Is BG total loss? Of beter: is BG nu officieel waarde-loos?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 16:44 #1071332 door V700 register
Mederijders,
In juli werd BG aangevallen door een zwerm hagel-eieren waardoor motorkap, dak en zijkant een fors aantal deukjes heeft opgelopen.
Vorige week is de expert er bij geweest en vandaag kreeg het aanbod: total loss of houden. Uiteraard koos ik voor het laatste en, met een beetje mazzel, schrijft de verzekeraar nog volgende week een cheque uit. Een deel van het plaatwerk zal tzt worden vervangen c.q. hersteld, maar niet meteen deze week.Ik neem aan dat de auto verzekerd blijft, tenzij de verzekeraar mij, per aangetekende post, het tegendeel gaat beweren. Dus WA zal wel OK zijn, maar WA+ (ruiten enz.)??
Wat gebeurt als morgen een agilla bestuurder niet oplet en BG het koekblikje aan de kant duwt? Geldt dan een zelfde waarde of zegt de verzekeraar dan dat de waarde als nul was, en deze schade geheel mijn eigen feessie is? Oftewel wat is de waarde van BG met de betere gebruikssporen?
Lees graag jullie tips en ervaringen!
Groeten vanuit Groningen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2008 08:22 #1221287 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Lijkt me
Het lijkt me, dat er na een total-loss geen sprake meer zal zijn van een lopende verzekering. Je zal de wagen opnieuw kunnen verzekeren, waarbij de dagwaarde opnieuw vastgesteld zal worden. Op basis daarvan kan je een nieuwe uitkering verwachten, of niet.
Goede kans overigens dat de dagwaarde van BG nu inderdaad als minimum zal worden ingeschat, tenzij je 'm in de tussentijd laat repareren (hagel kan vrijwel altijd gelepeld worden, maar kost wel wat) .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2008 13:41 #1221308 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Total loss of total loss met behoud
Ik kon kiezen: total loss uitkering (niet gevraagd, geen optie!) en uitkering met behoud. Dus ik neem aan dat de auto gewoon verzekerd blijft (WAplus).
Mijn plan is om over een tijdje de auto ook cosmetisch te herstellen. Zal eens zoeken naar mijn kleurcode, wie weet heeft iemand nog een mooie motorkap liggen. :)
Zal binnenkort dus maar een taxateur inschakelen, want BG loopt als een speer!
Fijne dagJohnPeter

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2008 17:15 #1221323 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vertrouwen is goed, controle is beter
Hallo JP

JP Elverding schreef : Dus ik neem aan dat de auto gewoon verzekerd blijft (WAplus).

Vraag dat voor de zekerheid toch maar even na. Je weet maar nooit. Kans dat er iets gebeurd is niet heel groot. Maar dat is de kans op het winnen van (ruim) een ton in euro's bij een loterij ook. En toch vallen deze prijzen een paar keer per jaar. Het zal je maar net overkomen.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2008 08:14 #1221373 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zonder spuiten
JohnPeter, ga eens voor de lol naar Drachten, naar de heer Blom aldaar
Een wereldvent, en de beste in zijn vak!   Wellicht kan hij je auto snel weer tiptop krijgen. Hij heeft drie enorme deuken uit onze Rooie Sien gedrukt. Autoschade Blom T Uitdeuken zonder Spuiten - Auto-schade-herstelbedrijven Marne 65 9204BD Drachten Route 0512-522428[/list] werkplaats de kiel 12 9206 bg

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2008 11:08 #1221377 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Drachten
IS van hier uit wel te doen! Maar er moet wat teruggedeukt worden maar ook het een en ander ontroest en gespoten; wilde dat tegelijkertijd doen of een andere motorkap en paravent monteren. Aan die roestvlekken irriteer ik me elke dag, die paar deuken maken het plaatwerk alleen maar sterker!
In elk geval bedankt voor de tip!
JohnPeter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2008 16:29 #1221408 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je auto blijft gewoon
Je auto blijft gewoon verzekerd. Ja mag e wel vanuit gaan dat bij eenvolgende schade aan dak of motorkap er weinig vergoed gaat worden. Er vanuit gaande dat het niet gerepareerd is natuurlijk. Maar mocht een Agila of ander enorm scheurijzer zo hard tegen je Volvo aanrijden dat er zaken beschadigen die nu nog goed zijn wordt het gewoon een nieuw gevalletje verzekeren. Bij zo'n oude auto pakken ze waarschijnlijk dan gewoon weer de (lage) dagwaarde.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2008 17:41 #1221419 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jan heeft gelijk
De auto blijft altijd verzekerd. Een total loss verklaring of niet, niet verzekeren kan alleen als hij niet meer waardig is verklaard voor het verkeer, zeg maar helemaal aan gort. Maar een oude Volvo waarvan de schade meer bedraagt dan de dagwaarde (en dat kan al snel gebeuren) is geen reden om hem niet meer te verzekeren. Technisch in orde is technisch in orde. Ik zou me er maar geen zorgen over maken.
Maar om een antwoord te geven op je vraag: Ja, hij zal waarschijnlijk waardeloos zijn voor de verzekering. Dwz je krijgt bijna niks meer terug bij een schade geval. Zo werkt dat. Of je nu een vrij jonge auto rijdt of een oud brik en het jouw fout is of niet, het kost je altijd geld, van beide partijen.
Robert

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC