Banden: "Sava, type intensa"?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heeft iemand eravaringen met banden van merk en type :"Sava, type intensa"? Op de site staat een setje adhara's te koop waarvan twee stuks bijna nieuwe rubbers luisterend naar deze naam zouden dragen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er staat ook nog ergens een duitse site, met de score 2,9. Ik weet niet hoe ik het moet interpreteren, maar de tekst verluid "zehr befriedigend". Ja, dat kan best, maar als ik vroeger met een 2,9 thuiskwam op mijn rapport was het dat zeker niet....

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Omdat jij naar een Nederlandse school ging en ze daar een 10 zien als "uitstekend" en een 0 als zeer slecht.Baseman schreef : Er staat ook nog ergens een duitse site, met de score 2,9. Ik weet niet hoe ik het moet interpreteren, maar de tekst verluid "sehr befriedigend". Ja, dat kan best, maar als ik vroeger met een 2,9 thuiskwam op mijn rapport was het dat zeker niet....
![]()
Maar in Duitsland hanteren ze een ander beoordelingssysteem. Daar is een 1 het beste en een 6 het slechtst. Een 6 is vergelijkbaar met onze 5. Onvoldoende dus. Alle andere cijfers zijn beter dan een onvoldoende.GroetjesMathy (die ooit in Duitsland een poging tot studie heeft gedaan)
- V700 register
- Nieuw lid
-
In alle tests eindigt hij steevast in de onderste regionen
en op die site
lees de commentaren maar eens
schlechte Fahreigenschaften, kein stabiler Geradeauslauf, besonders bei unebener Strasse. Verschleissfreudig vor allem bei hoher Geschwindigkeit, deutlich mehr in der Mitte abgenutzt.Insgesamt der mit Abstand schlechteste von mir gefahrene Reifen.
Ce pneu est dangeureux, car il ne tient pas la route surtout dès que la chaussée est humide.
la gomma e dura non tiene granche sul bagnato. non drena l´acqua, rischio acquaplaning giä a 80kmh. il battistrada si scalina giä a 5000km, vibrazioni e rumore diventano inacettabili.mai piu.-
Ditchfinders. Very poor tyre at a not so bargain price.
Hundsmiserabler Reifen mit indiskutablen Leistungen bei Nässe, extrem schlecht bei Aquaplaning. Note 6 beim Nässebremsen verpaßt dieser Reifen nur deshalb, weil ich tatsächlich auch mal einen hatte, der darin noch schlechter war. Bei Kälte härtet der Reifen stark aus, so daß auch bei trockener Straße schon Traktionsprobleme auftreten. Recht ordentlich ist der Intensa nur bei hohen Temperaturen im Sommer und auf trockenen Straßen. Dann sind auch höhere Kurvengeschwindigkeiten möglich bei recht guter Zeilgenauigkeit. Alles in Allem ist der Sava Intensa eher klar zu meiden.
These tyres severely lack grip in all conditions. They make the ride poor and the car unsteady. I would almost call them dangerous. Avoid. Will be swapping as soon as funds allow even though they are a long way from worn out.
Der mit abstand schlechteste Reifen den ich jemals gefahren habe. Schwimmt bei normalem Regen schon bei tempo 90 auf. Ist die ersten 10- 15km so unrund das der ganze Wagen "hoppelt".
In meer talen kan ik niet zeggen "BAGGER"..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, serieus, het verbaast me elke keer weer dat er zulke slechte banden op de markt komen. Is het coveren van oude Michelins of zo niet veiliger dan deze kamikaze banden? En wat zou zoiets kosten? Moet je dan ook de kilometerteller aanpassen?
Zou je dit soort banden onder een aanhanger kunnen doen?
Kortom, als de winterbanden op zijn gewoon weer Quatracs onder Vlo!
Fijne dag verder!
PS: ga proberen het onderschrift aan te passen: tellertje is gisteren over de 710.000 gegaan.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat ligt helemaal aan de firma die die banden covert. Helaas wordt het vaak niet goed gedaan, met als gevolg dat het nieuwe loopvlak er weer af loopt. En zelfs als het goed gebeurt, dan heb je wel het karkas en de wangen van Michelin, maar het loopvlak inclusief profiel van een andere firma.JP Elverding schreef : Is het coveren van oude Michelins of zo niet veiliger dan deze kamikaze banden? En wat zou zoiets kosten?
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Covers is al niet veel beter, dit mag met één band bij vrachtwagens en bussen zelfs drie keer, heb op het werk al zo vaak gezien dat het loopvlak dwars door de wielkuip werd geslagen, erg lekker als je daar boven op zit als passagier, heb je op eens een stuk band in je naat.
Groeten !!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een beetje transportbedrijf (bandenboer) gebruikt alleen orginele Michelin covers (remix)Mathy schreef : Hallo JohnPeter
Dat ligt helemaal aan de firma die die banden covert. Helaas wordt het vaak niet goed gedaan, met als gevolg dat het nieuwe loopvlak er weer af loopt. En zelfs als het goed gebeurt, dan heb je wel het karkas en de wangen van Michelin, maar het loopvlak inclusief profiel van een andere firma.JP Elverding schreef : Is het coveren van oude Michelins of zo niet veiliger dan deze kamikaze banden? En wat zou zoiets kosten?
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb intussen genoeg gelezen om eventueel nog wel te gaan voor de velgen, maar wil geen cent extra afrekenen voor de banden. Ik dank jullie allen voor de reacties.