357.500 + 357.501 = 715.001

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2008 16:40 #1065568 door V700 register
357.500 + 357.501 = 715.001 is gemaakt door V700 register
Toen ik de Blauwe Geweldenaar kocht (1 april 2000) stond de teller op 357.500. Gisteren heb ik, samen met een guru-lid, de koppakking vervangen. Hij deed het werk, ik vooral de domme dingen als een bouteind afbreken, in de weg staan en mijn handen branden. En nog zo wat. 
Kleppen en dingen zagen er nog steeds goed uit (volgens hem dus) de kop gevlakt en teruggezet. 
Reden voor de reparatie was het verbruik van 1 op 200 (koelwater) wat nu hopelijk is opgelost, want echt kapot leek die pakking nu ook weer niet. Enfin, alles nagelopen, verse vloeistoffen en origineel Volvo oliefilterje, en weer terug naar huis.
Maar vandaag was het dan zo ver: ik heb nu meer dan de helft van de kilometers op mijn naam staan, want de 715.000 is voorbijgekomen! Straks maar even instant TLC in de wasstraat; echte was moet nog even wachten tot de motorkap en nog wat onderdelen weer strak in de lak staan. Mooie nano-demo???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2008 23:42 #1203027 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helemaal Super!
Mooi zo'n kilometerstand.
 Dat betekend dat ik nog ruim 300 000 km kan toeren in mijn 945.
WAT EEN PRETTIG VOORUITZICHT !!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2008 08:20 #1203045 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Michiel
volgens mij kun je wel een klokkie rond gaan met onze vierkante krachtpatsers :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2008 15:00 #1203327 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jaloers :-)
enne hoe is het nu met de lekkage?

Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2008 16:08 #1203336 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekkage.... :(
Lijkt stukken minder, maar er is wel koelvloeistof weg; toch maar even de klemmen nalopen dus :)
Dinsdag waarschijnlijk de bak flushen, wat kleine geitjes afmaken en dan is het volgens mij een geheel andere voiture geworden.
Fijne dag!
JP

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2008 20:06 #1203361 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Net uit

JP Elverding schreef : Lijkt stukken minder, maar er is wel koelvloeistof weg; toch maar even de klemmen nalopen dus :)
Dinsdag waarschijnlijk de bak flushen, wat kleine geitjes afmaken en dan is het volgens mij een geheel andere voiture geworden.
Fijne dag!
JP

Hé Jammer, ik doe net de bbq uit!
Grt.Maurits
PS Ik ben blij dat mijn koelwaterprobleem nu echt opgelost is, dankzij Dr. Prins Sr.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2008 00:54 #1203401 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ooooooooooooooh!
Hallo JP

JP Elverding schreef : Dinsdag waarschijnlijk ... wat kleine geitjes afmaken ...

Je snapt natuurlijk wel, dat de vrede nu over is.
Groetjes
Mathy (die momenteel op een kinderboerderij werkt waar de schattigste, vaak zeer jonge, geitjes rondlopen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2008 08:39 #1203410 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geitjes
jamaar ze zijn zooooooooo lekker :)
En zonder die geitjes heb je een hoop minder gemekker!
Overigens hadden wij ooit twee dwerggeitjes, een losgebroken buurt ram (in de puberteit, maar toch), vier jonge geitjes en een partij burengerucht zodat we ze uiteindelijk hebben moeten weggeven.
Maar goed, ben natuurlijk benieuwd wie dr. Prins is waarover Maurits het heeft en wat de goede m/v heeft gedaan. In elk geval is de koppakking nu niet lek meer, dus zal het wel een gaatje zijn. Ben benieuwd.
Ben ook benieuwd of er een groot verschil is met een geflushte bak. of liever, of ik dat merk....
Komt vast wel weer een stukkie over.
Maak een een fijlige dag van!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2008 00:35 #1203701 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat een bak...
Vandaag dus het tweede deel gedaan; onderdelen aanwezig dus dat maakt een en ander wel zo makkelijk!
Er zijn twee waterslangetjes vervangen, die onderaan de turbo en bij het kraantje (?) onder de auto zitten. In de loop der tijd is het rubber van die slangen (dik en heel stijf) verweerd en zou dus wat water kunnen laten lopen. Veiligheidshalve ook maar de dop van het expansievat vervangen. Ben benieuwd of de koelwater het peil houdt; zo niet dan zou er water via de turbo kunnen verdwijnen en daar hoefde ik ook niet vrolijk van te worden.
Ook hebben we de bak geflushed, en dat was merkbaar tijdens het rijden. Boterzacht schakelen. Nu nog het verbruik naar 1 op 10 ?
Al met al zijn dus nu de D-riem en V-snaar vervangen, wat slangen vervangen en of beter aangedraaid en is de bak als nieuw.
Rest voor eind van het jaar de uitlaat, 2 koplampen en waarschijnlijk een LPG-tank met pomp.
En spuitwerk, deurrubbers en nog zo wat. maar dan zou ik comfortabel en betrouwbaar het klokkie rond moeten kunnen halen.
Maak er een volveilige dag van!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC