Veligheidsgordel vanger vervangen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2008 12:13 #1070749 door V700 register
Veligheidsgordel vanger vervangen is gemaakt door V700 register
Kennelijk is de vorige aanvraag de digi-mist ingegaan :)
Het ding waarin de gordelclip gedaan wordt (gemonteerd onder de achterbank, links achter, dus niet voor de middelste gordel) is spontaan kapot gegaan. Wat rest is een stalen geval, wat stukken plastic en een veertje. Dat stalen geval zit met een torx schroef vast aan het chassis/carosserie.
Kan ik dat zomaar loshalen en vervangen? Er zitten veren aan, en bij mij is dat meestal een slapstick met ANWB/WW noodzaak :)
tweede vraag: heeft iemand zo'n complete vanger liggen en zo ja, tegen welke prijs kan deze van eigenaar verwisselen?
8 november ga ik naar Emmeloord waar (v)aardige mensen zullen zijn; combineren zou heel fijn zijn!
Ik hoop op een positief bericht of PB!

Alvast bedankt voor het meedenken!
JohnPeter 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2008 12:24 #1217291 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ja
Ja, die is er eenvoudig uit te schroeven. De veren die je noemt, zitten aan het geval zelf vast en komen niet los bij het losschroeven van de bouten.
Om slapstick-taferelen te voorkomen: gebruik uitsluitend een degelijke doppenset, met een torx-dop, om de bout los te draaien, of als er een zeskant aan zit (dacht het wel) gebruik dan een gewone zeskant-dop. De bouten zitten dusdanig vast, dat je een torx-bit of schroevedraaier kapot zult draaien.
Denk dat de liefhebbers wel een exemplaar ervoor op voorraad zullen hebben, en dat zijn tenslotte je gastheren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2008 13:51 #1217305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TORX
Heb ooit een hoop geld in torx-sleutels geinvesteerd (toch zeker vijf euro voor een setje ;) ) dus ik hoop dat het daarmee lukt, En uiteraard dat ik de passende heb. Het ding kan hooguit torxeren..
Is het verstandig om wat WD40 te gebruiken?
Bedankt voor de tip, ga er achteraan!

GroetendJP

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2008 22:25 #1217550 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas
Er zaten toch wat verschillen tussen hetgeen aanwezig meegebracht was of aanwezig, maar helaas, mijn tiep zat er niet bij. En om het feest compleet te maken, het losgekregen ding (dop 16 werkte probleemloos) ben ik verloren, het ene moment lag het er nog, even later niet meer. Dus een foto lukt ook niet meer.
Het gaat om een rechthoekig onderplaat met een aantal (2?) veertjes en een enkele aansluiting, dus niet de dubbele die in andere estates links zitten.
Iemand???
Alvast bedankt!
JohnPeter 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC