Nieuw lid.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2009 22:50 #1226993
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gas-gas
Hallo Miquel
Ik ga dat morgen met die WD-40 aan de gang.
Wat die CIS klep betreft, is dat soms die tuimelklep tussen de luchtfilter en de radiator,
die klep wordt bedient met een veer en een busje
Met vr. groet,
jan uittenbogaard
VOLVO 960 2,5 I 24v ONYX GROEN METALL 228000KM LIDNR: 1020
Ik ga dat morgen met die WD-40 aan de gang.
Wat die CIS klep betreft, is dat soms die tuimelklep tussen de luchtfilter en de radiator,
die klep wordt bedient met een veer en een busje
Met vr. groet,
jan uittenbogaard
VOLVO 960 2,5 I 24v ONYX GROEN METALL 228000KM LIDNR: 1020
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2009 07:48 #1227014
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Stationair...
Hoi Jan,

De klep die jij bedoeld is waarschijnlijk de zomer/winter klep, dit is een automatische klep die kan schakelen tussen koude lucht vanaf de grill of warme lucht vanaf het motorblok. Maar die bedoel ik dus niet.
de CIS klep is de luchttoevoerregelklep voor het stationair toerental.
Je kan hem vinden door de luchttoevoerslang te volgen, vanaf het luchtfilterhuis richting gasklephuis.
Het is een aftakking vlak vóór het gasklephuis, een kleinere slang die richting de CIS klep gaat en vanuit de CIS klep weer naar het gasklephuis.
Wanneer het gasklephuis dicht staat regelt deze klep de luchttoevoer.
Deze klep kan je er tussen uit halen, stekker voorzichtig loshalen en vervolgens schoonmaken.
Vaak zit er aanslag op de klep die het draaien (het is een klep die in een rond huis draait) bemoeilijkt.

Succes ermee!

GG,

De klep die jij bedoeld is waarschijnlijk de zomer/winter klep, dit is een automatische klep die kan schakelen tussen koude lucht vanaf de grill of warme lucht vanaf het motorblok. Maar die bedoel ik dus niet.
de CIS klep is de luchttoevoerregelklep voor het stationair toerental.
Je kan hem vinden door de luchttoevoerslang te volgen, vanaf het luchtfilterhuis richting gasklephuis.
Het is een aftakking vlak vóór het gasklephuis, een kleinere slang die richting de CIS klep gaat en vanuit de CIS klep weer naar het gasklephuis.
Wanneer het gasklephuis dicht staat regelt deze klep de luchttoevoer.
Deze klep kan je er tussen uit halen, stekker voorzichtig loshalen en vervolgens schoonmaken.
Vaak zit er aanslag op de klep die het draaien (het is een klep die in een rond huis draait) bemoeilijkt.

Succes ermee!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2009 21:09 #1227102
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tegen gas
Hallo miquel,
Bedankt voor je raad, van middag alles gedaan wat jij geschreven hebt, resultaat nul,ook gelijk met dat
lamda sonde lampje aan de gang geweest,maar ik kon die ook niet uitkrijgen,beetje balen maar het
was mooi weer en ik ga verder zoeken naar het euvel.
Alle raadgevingen zijn welkom,anders moet ik toch naar de garage, en dat wordt dan euri'
Hartelijke groet.
onyx 960 b6254s.
Bedankt voor je raad, van middag alles gedaan wat jij geschreven hebt, resultaat nul,ook gelijk met dat
lamda sonde lampje aan de gang geweest,maar ik kon die ook niet uitkrijgen,beetje balen maar het
was mooi weer en ik ga verder zoeken naar het euvel.
Alle raadgevingen zijn welkom,anders moet ik toch naar de garage, en dat wordt dan euri'
Hartelijke groet.
onyx 960 b6254s.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2009 17:46 #1227226
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nieuw lid
Moderators: Jerry Stam