wel of niet de moeite waard?

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2008 20:54 #1069987 door G.J.M. Molenaar (GAST)
wel of niet de moeite waard? is gemaakt door G.J.M. Molenaar (GAST)
Ik ben toch weer onrustig geworden. Ik kan aanschaffen: een 940 Polar Sedan, 2,3 autom., 06/95, nog geen 55.000 km gelopen, metalic grijs, half leder, eerste eigenaar, altijd binnen gestaan, zelden op snelweg/boven 100 km/uur gereden, onberispelijke staat. Nieuwe banden en uitlaat, nog nooit een radio ingezeten, geen trekhaak en schuifdak. Wat mag deze automobiel waard zijn? Zelf heb ik geen interesse, mijn S90 staat al merendeels stil. (behoudens maandag middag om mijn dochter van school te halen en periodiek het ritje naar oma in Oss) Graag een mening,iemand interesse? Hoor wel, mag ook middels een p.b.
Groet, G.J.  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2008 21:05 #1212740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3000 euri ?
rond de 3 duizend euro, als je geen haast hebt om m kwijt te raken en dus een liefhebber voor specifiek een sedan kunt vinden ? Veel meer zal moeilijker worden denk ik. Waarom niet ? Omdat ik er vanuit ga dat het een benzine is (veelrijdes moeten dus de aanschaf van een lpg installatie betalen) en een sedan, die nu eenmaal minder gewild zijn (en minder dus minder opbrengen). Verder verwacht ik niet veel opties. Pre zijn natuurlijk de km stand, bouwjaar (hoewel er jongere zijn) en de staat. Maar goed, dat is dus gebaseerd op de informatie die hier gepresenteerd werd. Overigens, ik ben wel sedan liefhebber maar helaas al voorzien.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2008 23:42 #1212756 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Toch wel ietsje meer....
Recent werd bij Vos in Gorinchem een vergelijkbare 940 sedan uit 1996 in blackberry pearl ingeruild met ca. 55000km. Ook een onberispelijke wagen. Met automaat, schuifdak en LMV. Werkelijk als nieuw.
Deze auto heeft geen 2 dagen te koop gestaan en wisselde voor ruim 10000 euri's van eigenaar. De nieuwe bezitter was een volvo monteur van elders.
Dus voor dit soort "witte raven" met weinig kilometers en een paar leuke opties is wel degelijk een (kleine) fanatieke kopersgroep die bereid is om er wat voor neer te tellen. Het lukt zelfs handelaren niet om een dergelijke auto voor 3 duizend euro in te kopen. Wellicht kun je een enkele keer geluk hebben dat de eigenaar niet op de hoogte is van prijzen.
Let wel: bovenstaand verhaal geldt natuurlijk alleen voor auto's die werkelijk van binnen en van buiten smetteloos zijn, waar alle boekjes en documentatie bij aanwezig is en die punctueel alle onderhoudsbeurten hebben gehad en waarvan de kilometerstand onder de 75000 km is.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2008 07:58 #1212763 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet gedacht
Niet gedacht dat men er zoveel voor neer zou tellen. Jouw voorbeeld is een goed vergelijkbaar praktijkgeval, een stuk concreter dan een discussie over een "marktconforme" prijs. Bedankt voor de aanvulling :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2008 17:40 #1212777 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, maar...
De eerder aangehaalde auto is een Polar 2.3. Volgens mij zijn dat de meest basic uitvoeringen. Dus alleen electrische ramen, stoelverwarming en misschien ABS. Toch? Misschien wel zonder metallic lak. Dan ontbreekt dus een schuifdak en/of airco, cruise control, lichtmetaal en misschien een metallic lakje. Dingen die op het lichtmetaal en de cruise control na, niet echt makkelijk/goedkoop zijn over te zetten.
Een sedan in blackberry pearl, met wel wat leuke opties, is natuurlijk een stuk beter te verkopen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2008 17:56 #1212779 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Paketten
Hadden ze toen al niet de paketten ingevoerd ? Dus elke 940 standaard een polar (inderdaad incl. elektrische ramen voor, stoelverwarming en ABS als standaard), waarbij dat uitgebreid kon met losse opties of paketten ? Bijvoorbeeld het summerline pakket met ECC en metallic lak ? (Wel een beetje vreemd, een polar summerline).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2008 20:32 #1212788 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opties ?
Opties blijven volgens mij altijd dubieus voor de meerprijs van een auto. Geen één van mijn Volvo's heeft electrische ramen of iets dergelijks. Omdat ik het helemaal geen probleem vindt om het raam open te draaien. Airco en ABS zijn wel interessant maar voor mij ook bepaald niet doorslaggevend als die auto echt perfect is met weinig kilometers.
Résumé: Als ik een perfecte 740!!  met heel weinig kilometers zou kunnen kopen, er vanuit gaande dat ik er het geld voor heb en de plaats, want volgens mijn vriendin zit ik al aan mijn tax,  dan maakt voor mij de uitrusting weinig uit. Ik zou dan ook een witte met stoffen bekleding kopen.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2008 20:49 #1212791 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic ietsje meer
Ja, inderdaad ietsje meer dan de 3000 eurie van de reactie van Henk. Ietsje meer, in dit geval rond 1000 eurie, van Jan komt in de buurt. Ik heb helaas geen mogelijkheid en interesse tot aanschaf. Indien een clublid wel interesse heeft, overigens voor mij hoeft er niets tussen te zitten, kan ik wel de contacten leggen. Ik heb de huidige eigenaar niet gesproken maar ken de grijze dame van zien. Stuur maar een P.B. of bel me maar, voor een kratje Amstel maak ik uiteraard wel tijd vrij. 
Groet, G.J.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2008 00:11 #1212819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opties.
Bert, voor jou blijft het misschien dubieus, maar voor, ik schat nu, 80% van de nederlanders zijn opties wel interessant. Als ik op m'n werk voor een inruilert de handel bel, en ik moet nee verkopen als de handelaar vraagt naar airco, metallic lak, electrische ramen en centrale vergrendeling ofzo, dan vang ik (nouja, m'n baas) zomaar 500 tot 1000 euro minder (ligt aan de prijsklasse van de auto). Hoeveel verschil de handelaar in de verkoopprijs hanteert, dat weet ik niet. Vergeet niet dat (een grote) auto rijden erg duur is, en je voor t geld van "onze" bakstenen, ook prima een stuk jongere middenklasser kunt kopen met airco, leer, lichtmetaal en weet ik t wat. Je moet dus een liefhebber vinden. En dat kan tijd kosten. De prijs van de auto is dus ook afhankelijk van hoe snel je er vanaf wilt.
Tot zover.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2008 00:25 #1212821 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Elektrische raambediening
Hallo Bert, Volvisti

gbomer schreef : Omdat ik het helemaal geen probleem vindt om het raam open te draaien.

Soms is het handig om een (of meer) van de andere ramen open te kunnen zetten tijdens de rit. Ik heb nog geen cruise control, dus tijdens de rit even tussen de voorstoelen door om achter een raampje open te draaien is sub-optimaal.
Verder is de bediening van één schakelaar genoeg, om het passagiers op de achterbank onmogelijk te maken, zelf de ramen te openen of te sluiten.
Groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC