Animo toetsing club(das)speldjes?!
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
naar aanleiding van Baseman zijn verloting van een dasspeld kwam ik op het volgende idee en vroeg mij af of daar misschien animo voor is.
Wij hebben een goud- en zilversmederij aan huis met alle gereedschappen om bv. Volvo700vereniging (das) speldjes te maken, dwz. ik heb de tijd en het geduld, mijn vrouw heeft de werkplaats en materialen waar ik ongelimiteerd gebruik van kan/mag maken.
Zouden mensen geinteresseerd zijn in zo'n speldje, want bij genoeg animo (+/- 40 stuks) kan ik er een moedermodel van maken, daar en mal van maken en op elk gewenst moment een aantal gieten, dus het hoeft niet éénmalig te zijn.
Het zou in zilver en in goud kunnen, de prijs is lastig te zeggen maar reken op ongeveer €50,- voor een zilveren en ongeveer €195,- voor een 14krt. gouden speld.
Laat maar eens horen wat jullie van het idee vinden.
GG,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik laat deze speld aan me voorbijgaan, maar wens je succes. Leuk initiatief.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar kun je ook verzilveren of vergulden, wellicht maakt dat het bedrag voor velen (mezelf incluis) nog interessanter
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
De optie van vergulden had ik zelf niet eens aan gedacht, maar is natuurlijk ook mogelijk (en kan ik ook hier doen) en zal aanzienlijk in prijs schelen met de gouden variant. Waarschijnlijk €5,- tov de zilveren.
Wat model betreft, ik dacht zelf in eerste instantie aan het verenigings logo bestaande uit drie zilveren plaatjes (3D effect) op elkaar gesoldeerd. Wat ook zou kunnen is dat de drie verschillende types los te maken, en zo 3 verschillende speldjes te hebben.
Het punt is dat om er meer van te produceren er een zgn. moedermodel gemaakt moet worden, dit is dus echt edelsmedenwerk, daar wordt een mal van gemaakt, waarmee dan weer een wasmodel kan worden gegoten wat vervolgens naar de gieter gaat die het in zilver of goud giet. Het moedermodel is onbeperkt bruikbaar, dus een nabestelling is geen enkel probleem.
Een speldje is dus niet rendabel, hoe meer speldjes hoe goedkoper het wordt!
Ik zal eens kijken of ik wat schetsjes kan maken met eventuele mogelijkheden, maar ga er zonder animo natuurlijk niet al te veel tijd in steken...

Ik hoor of lees het wel!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Check effe met Maarten of je daar geen probleem mee krijgt, was het niet gedeponeerd en dus aan copyright gebonden?Ik zou trouwens sowiezo even met Maarten afstemmen, als het een verenigingslogo krijgt. Zo'n Dasspeld op de volgende beurs is natuurlijk wel geweldig, denk ik.Miquelangelo1969 schreef : ....ik dacht zelf in eerste instantie aan het verenigings logo bestaande uit drie zilveren plaatjes (3D effect) op elkaar gesoldeerd.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Logo is inderdaad beschermd (zoals Bas al heeft aangegeven)
Ik zal morgen op de bestuursvergadering dat even inventariseren maar ik verwacht geen probleem, ik kan je dan ook helpen aan het digitale logo.
Kun je daarmee spelen om iets te ontwerpen, en inderdaad, eerst de inventarisatie afronden, als je dan wat weet kun je bepalen of het handig en efficient is om er tijd in te stoppen.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Een dasspeld is zooo 1988.
Die liggen in de verkleedkist bij de mickeymouse stropdassen.
Maar succes met het initiatief.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 Jeroen schreef : sorry, nee.
Een dasspeld is zooo 1988.
Die liggen in de verkleedkist bij de mickeymouse stropdassen.
Maar succes met het initiatief.
Oh maar dat was maar een mogelijkheid, als je wilt maak ik er eentje op ware grote voor je, voor aan de gevel van je huis, of eentje met een echt blok erin, kan je ermee flaneren over de boulevard, ook leuk boven de openhaard....!
Of een reversspeld, een hanger een oorbel een piercing een ring een sleutelhanger een..... zo en nu mag je je eigen fantasie weer even gebruiken, ik heb het iig weer even op weg geholpen!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
JA!Miquelangelo1969 schreef : een piercing
Nu nog even mijn navelpluis er uit halen..
Maar even zonder dollen, als er iets moois van gemaakt kan worden dan is dat best leuk. Alleen wat..
Die reversspeld, maar dan alleen bij officiel gelegenheden