engelse MOT in Nederland

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2009 00:00 #1072809 door V700 register
engelse MOT in Nederland is gemaakt door V700 register
hej hej
 ik ben op zoek naar ene mogelijke oplossing voor het volgende probleem:
Ik wil wellicht een engelse auto kopen om in de vakantie te gebruiken naar Ierland. dan wil ik m op engels kenteken laten staan en m dus niet in NL rijden.
De prijzen op E-bay zijn zo laag dat dat een interessante optie wordt.
Maar ik moet wel een MOT hebben en verzekering voor die auto.
 Nou begrijp ik dat verzekering geen probleem hoeft te zijn.
Maar MOT. Weet iemand of je een MOT in Nederland/België kunt krijgen op een "Engelse" auto? of kan dat alleen in GB

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2009 00:14 #1229606 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom?
MOT is toch MOT en zolang je in de UK/Ierland blijft, is dat toch geen punt, of is dat te simpel gedacht?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2009 01:00 #1229612 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MOT

Dag Jeroen
Heb je er aan gedacht dat je in beginsel als Nederlander in Nederland niet een een auto met buitenlands kenteken mag rijden?<h1 class="artikel">Rijden in Nederland met een auto met buitenlands kenteken </h1>Bron: Kluwer
Een inwoner van Nederland mag in principe niet in een auto met buitenlands kenteken rijden, maar heeft voor de auto een Nederlandse registratie nodig. Dit geldt niet wanneer:
  • de werkgever deze auto van de zaak ter beschikking heeft gesteld en de auto in het buitenland geregistreerd staat;
  • een ondernemer in Nederland woont maar in het buitenland hoofd van een eenmansbedrijf, lid van een maatschap of bestuurder, vennoot of aandeelhouder van een onderneming is.
&#160;
Al is registratie in Nederland dan niet nodig, wel moet meestal BPM betaald worden.
Een vrijstellingsvergunning voor de auto met buitenlands kenteken van de Nederlandse Douane is onder bepaalde voorwaarden mogelijk. Deze vergunning moet aangevraagd worden bij het BPM-aangiftepunt of betreffende douanedistrict vóór met de auto in Nederland gereden wordt.
Wart
NB. Voor een ''verhelderend'' stukje over de problematiek van erkenning van buitenlandse keuringen etc. de volgende link van het ministerie van Verkeer en Waterstaat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2009 01:27 #1229617 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet de bedoeling.

wart schreef : Heb je er aan gedacht dat je in beginsel als Nederlander in Nederland niet een een auto met buitenlands kenteken mag rijden?

Zoals ik Jeroens posting las, is dat ook niet de bedoeling.Vandaar mijn vraag/opmerking in mijn eerste posting: Als je een brit koopt en alleen in de UK en Ierland rond rijdt, wat heeft Nederland of Belgie dan te maken met de MOT........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2009 02:19 #1229620 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic link vergeten
De link naar het ministerie is:
www.nieuwsbank.nl/inp/2008/12/23/r055.htm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2009 14:08 #1229650 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afvragen

Baseman schreef : Als je een brit koopt en alleen in de UK en Ierland rond rijdt, wat heeft Nederland of Belgie dan te maken met de MOT........

Dat vraag ik me ook af

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2009 17:35 #1229682 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic engelsmannen wel
De auto heeft mogelijk een verlopen MOT en dat wil ik hier verhelpen op mijn gemak.
Engelsmannen en vrouwen die hier wonen mogen natuurlijk wel in NL rijden met een engels kenteken. (verder zal ik daar nu niet over uitweiden)
 maar het idee is: de auto hier ergens stallen, voor de vakantie  naar België laten rijden en vanaf bijvoorbeeld  hazeldonk overnemen en voor de vakantie gebruiken en daarna .... 
een sloop actie of zo. of gewoon verkopen of iets anders, weet ik nog niet.
 Het enige punt is de engelse APK.  want ik moet wel door Engeland met een engelse auto. Dat hij technisch in orde is ook belangrijk, maar ik wil niet aangehouden worden in de UK wegens een verlopen MOT op de heen of terugreis. Het verhaaltje van de erkenning van buitenlandse APK is ongeveer wat ik zoek. maar dan voor MOT.
 Wellicht weten de handelaren die wat uit GB gehaald hebben iets?
Wat ik van het net is niet hoopgevend wat dat betreft.
dan rest dus alleen een ge-MOTde auto.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC