Wat zijn de onderdelen van het kentekenbewijs

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2008 10:32 #1069288 door V700 register
Wat zijn de onderdelen van het kentekenbewijs is gemaakt door V700 register
Goedendag
Ik ben er op de RDW website niet uitgekomen uit welke delen een kentekenbewijs bestaat; ik heb deel 1 (dubbel, met zaken als bruto BPM) en de tenaamstelling (1B)
Ik weet niet beter dan dat ik die altijd bij me moet hebben maar kan iemand -als hij die papieren in handen heeft- zomaar mijn auto verkopen??
Kan iemand me uit deze wirwar helpen? 
Bedankt!JP

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2008 11:05 #1209254 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Met die twee kan iemand niet jouw auto op zn eigen naam overschrijven. Oudere auto's hebben een "kopie deel III" wat je nodig hebt voor overschrijven (en dus thuis moet bewaren). Verder heb je de delen I en II. Bij jongere auto's zijn volgens mij deel I en II vervangen door deel 1a en 1b en is "kopie deel III" deel 2. Kan vanavond wel even voor je kijken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2008 11:59 #1209257 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kopie deel 3.
Afhankelijk van de ouderdom van het kentekenbewijs, heb je wel of geen Deel 3.
Kopie deel 3 was vroeger het bewijsje waarmee je de auto kunt overschrijven en deze moet je dus absoluut niet bij de rest van het kenteken bewaren.
Tegenwoordig, bij nieuwe bewijzen, heeft het overschrijvingsbewijs, waarvoor hetzelfde geld, dat je die ergens thuis in een laatje weg moet stoppen.Dit staat ook gewoon zo, achterop.
Verder heb je dus een tenaamstellingsbewijs en een voortuigkenteken, en deze twee moet je bij je hebben.Samen met laatste APK, verzekeringsbewijs en rijbewijs. Allemaal origineel, kopie is niet voldoende.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC