Is dit wat? volvo 960 op marktplaats
- V700 register
- Nieuw lid
-
Deze zag ik, dit zoek ik : 960 estate , 1994 +- 200000 km, steekwoorden: betrouwbaar, representatief, goed voor dagelijks gebruik, maar vooral: een fijne auto.
De eigenaar vertelde me dat het een 4 cilinder is, is het dan geen 940?
Suggesties meer dan welkom; ik heb twee linkerhanden; aircopomp is stuk en een paar plekjes beschadigde lak.
David van Dijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als het je wat lijkt moet je er gewoon even een stukje in gaan rijden. Het is een geïmporteerde 965 met inderdaad 4 cilinders. RWD geeft er een mooie code bij waar ik niet veel van kan maken maar wellicht iemand anders hier wel: 965252 CTGM1 U9 (965 en U9 snap ik nog maar de rest?)
Groet,
Jan-Willem
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Prima snelle en soepele auto, al zijn er technische aandachtspunten die je bij de aanschaf moet meewegen en zonodig direct na aanschaf moet gaan regelen.
Groet, Lieme Huib

- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
B204FT = motorcode 25LHOsinga schreef : Als het een geïmporteerde auto is uit 1991, dan is de kans groot dat het om een snelle 960 gaat met een 2 liter 16 kleppen turbo intercooler gaat. (B204FT of B204GT.)
Prima snelle en soepele auto, al zijn er technische aandachtspunten die je bij de aanschaf moet meewegen en zonodig direct na aanschaf moet gaan regelen.
Groet, Lieme Huib
De 25 uit 965252 CTGM1 U9 (965 en U9 snap ik nog maar de rest?).
Vanaf modeljaar 1991(M) is de B204GT (28) niet meer geleverd.
Groeten.Hedwig
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
960 met oude hoofdsteunen, zou dus 1991 moeten zijn. Gezien de pook is het een B204 turbo. Als ik me niet vergis, maar Hedwig zal me allicht verbeteren als dat zo is, is in de 960 alleen de B204xT met een M46 geleverd.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
David van Dijk