Afgekeurd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2008 13:21 #1071350
door V700 register
Afgekeurd is gemaakt door V700 register
Afgelopen woensdag gebeld door de garage: auto afgekeurd. Altiijd probleemloos door de APK en nu wegens roest op twee plekken op de draagbalken afgekeurd. Toch maar weer laten repareren, altijd nog goedkoper dan een andere. Toch balen.
Pieter
Pieter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2008 17:36 #1221326
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic balen ?
Voor de verandering vind ik deze topic wel aardig.
Het blijkt dat Volvo's ook maar auto's zijn waar wat mis mee kan zijn. Alleen dat het draagbalken moeten zijn... Ergens natuurlijk wel goed dat ze dat gevonden hebben. Komt toch de vraag op of dit een verschijnsel is of een gevolg van niet voldoende tecktielering.
Het blijkt dat Volvo's ook maar auto's zijn waar wat mis mee kan zijn. Alleen dat het draagbalken moeten zijn... Ergens natuurlijk wel goed dat ze dat gevonden hebben. Komt toch de vraag op of dit een verschijnsel is of een gevolg van niet voldoende tecktielering.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2008 19:54 #1221341
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Of teveel
Of van teveel tectylering... In de kokerbalken zitten afwateringsgaten, die vooral NIET dichtgebitact mogen worden. Anders houdt de kokerbalk het inderdaad niet uit. Ook als er remolie heeft gelekt, komt dit in deze balken en hebben ze niet het eeuwige leven. Overigens, dat heeft de bodem van een 700/900 toch al niet: in tegenstelling tot de carosserie is de onderkant niet geheel roestongevoelig.
Het is natuurlijk interessant, welk dragend gedeelte nu uiteindelijk de roest bevatte: Pthomas, kan je dat nog posten? Eventueel met foto's ter lering?
Het is natuurlijk interessant, welk dragend gedeelte nu uiteindelijk de roest bevatte: Pthomas, kan je dat nog posten? Eventueel met foto's ter lering?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2008 00:28 #1221367
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb nog niet gezien waar
Ik heb nog niet gezien waar de roest zit, de auto is naar de plaatwerker. Het verbaast me wel, de keren dat ik onder de auto heb gekeken is mij niets opgevallen. Vorig jaar ook geen aandachtspunt bij de APK.
Pieter
Pieter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2008 11:58 #1221379
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Quote:Voor de verandering
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2008 13:22 #1221390
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic roest..
...was mij, tot mijn verbazing, ook niet helemaal onbekend bij mijn vorige 740 uit 1990, één van de latere 740's notabene. Ik had een aardig gat (ongeveer 8cm lang en 3 cm breed) in de bodem, ongeveer ter plekke van de voeten van mijn passagier. Gat is (uiteraard) wel netjes dichtgelast met een plaatje, maar verbaasd was ik er wel over. De bodem was niet nat van binnenuit, dus is ontstaan door invloeden van buitenaf.
Bij mijn 940 zijn de enige roestige onderdelen onder de motorkap te vinden: vrijwel alle bouten zijn daar behoorlijk roestig, met als oorzaak (vermoed ik) het zeeklimaat waarin mijn 940 bij een vorige eigenaar een groot deel van z'n leven heeft doorgebracht . En ok, bij de uitlaat zijn ook wat roestige bouten te vinden.
Bij mijn 940 zijn de enige roestige onderdelen onder de motorkap te vinden: vrijwel alle bouten zijn daar behoorlijk roestig, met als oorzaak (vermoed ik) het zeeklimaat waarin mijn 940 bij een vorige eigenaar een groot deel van z'n leven heeft doorgebracht . En ok, bij de uitlaat zijn ook wat roestige bouten te vinden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2008 22:13 #1221459
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leef met je mee
Rijd ook in een 86-er. Gaat me dan toch extra aan het hart

Rob

Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2008 21:44 #1222276
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Back in business
En hij is er weer! Afgezien van het laswerk en twee nieuwe banden weer goed voor een jaar rijplezier.
Pieter
Pieter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2008 00:06 #1222297
door V700 register

Rob
Beantwoord door V700 register in topic hoera!

Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2008 14:44 #1222326
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijken of ik jou in kan
Moderators: Jerry Stam