357.500 + 357.501 = 715.001
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kleppen en dingen zagen er nog steeds goed uit (volgens hem dus) de kop gevlakt en teruggezet.
Reden voor de reparatie was het verbruik van 1 op 200 (koelwater) wat nu hopelijk is opgelost, want echt kapot leek die pakking nu ook weer niet. Enfin, alles nagelopen, verse vloeistoffen en origineel Volvo oliefilterje, en weer terug naar huis.
Maar vandaag was het dan zo ver: ik heb nu meer dan de helft van de kilometers op mijn naam staan, want de 715.000 is voorbijgekomen! Straks maar even instant TLC in de wasstraat; echte was moet nog even wachten tot de motorkap en nog wat onderdelen weer strak in de lak staan. Mooie nano-demo???
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat betekend dat ik nog ruim 300 000 km kan toeren in mijn 945.
WAT EEN PRETTIG VOORUITZICHT !!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Dinsdag waarschijnlijk de bak flushen, wat kleine geitjes afmaken en dan is het volgens mij een geheel andere voiture geworden.
Fijne dag!
JP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hé Jammer, ik doe net de bbq uit!JP Elverding schreef : Lijkt stukken minder, maar er is wel koelvloeistof weg; toch maar even de klemmen nalopen dus
Dinsdag waarschijnlijk de bak flushen, wat kleine geitjes afmaken en dan is het volgens mij een geheel andere voiture geworden.
Fijne dag!
JP
Grt.Maurits
PS Ik ben blij dat mijn koelwaterprobleem nu echt opgelost is, dankzij Dr. Prins Sr.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

En zonder die geitjes heb je een hoop minder gemekker!
Overigens hadden wij ooit twee dwerggeitjes, een losgebroken buurt ram (in de puberteit, maar toch), vier jonge geitjes en een partij burengerucht zodat we ze uiteindelijk hebben moeten weggeven.
Maar goed, ben natuurlijk benieuwd wie dr. Prins is waarover Maurits het heeft en wat de goede m/v heeft gedaan. In elk geval is de koppakking nu niet lek meer, dus zal het wel een gaatje zijn. Ben benieuwd.
Ben ook benieuwd of er een groot verschil is met een geflushte bak. of liever, of ik dat merk....
Komt vast wel weer een stukkie over.
Maak een een fijlige dag van!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zijn twee waterslangetjes vervangen, die onderaan de turbo en bij het kraantje (?) onder de auto zitten. In de loop der tijd is het rubber van die slangen (dik en heel stijf) verweerd en zou dus wat water kunnen laten lopen. Veiligheidshalve ook maar de dop van het expansievat vervangen. Ben benieuwd of de koelwater het peil houdt; zo niet dan zou er water via de turbo kunnen verdwijnen en daar hoefde ik ook niet vrolijk van te worden.
Ook hebben we de bak geflushed, en dat was merkbaar tijdens het rijden. Boterzacht schakelen. Nu nog het verbruik naar 1 op 10 ?
Al met al zijn dus nu de D-riem en V-snaar vervangen, wat slangen vervangen en of beter aangedraaid en is de bak als nieuw.
Rest voor eind van het jaar de uitlaat, 2 koplampen en waarschijnlijk een LPG-tank met pomp.
En spuitwerk, deurrubbers en nog zo wat. maar dan zou ik comfortabel en betrouwbaar het klokkie rond moeten kunnen halen.
Maak er een volveilige dag van!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.