Citeren
- V700 register
- Nieuw lid
-
is ook mogelijk....Eric Bakker schreef :
Nou, eigenlijk voor ALLE vragen, het is sowieso best leuk om af en toe eens eerst op zoek te drukken (als je wat wilt weten). Dan kunnen we daarna altijd weer verder praten . Maar het is zo makkelijk en gezellig hè, ik ben zelf ook altijd geneigd om het gelijk in de groep te gooien.henk 940LPT schreef : voor technische vragen is er de zoekfunctie linksbovenin.
ik denk ten overvloede
En die zoekfunctie vind ik helemaal niet leuk: ik kan er echt niets snel en goed in vinden, heel jammer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom lukt het je niet snel en goed iets te vinden ? Krijg je teveel hits waarbij de relatie met je zoekterm te zwak is ? Of informatie die eigenlijk niet onder het steekwoord hoort ? Of allerlei soorten informatie (discussies, informatiepagina's, foto pagina's) door elkaar terwijl je specifiek naar één soort pagina op zoek bent ? Spui (gefundeerd) uw kritiek, dan kijken wij wat we ermee kunnen om de site te verbeteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik was wat te snel, excuus.henk 940LPT schreef : Dit lijkt op kritiek, en als het opbouwend is horen we die graag.
Waarom lukt het je niet snel en goed iets te vinden ? Krijg je teveel hits waarbij de relatie met je zoekterm te zwak is ? Of informatie die eigenlijk niet onder het steekwoord hoort ? Of allerlei soorten informatie (discussies, informatiepagina's, foto pagina's) door elkaar terwijl je specifiek naar één soort pagina op zoek bent ? Spui (gefundeerd) uw kritiek, dan kijken wij wat we ermee kunnen om de site te verbeteren.
Los van de snelheid die helaas (bij mij en op mijn werk ook) te wensen overlaat bij het zoeken, een proef op de som: tik maar eens "citeren" in en kijk waar je terecht komt: niet bij een handleiding over hoe dat moet.
Ik weet soms ook zeker dat ik een keer gereageerd heb op een forumdiscussie en kom met een combinatie van die woorden onmogelijk uit bij dat item (voorbeelden volgen. En ja, ik weet dat er een view is met artikelen waaraan je deelgenomen hebt, maar die lijst is wel heel lang en staat niet op datum).
Als je een reeks woorden intypt, exact in de volgorde waarin ze staan, verschijnt het artikel dat je zoekt (als hij al verschijnt) zeker niet bovenaan (tenzij je aanhalingstekens gebruikt maar dan moet je ze wel heel exact noemen in precies die volgorde). Als je bijvoorbeeld [te koop 780] intypt, krijg je voornamelijk artikelen te zien die hier niets mee te maken hebben. Als ik [V90 achterbank] intyp, letterlijk een deel van een onderwerp dat ik zelf heb ingediend, is deze niet te vinden, ook niet als ik onderaan de juiste rubriek kies. Als je [advies lpg V90] intypt, staat er bijna geen enkel artikel tussen die daarop betrekking heeft (terwijl ik wéét dat ze er zijn). Misschien ben ik te verwend met google-achtigen.
Wat ik overgens wel erg handig vind, is dat helemaal onderaan een rubriekenlijst staat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben nog niet zo thuis in hoe het zoeken werkt, maar wil daar wel eens induiken. Hangt namelijk ook nauw samen met de manier waarop we de informatie hier op de site opslaan. Zo zijn de moderatoren al een tijdje bezig met steekwoorden, maar staan ze nog niet in elke discussie/informatiepagina. Misschien valt er ook nog wat te tunen op de criteria waarmee we een pagina als interessant beoordelen (recentheid, type pagina, gevonden op woord in titel of steekwoord).
Voorbeelden zijn altijd hartelijk welkom, vergemakkelijkt de discussie aanzienlijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb 'm <a href="/node/20682" target="_blank">hier </a>apart ingediend voor verdere voorbeelden en een discussie erover.