960, 1993, 38.000 km, dit is toch wel een plaatje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eric, ik heb toen ik zelf opzoek was naar een 960 een paar rekenvoorbeelden gemaakt. Toen bleek dat grofweg de modellen met de oude pookknop een hogere oorspronkelijke catalogus waarde hadden, waardoor de verzekeringspremie een tientje of 2 per maand duurder zou zijn. Voor mij, toen 22 jaar, geen no-claim. Zat er ook niet net een paar kilo verschil tussen die modeljaren? Jij hebt zowel een oude als een nieuwe, dus wellicht weet jij wat meer.Eric Bakker schreef : De versnellingshendel is die van modeljaar 1992. In mijn Reina (ook van januari 1993) zit het nieuwe type met de knop aan de voorkant ipv bovenop. Mogelijk is de auto dus een half jaar (of meer) ouder. Maar een kniesoor die daar op let, zeker met deze kilometerstand.
Hoe dan ook, de auto staat al een maand of twee te koop. Ik heb de eigenaar gemailed of hij zijn polarissen, met bijbetaling van mijn kant, wilde ruilen tegen mijn Ariessen. Daar heb ik nooit antwoord op gehad. Ik vind de reflectieplaat, de polarissen icm orignele wagenhoogte en de spoiler niet mooi. Dat er geen leer in zit kan eigenlijk niet op een 960. Vind ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Het is zo dat in de eerste twee modeljaren van de 960 in NL het een full-options model was. Later kwam er een goedkoper 'uitgekleder' basismodel bij, en een langere accessoirelijst.Michael Oud schreef : Eric, ik heb toen ik zelf opzoek was naar een 960 een paar rekenvoorbeelden gemaakt. Toen bleek dat grofweg de modellen met de oude pookknop een hogere oorspronkelijke catalogus waarde hadden, waardoor de verzekeringspremie een tientje of 2 per maand duurder zou zijn. Voor mij, toen 22 jaar, geen no-claim. Zat er ook niet net een paar kilo verschil tussen die modeljaren? Jij hebt zowel een oude als een nieuwe, dus wellicht weet jij wat meer.
Het gewicht is inderdaad door de jaren heen ook veranderd, niet vreemd als je bedenkt dat er zaken bijkwamen als SIPS in 1992, een 75 liter tank en nieuwe achterbank voor de Estate in 1993, standaard airbag, electrische stoel, etc.
Als je een meer specifieke vraag hebt: brandt maar los!
Mijn opmerking over de pook sloeg op het geadverteerde bouwjaar, n.l. januari 1993.
- V700 register
- Nieuw lid
-
standaard airbag, electrische stoel, etc.
Ik zou toch goed nadenken als ik in die auto zou stappen...

Groetjes, en voor iedereen het beste voor 2009....
Hugo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor 500 euro heb je echt een set prachtig leer, als je dat echt wil laat je hem daar niet voor staan.Hulzie schreef : Het is jammer -en reden om te laten staan- opdat er geen wit leer in zit.
Als dat erin zat, had ie hier gestaan en inmiddels reeds op gas gereden.
Maar om er nu Gas in te gooien en dat ding binnen een jaar af te rijden is wel zonde
(ik bedoel met afrijden dusdanig veel rijden dat de unieke lage kilometerstand is veranderd in een lage of normale kilometerstand, ik bedoel dus niet afraggen)
In mijn optiek moet je deze wagen (als iemand hem koopt) koesteren en weinig rijden zodat hij een unieke lage stand blijft houden (kijk maar naar de unieke 760's die Carlo Schmidt heeft verkocht de laatste jaren). Dan blijft het iets bijzonders.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Indien de stoelen beter zijn dan die die ik heb staan, wil ik die best overnemen. Hoef ik het zitkussen van de bestuurderstoel niet te vervangen. Zo te zien zitten er handbediende stoelen in.
groetjes
Mathy
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-