Taxatiedag????

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2008 17:41 #1204836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook
Ook bij mij net op de deurmat gevallen.

de 740 taxatiewaarde is  € 5000,= 
De 960 estate is taxatiewaarde € 9000,=
Mooie bedragen dacht ik zo. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2008 17:49 #1204838 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic En bij de verkoop?
Met alle respect voor jullie prachtige auto's, en met mijn hartelijke (gemeende) felicitaties m.b.t. de hoge waardering uitgedrukt in hoge taxatiewaarde, vraag ik mij toch af of er een relatie is tussen de taxatiewaarde en de verkoopwaarde. Zijn er mensen die een dergelijke taxatiewaarde gaan betalen als je de auto wilt verkopen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2008 18:55 #1204842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Total loss of niet
Het gaat niet zozeer om de verkoopwaarde.
Het gaat erom dat je niet bij de eerste de beste gelegenheid door een verzekeringsmaatschappij wordt afgescheept met een fooi.
Met een geregistreerd taxatierapport in de hand kan bv jouw verkeersrechtsbijstandsverzekering een claim onderbouwen.
Rob K.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2008 21:29 #1204852 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niemand

Mijn auto heeft een uiteindelijke taxatiewaarde van 10.000 euro. Een fijne gedachte.
Wanneer een fijne gedachte? 1) als iemand mijn auto platrijdt, steelt of in brand rijdt. 2) als hij onverhoopt door de ANWB uit het buitenland moet worden gerepatrieerd en 3) als ik er weer geld in stop om 'm nog beter te maken.
Het liefst had ik ook nog een 4) gehad, namelijk 'als ik 'm zelf platrijdt' maar helaas wil geen enkele maatschappij me all-risk tegen taxatiewaarde verzekeren. Ook GIO en andere op dit forum reeds genoemde maatschappijen niet. Ze hebben ooit bedacht dat een auto eerst 15 jaar moet zijn om hem tegen de taxatiewaarde te verzekeren. Is hij jonger, dan ben je kansloos. Het rapport helpt hoogstens om nog iets bovenop de dagwaarde (2300 euro) te praten.
Maar gelukkig heb ik punt 1) t/m 3) nog En een taxatiewaarde heeft inderdaad maar beperkte invloed op een verkoopprijs. Het is puur een vervangingswaarde. Wat kost 't je om een auto in vergelijkbare staat voor de deur te krijgen.
Joost 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2008 12:21 #1204877 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Taxatiedag
Ook bij mij is het rapport op de mat geploft. De taxatiewaarde van mijn 940 is bepaald op € 10.750,-- Behoorlijk hoog voor een 'oude' auto die door de (door mij benaderde) verzekeraars op niet hoger dan een restwaarde van zo'n € 3000,-- wordt vastgesteld. De taxatie houdt in dat deze auto na 10,5 jaar qua waarde op ongeveer een derde van de aanschafprijs wordt vastgesteld. Niet echt veel afschrijving dus! Ik ben uiteraard erg blij met deze taxatie, hopelijk biedt het een degelijk houvast voor het geval er een onverlaat met bijvoorbeeld een zatte kop het benevelde plan opvat om zijn koekblik in mijn verzinkte staal te parkeren.
Groet,
Theo 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2008 10:37 #1204933 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog niet binnen
Bij mij is er nog niets op de mat geploft, ondanks de aankondiging eerder deze week.
Ben ik de enige of zijn er nog meer wachtenden?
Rob K.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2008 10:39 #1204934 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Goed om te horen
Gisteren viel bij mij ook het rapport op de mat. En hoewel het natuurlijk niets over de verkoopwaarde zegt, wat mij ook niet uitmaakt want verkopen doe ik haar toch niet, vond ik het leuk om te horen dat mijn 16 jaar oude 940 GLE nog getaxeerd werd op €5500,- terwijl ik er 5 maanden geleden €1750,- voor betaald heb, en er nog niet echt heel veel geld heb in gestoken.
Nu maar eens kijken of ze over drie jaar, na het vernieuwen van de nodige onderdelen, misschien nog wel hoger getaxeerd wordt...

Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2008 11:58 #1204943 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb mijn rapport ook
Ik heb mijn rapport ook binnen, Harry heeft ze allemaal tegelijk verstuurd, heb hem gisteren nog gesproken.
In oktober komt er een vervolg.
Groet,
Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 23:21 #1205155 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rapport...
binnen en weer opnieuw ontvangen. Lakzegel was helemaal versplinterd. Twee dagen later een nieuwe ontvangen en nu wel heel.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC