Noodstop alarm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2008 14:40 #1195226 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitleg gevonden.
Ik heb de originele handleiding gevonden, in PDF formaat.
Ik plemp hem even in je mailbox.Op bladzijde 4 staat servicemode beschreven, dit lijkt me de noodzakelijke stand van je systeem, er staat tevens bij hoe je het kunt inschakelen.Ik vermoed dat als je maar 2 sleutels hebt, dus voor de portieren en de tankdop, dat je er 1 mist en de enige sleutel tot succes in deze, veel geduld en oorkleppen is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2008 20:43 #1195263 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sirene sleutel

Sleutel voor het afzetten van de sirene heb ik inderdaad niet. Erg bedankt voor het opsturen. Ik ga er eens rustig naar kijken zodra ik tijd heb.
Groet,
Jan-Willem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2008 20:48 #1195264 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervangen.

Jan-Willem schreef : Sleutel voor het afzetten van de sirene heb ik inderdaad niet.

Dan zit er niets anders op, dan een nieuw slotje met sleuteltje te plaatsen denk ik.Ik zou als je ermee aan de gang gaat, de hoorn van het alarm effe dichtproppen met rochwool of zo, dat dempt lekker dan heb je er niet zoveel last van.Dat kastje kun je volgens mij open schroeven en als dat gelukt is heb je weinig fantasie nodig om zonder sleutel de contacten toch gesloten te krijgen. Dan is ie ook uit. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2008 20:55 #1195267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Locatie?

Daar kom ik wel uit. Die sirene zit toch ergens in het vooronder? Ik geef toe dat ik mijn auto nog (te) weinig van onder bekeken heb. Dit jaar bouw ik echter een smeerput in mijn garage om het in te halen
Groet,
Jan-Willem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2008 00:19 #1195309 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met de sleutel ben je er nog niet.
De sleutel is er slechts voor gemaakt om de sirene uit te schakelen wanneer je de accu polen los haald worden in combinatie met de service mode.
Stel je enkeld de sevice mode in en haalt de accupolen los dan zal de sirene gaan loeien, op zijn eigen ingebouwde accu, dit is te voorkomen door gebruik van het sleuteltje.
Echter is dit geen manier om je alarm te deactiveren als dat niet meer lukt met de afstandsbediening, het alarm blijft geactiveerd, in combinatie met je startblokkeering, en starten is dus onmogelijk, ook al heb je de sirene uitgeschakeld met het sleuteltje.
Gr Bart

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2008 08:07 #1195322 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan ben je er dus wel.

snoek38 schreef : De sleutel is er slechts voor gemaakt om de sirene uit te schakelen wanneer je de accu polen los haald worden in combinatie met de service mode.

Als je dus het originele sleutelschakelaartje vervangt, door eentje waar je wel een sleutel van hebt, kun je het alarm toch juist weer weer in service mode zetten? Zonder sleutel kún je heb niet eens in service mode zetten.Dus als je tijdens het verwisselen van de sleutelschakelaar de herrie voor lief neemt, werkt het spul daarna weer zoals het moet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2008 12:25 #1195356 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het alarm zet je niet in
Het alarm zet je niet in service mode met de sleutel, dat doe je met de afstandsbediening en het status paneel.
Het sleuteltje gebruik je enkeld om de sirene uit te schakelen als er tijdens onderhoud eventueel een accu pool los moet, de sirene gaat namelijk gewoon af, ook in service mode als je hem niet uitschakeld met het sleuteltje.
Gr Bart.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2008 12:39 #1195359 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleine correctie dan
Service mode wordt gedefinieerd als de stand waarbij je alles met de auto kunt doen, zelfs de accu losgooien, zonder dat het alarm afgaat. Deuren sluiten enkel nog met de sleutel.Service mode schakel je in door 3 seconden op de zendknop van de afstandsbediening te drukken en status-LED A gaat branden. Dit doe je met de sleutel in het contact op KPII run positie. Als de LED brand, haal je de sleutel uit het contactslot.
Voor auto's ZONDER backup-accu ben je nu inderdaad klaar, maar voor auto's MET backup accu heb je echt de sleutel nodig anders krijg je hem NIET volledig in Servicemode.Alles hangt wel af van de definitie die je aan service mode hangt, en bij mij is dat accu eruit=geen alarm. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2008 12:57 #1195364 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ging dan dus ook even
Ik ging dan dus ook even uit van mijn situatie, en bij het los halen van de accu in service mode, gaat bij mij wel de sirene af.
Ik denk ook dat de staat van de backup accu er mee te maken heb of dit systeem nog werkt, bij mij merk je al als je dat doet dat er niet heel veel leven in de backup accu zit.
Echter het doel van dit topic was om het alarm uit te schakelen zonder Afstandsbediening, dit is dus op deze manier niet mogelijk, met het sleuteltje zet je enkeld de sirene af, maar niet het alarm en startonderbreker, en valt er dus niet met de auto te rijden.
Gr Bart.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2008 15:53 #1195379 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afstandsbediening

Komt er dus op neer dat ik heel zuinig op mijn afstandsbediening moet zijn. De sirene overigens gevonden, met sleutelgat voor de sleutel die ik niet heb. Daar ga ik dus inderdaad een keer een nieuw slotje op zetten.
Groet,
Jan-Willem

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC