Kosten koppakking vervangen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2008 15:00 #1064812
door V700 register
Een beetje 'off topic' (het gaat om poen en om een ahem... Volkswagen) vandaar deze vraag in het clubhuis:
Vorige week is bij onze boodschappenkar, een stralend wit Golfje Diesel type 2, de koppakking vervangen.
Inclusief vlakken, nieuwe thermostaat, nieuwe olie en filter. De factuur was 642 euro inclusief.
Dit is m'n eerste koppakking ooit dus vraag ik me af of dit een redelijk bedrag is...
Joost
Kosten koppakking vervangen? is gemaakt door V700 register
Een beetje 'off topic' (het gaat om poen en om een ahem... Volkswagen) vandaar deze vraag in het clubhuis:
Vorige week is bij onze boodschappenkar, een stralend wit Golfje Diesel type 2, de koppakking vervangen.
Inclusief vlakken, nieuwe thermostaat, nieuwe olie en filter. De factuur was 642 euro inclusief.
Dit is m'n eerste koppakking ooit dus vraag ik me af of dit een redelijk bedrag is...
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2008 17:21 #1197638
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Netjes
Ik vind het wel netjes klinken. Het is een hoop geld, maar hjet is dan ook ene hoop werk. Om te vlakken, moeten ze tenslotte de hele kop demonteren, niet alleen 'm van het blok halen maar ook alle kleppen eruit. Als het een beetje handig is gedaan, hebben ze gelijk ook de klepseals vervangen, dat is dan nog maar een koud kunstje. En het spul is waarschijnlijk allemaal de wasmachine in geweest.
Dan heb je nog het afstellen van distributie en pomp, dat bij zo'n diesel (dezelfde als in de 740, maar dan korter) best een klusje. Al met al dus best een redelijke prijs voor de geleverde prestatie lijkt me.
Dan heb je nog het afstellen van distributie en pomp, dat bij zo'n diesel (dezelfde als in de 740, maar dan korter) best een klusje. Al met al dus best een redelijke prijs voor de geleverde prestatie lijkt me.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2008 20:49 #1197659
door V700 register
Het klinkt netjes en zo is 't ook bedoeld.
Helaas staat de Golf weer in de werkplaats: de kop lekt nog steeds...
Vandaag hoorde ik dat het revisiebedrijf dat de kop zou vlakken dit niet wilde doen omdat de verbrandinskamer los zaten.
Dus is het vlakken met de hand gedaan. Alleen: de verbrandingskamers van een Golf 2 diesel liggen altijd los!
Dat krijg je als je je VW naar een Volvo-specialist brengt Een goede monteur die ik blind mijn 940 toevertrouw. Maar hij kan dus wel opnieuw beginnen.
Of de zaak in de wasmachine is geweest betwijfel ik. De afstelling van de pomp en distributie was bij demontage gemarkeerd.
Joost
Beantwoord door V700 register in topic Tja...
Het klinkt netjes en zo is 't ook bedoeld.
Helaas staat de Golf weer in de werkplaats: de kop lekt nog steeds...
Vandaag hoorde ik dat het revisiebedrijf dat de kop zou vlakken dit niet wilde doen omdat de verbrandinskamer los zaten.
Dus is het vlakken met de hand gedaan. Alleen: de verbrandingskamers van een Golf 2 diesel liggen altijd los!
Dat krijg je als je je VW naar een Volvo-specialist brengt Een goede monteur die ik blind mijn 940 toevertrouw. Maar hij kan dus wel opnieuw beginnen.
Of de zaak in de wasmachine is geweest betwijfel ik. De afstelling van de pomp en distributie was bij demontage gemarkeerd.
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2008 22:26 #1197670
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens VW voorschriften
Volgens VW voorschriften mag een Golf dieselkop niet gevlakt worden..... Is ook niet nodig als de boel niet veel te heet is geweest.
Lekte hij wat olie naar buiten toe Joost?
Paul
Lekte hij wat olie naar buiten toe Joost?
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2008 21:59 #1197758
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Olie?
Hij lekt niet meer olie dan normaal
Dat de kop volgens de voorschriften niet mag worden gevlakt is toch iets dat met voeten wordt getreden.
Al die VW-diesels zouden dan bij een lekke koppakking allemaal een nieuwe kop moeten krijgen?
De VW-dealer geeft aan dat de kop niet meer dan drie keer mag worden gevlakt. Ik kan hierna dus nog twee keer...God forbid!
Ik wacht op het antwoord van de monteur.
Joost
Dat de kop volgens de voorschriften niet mag worden gevlakt is toch iets dat met voeten wordt getreden.
Al die VW-diesels zouden dan bij een lekke koppakking allemaal een nieuwe kop moeten krijgen?
De VW-dealer geeft aan dat de kop niet meer dan drie keer mag worden gevlakt. Ik kan hierna dus nog twee keer...God forbid!
Ik wacht op het antwoord van de monteur.
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2008 22:24 #1197761
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat was de klacht dan
Wat was de klacht dan Joost? Olie in het water of lekkage naar buiten?
Zolang hij niet te heet is geweest hoeft vlakken vaak niet bij deze kopjes.
In ieder geval hopen dat het goedkomt! Golfje is mooi zat -
Paul
Zolang hij niet te heet is geweest hoeft vlakken vaak niet bij deze kopjes.
In ieder geval hopen dat het goedkomt! Golfje is mooi zat -

Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2008 22:29 #1197764
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spugen
 
Eerst koelvloeistof uitspugen via 't expansievat en water in de olie.
En na de reparatie loopt hij warm. Verse vloeistoffen zijn allemaal weer zwart. Enorme druk op 't systeem.
Druk aflaten en daarna de dop van het vat halen bij draaiende motor is kansloos. Gaat meteen koken.
Het is tobben. Eén van de mooiste Golfjes 2 van 't land en dan dit... We zien wel.
Gelukkig had ik vanavond meer mazzel met de 940 (zie andere post)
Joost
Eerst koelvloeistof uitspugen via 't expansievat en water in de olie.
En na de reparatie loopt hij warm. Verse vloeistoffen zijn allemaal weer zwart. Enorme druk op 't systeem.
Druk aflaten en daarna de dop van het vat halen bij draaiende motor is kansloos. Gaat meteen koken.
Het is tobben. Eén van de mooiste Golfjes 2 van 't land en dan dit... We zien wel.
Gelukkig had ik vanavond meer mazzel met de 940 (zie andere post)
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2008 23:53 #1197783
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic vlakken moet altijd!!!.
Je hebt meestal geen andere keus.Of je moet om werk verlegen zitten. De kop heeft altijd wel iets vervorming. Dus altijd vlakken en er zo weinig mogelijk afhalen.Ook al is de kop nog zo goed er zijn altijd wel wat oneffenheden. Moet er toch veel af dan kun je de compressie in toom houden door een dikkere pakking of onderlegringen te monteren.
JJager schreef : Hij lekt niet meer olie dan normaal
Dat de kop volgens de voorschriften niet mag worden gevlakt is toch iets dat met voeten wordt getreden.
Al die VW-diesels zouden dan bij een lekke koppakking allemaal een nieuwe kop moeten krijgen?
De VW-dealer geeft aan dat de kop niet meer dan drie keer mag worden gevlakt. Ik kan hierna dus nog twee keer...God forbid!
Ik wacht op het antwoord van de monteur.
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam