bij een (eventuele) organisatie hiervan. De gedachte is om ca 4 dagen te gaan. Bij deze nodig ik jullie dus van harte uit om te reageren.
Wat er ook uitkomt, wij gaan in ieder geval deze maand mei eens polshoogte nemen. We houden jullie natuurlijk op de hoogte met een reisverslag en foto's.
In de maand mei gaan Macs en ik naar Zweden toe voor een kennismakingsreis met de Volvo organisatie en het Volvo museum. We hadden gehoopt om ook de fabrieken te mogen bezichtigen maar die zijn gesloten de dagen dat wij er zijn. Desalniettemin gaan we toch, en wel om een duidelijke reden:
Naast het feit dat we het gewoon erg leuk vinden naar de bakermat van onze liefhebberij te gaan, gaan we onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om in 2010 een Zwedentrip te gaan organiseren voor onze vereniging. Natuurlijk is alles mogelijk, maar we zoeken natuurlijk naar een balans tussen uitdagend leuk en budget. Voordat we alles officieel gaan aanmelden etc, willen we eerst de boel eens verkennen. Daarnaast gaan we het museum bezoeken, en willen we een exemplaar van onze Film overhandigen.
Zomaar om even een eerste gevoel te krijgen bij dit fenomeen, willen we graag eens peilen wat het animo is binnen de club om een dergelijke reis te gaan maken, zodat we dit mee kunnen nemen bij een (eventuele) organisatie hiervan. De gedachte is om ca 4 dagen te gaan. Bij deze nodig ik jullie dus van harte uit om te reageren.
Wat er ook uitkomt, wij gaan in ieder geval deze maand mei eens polshoogte nemen. We houden jullie natuurlijk op de hoogte met een reisverslag en foto's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2009 16:13 #1232103
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi initiatief
Beste Hans,
Een heel mooi initiatief. Bijna vanzelfsprekend heb ik interesse. Natuurlijk hangt definitieve deelname af van de kosten. Maar als potentieel geïnteresseerde mag jij mij noteren.
Natuurlijk kijken wij allemaal uit naar jullie verslag.
Een heel mooi initiatief. Bijna vanzelfsprekend heb ik interesse. Natuurlijk hangt definitieve deelname af van de kosten. Maar als potentieel geïnteresseerde mag jij mij noteren.
Natuurlijk kijken wij allemaal uit naar jullie verslag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2009 18:25 #1232124
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic prachtig
Wil ook wel mee als de kosten redelijk zijn.
Succes en veel plezier met de organisatie.

Succes en veel plezier met de organisatie.

- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2009 18:32 #1232127
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic mooi initiatief.
Hans,
Zweden staat nog altijd op ons lijstje om naar toe te gaan. Het zou voor ons de eerste keer zijn. Dus vanaf deze kant serieuze interesse. En hulde voor dit initiatief !
Groeten, Jan.
Zweden staat nog altijd op ons lijstje om naar toe te gaan. Het zou voor ons de eerste keer zijn. Dus vanaf deze kant serieuze interesse. En hulde voor dit initiatief !
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2009 19:17 #1232136
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reis naar zweden
Leuk initiatief
ik ben vorig jaar voor het eerst een week naar zweden geweest samen met mijn dochter ,was erg leuk.Voelde vertrouwd aan ,vriendelijke mensen mooie omgeving.Dit jaar ga ik weer een week nu ietsje noordelijker dan Goteborg.
We gingen op de bonnefooi en overnachtten in die leuke roodbruine huisjes ( stuga )
Als het een beetje betaalbaar is ga ik graag mee.
groeten peter
ik ben vorig jaar voor het eerst een week naar zweden geweest samen met mijn dochter ,was erg leuk.Voelde vertrouwd aan ,vriendelijke mensen mooie omgeving.Dit jaar ga ik weer een week nu ietsje noordelijker dan Goteborg.
We gingen op de bonnefooi en overnachtten in die leuke roodbruine huisjes ( stuga )
Als het een beetje betaalbaar is ga ik graag mee.
groeten peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2009 22:12 #1232154
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Da's leuk!
Nog nooit in Zweden geweest en met de familie zal het er voorlopig niet van komen helaas! Als het allemaal past wil ik graag meedenken en meegaan!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2009 00:02 #1232160
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk initiatief
Leuk idee, het zal je wel bevallen. Persoonlijk vind ik het deel een stukje boven Goteborg mooier als de regio rondom Goteborg, maar dat is smaak.
Volvo museum is leuk, je kunt er leuke dingen zien....
Tip: Voor de goedkope overtocht en als je niet bang bent om te rijden Puttgarden - Rodby en dan Helsingor - Helsinborg of de brug over de Oresond naar Malmö.
(MalmöDelft deed ik in een uurtje of 11 inclusief koffie en etensstops)
Wil je niet zo veel rijden, maar dan kost het wat meer, dan neem je de ferry Kiel Goteborg of die vanuit Denemarken naar Goteborg.
Volvo museum is leuk, je kunt er leuke dingen zien....
Tip: Voor de goedkope overtocht en als je niet bang bent om te rijden Puttgarden - Rodby en dan Helsingor - Helsinborg of de brug over de Oresond naar Malmö.
(MalmöDelft deed ik in een uurtje of 11 inclusief koffie en etensstops)
Wil je niet zo veel rijden, maar dan kost het wat meer, dan neem je de ferry Kiel Goteborg of die vanuit Denemarken naar Goteborg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2009 00:11 #1232162
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo museum.
Ben er in 1997 of zo geweest, echt de moeite waard. Het was er toen heerlijk rustig, alle tijd om de volvi te bewonderen. Kreeg er niet de kick van die ik in ACD-museum in Auburn kreeg, maar ja, dat was ook wel iets heel bijzonders, niet daarvoor noch daarna noch meegemaakt.
En Zweden is een aangenaam land met aardige mensen waar het goed vakantie vieren is.
Wens jullei een goede "verkenningstocht" toe!
JohnPeter
En Zweden is een aangenaam land met aardige mensen waar het goed vakantie vieren is.
Wens jullei een goede "verkenningstocht" toe!
JohnPeter
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2009 10:18 #1232170
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Zelfde...
Hier van hetzelfde laken een pak!
Afhankelijk van de kosten én de preciese datum lijkt het mijn vrouw en ik erg leuk om mee te gaan. Ik ga er van uit dat we met de auto gaan?
Ik zelf ben nooit noordelijker dan het eiland Juist geweest......
Erg leuk idee!

GG,

Afhankelijk van de kosten én de preciese datum lijkt het mijn vrouw en ik erg leuk om mee te gaan. Ik ga er van uit dat we met de auto gaan?
Ik zelf ben nooit noordelijker dan het eiland Juist geweest......
Erg leuk idee!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2009 22:55 #1232988
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi iniatief. Ik ben al erg
Mooi initiatief. Ik ben al erg veel in Scandinavië geweest, welliswaar per zeiljacht, maar dat terzijde. Vorig jaar toch in Kopenhagen afgestapt en met de auto terug in 8 uur naar Nederland (Utrecht) terug gevlogen. Ik zal vooral de Öresundsbrug bij Kopenhagen nemen richting Malmö. Dat is een knap staaltje vakmanschap! Veel plezier in ieder geval! De trip is de moeite waard.
Moderators: Jerry Stam