M46 kapot
- Boris Duijndam (GAST)
-
- Nieuw lid
-
Vanavond ben ik dan ook slachtoffer geworden van een getunde volvo en de zwakke versnellingsbak in mijn 760. Grappige is wel dat ik net met een volvo 745 aan het spelen (elkaar inhalen ect en naar de wagens kijken) was toen ik hem vol gas voorbij wilde stormen en naast hem doorschakelde miste ik mijn versnelling (bak was soms enorm stroer, niet in 3e te krijgen) evolgd door een harde klap.. boem 3e versnelling eruit.. de man in de wagen naast me keek verschrik op maar besloot wel door te rijden terwijl ik mijn alarmlichten aangooide.. dat vond ik wel stom op het moment zelf maar veel had hij niet voor mij kunnen betekeken.
Wel balen maar snel zoeken naar een "nieuwe" of toch dan wat meer knaken uitgeven voor een M90, baal er wel van dat ik vanavond nog even dat extra rondje ben gaan rijden..
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar waarschijnlijk was de bak toch al nie optimaal,de M46 is niet de sterkste bak van Volvo maar zomaar kapot gaan doettie nou ook weer niet en jij hebt toch niet meer als 250 à 300 pk erin, dus dat moet hij echt wel kunnen hebben.

Maarreh, als je toch moet vervangen, ik zou voor een M90 gaan, toch wat sterker, moderner (dus vaak ook minder kilometers etc) en een 5e versnelling is toch wat prettiger met het schakelen.
Ik heb zelf een M46 in de 740 en een M90 in de 940 maar ik vind de M90 door z'n "echte"5e versnelling net wat prettiger, hoewel er gezegd wordt dat de synchromeshes op de 3e versnelling wel eens willen haperen bij wat meer vermogen (vooral op de 6 cylinders).
Voordel van een M46 als je rookt in de auto is dat de asbak beter toegankelijk is..........
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Maar even inhaken op het topic, kan je een M46 zonder aanpassingen verwisselen voor een M90 bak?

GG,

De bak was zeker niet helemaal lekker meer, en ik rij er nou eenmaal niet mee aolsof het een een oude damen is (of juist wel naar mijn mening) Hoe dan ook ik ben absoluut niet de eerste die een M46 aan puin trek, ik lees vaak op turbobricks dat mensen met een beetje getunde volvo hem al stuk maken, hij kan gewoon niet een beetje mishandeling hebben.. inderdaad een M90 zou een beter alternatief zijn, of misschien wel die 5 bak uit een BMW (getrag) die kan je helemaal lomp behandelen (gebruiken de zweden liever over een M90)mderijke schreef : Jeetje, wat l*llig,
Maar waarschijnlijk was de bak toch al nie optimaal,de M46 is niet de sterkste bak van Volvo maar zomaar kapot gaan doettie nou ook weer niet en jij hebt toch niet meer als 250 à 300 pk erin, dus dat moet hij echt wel kunnen hebben.
Maarreh, als je toch moet vervangen, ik zou voor een M90 gaan, toch wat sterker, moderner (dus vaak ook minder kilometers etc) en een 5e versnelling is toch wat prettiger met het schakelen.
Ik heb zelf een M46 in de 740 en een M90 in de 940 maar ik vind de M90 door z'n "echte"5e versnelling net wat prettiger, hoewel er gezegd wordt dat de synchromeshes op de 3e versnelling wel eens willen haperen bij wat meer vermogen (vooral op de 6 cylinders).
Voordel van een M46 als je rookt in de auto is dat de asbak beter toegankelijk is..........
Eeuwige probleem is de centjes natuurlijk weer dus even kijken of ik iets creatiefs kan verzinnen.
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met die Getrag (BMW en Volvo 264?) heb je de 1 linksonder toch? En is zo'n mustang T5 bak niet wat? Ben benieuwd naar je ontwikkelingen. Als je goedkoop (wat is goedkoop...) aan een m46 met lage KM stand kunt komen zou ik eerst dat nog maar eens proberen. Trap je 'm dan weer binnen een jaar kapot, dan had je of rustiger moeten schakelen (in welk jaar heeft die bak z'n oorsprong?) of toch een M90 moeten nemen.
Nou, hier heb je wat aan