Slopers...

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2008 10:37 #1063665 door Hedwig Lambrechts
Slopers... is gemaakt door Hedwig Lambrechts
De laatste tijd zie ik steeds meer sloopinitiatieven. Dit is alleen maar positief.Nu heb ik de bedenking of het niet beter is om dit steeds in het "alleen voor leden" gedeelte af te handelen.Tevens ook om dit alleen voor te behouden voor leden, dan weet je tenminste met wie je te doen hebt.Wijt mijn voorzichtigheid en argwaan maar aan onaangename ervaringen in het verleden.Graag uw mening hierover.
Groeten.Hedwig

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2008 10:56 #1189911 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Eens
Het is een inspanning dia via de vereniging geregeld wordt en waar voornamelijk leden tijd in steken, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je de 'buit' ook alleen onder de leden 'verdeelt'. Door het kopen van een sloper en gezamelijk slopen is het mogelijk om spullen onder de marktprijs te bemachtigen, maar ik vind niet dat dat een reden moet zijn om leden te lokken door dat wereldkundig te maken. (oid)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2008 11:40 #1189914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eens.

jhuijsmans schreef : Het is een inspanning dia via de vereniging geregeld wordt en waar voornamelijk leden tijd in steken, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je de 'buit' ook alleen onder de leden 'verdeelt'. Door het kopen van een sloper en gezamelijk slopen is het mogelijk om spullen onder de marktprijs te bemachtigen, maar ik vind niet dat dat een reden moet zijn om leden te lokken door dat wereldkundig te maken. (oid)

Of beter gezegd, I couldn't agree more.
Op zich is het niet verkeerd dat mensen weten dat dat wel eens gebeurd hier, dat slopen, en dat dat voor leden is, is denk ik begrijpelijk.Maar aangezien het sloop op afroep is, om het maar zo te verwoorden, kun je het inderdaad niet als 'lokmiddel' inzetten.Als er een onderdelenmagazijn aandient, natuurlijk weer wel, want dat is niet van vraag afhankelijk, toch?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2008 14:27 #1189933 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slopers
Daar ben ik het ook mee eens Hedwig, gelukkig ben ik al 8 maanden lid !
Het leuke is dat door het initatief van H & M het ook mogelijk is om voor garageloze leden een sloper te kopen en die dan ten behoeve van de de club en hunzelf te gebruiken. Ik had het al vaak gedacht als ik maar een sloper had... en nu heb ik er 1 en kan die helemaal uit elkaar gehaald worden... Ik verheug me er echt al op mede door het educatieve aspect.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2008 15:38 #1189939 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leden of leden
Ik vind eigenlijk dat je ook als alleen forumlid mee zou moeten kunnen doen.
Maar ik vind ook dat je als opkoper van zo'n auto -wat een particulier intitiatief is- zelf mag bepalen wie er wat komt halen.
dus als je het zelf vind van niet, ook best.
Maar mocht ik een wrak kopen (wat bijna een keer het geval was)
zoals dit link.marktplaats.nl/142572794
Dan zou ik graag wel willen bepalen aan wie ik iets verkoop, en niet omdat ik hier een lidnummer heb, het niet aan mijn overbuurman of vage kennis mag verkopen.
de Engelse 940 van Wytze is een goed voorbeeld van hoe ik vind dat het (ook) kan.
en met deze regeltjes willen jullie hem nu buitenspel plaatsen lijkt het, en dat vind ik niet zo kies.
Dus ik zou zeggen vanuit de liberale gedachte: laat iemand dat zelf bepalen.
Dit forum is slechts een medium om iets bekend te maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2008 16:13 #1189941 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo kan het ook.
Maar waar het denk ik om gaat, is dat er 5 man (leden dus) op onderdelen zitten te 'wachten', die van 1 sloper gehaald kunnen worden en dat zou ik dus niet meteen wereldkundig maken. Zijn er werkelijk zoveel niet-leden, die afgelopen twee keer aanwezig waren?Als leden onderling kun je daarover afspraken maken, dan wil je denk ik niet teveel gehuppel eromheen, toch? (om het maar oneerbiedig te zeggen, vooralsnog is los van de status lid/niet-lid, een forummer me net zoveel waard als forummend-lid)Pas als de gewenste onderdelen eraf zijn, kun je verder kijken.Kijk, dat je daarna de restanten verkoopt, aan niet-leden of via marktplaats, moet je zelf weten (als wrak-eigenaar)
Overigens ben je met 6 keer klikken forumlid, een ietsje hogere drempel mag van mij wel hoor.....Dan hoort er iemand via via dat ie wel eens een electriek spiegeltje kan kopen van een sloper op de V700V-site, schrijft zich in, vraagt naar de speigel en naait er vervolgens tussenuit.Daar zit je met je spiegel........niet dan?
Een lid kun je nog traceren en zou dat niet zo snel doen denk ik. Een 'forummer' kun je niet traceren, waarmee ik niet automatisch wil zeggen dat ze niet te vertrouwen zijn, absoluut niet.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2008 16:21 #1189942 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic vele mogelijkheden
Ik denk, dat de organisator van de sloop moet kiezen:
- je kan een gezamenlijke sloop organiseren, na inventarisatie of dit financieel haalbaar is. Zoals inmidedls een paar maal gedaan. Inderdaad onder verenigingsleden, of onder forum-leden.
- je kan ook, zoals bijvoorbeeld Wytze af en toe doet, "op avontuur" een auto slopen en hier de onderdelen aanbieden. Daarvoor hebben we onder meer de advertenties.
- je kan ook als professioneel bedrijf jezelf hier etaleren, via advertenties of biojvoorbeeld in de weblinks.
Het zou niet goed zijn, als we een of ander vast mechaniscme bedachten, om de ene of de andere keus buitenspel te zetten. het zijn allemaal mogelijkheden we=aarmee de doelstellingen van de vereniging gebaat zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2008 16:31 #1189944 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleine correctie.

Willem van Strik lidnr 328 schreef : - je kan ook als professioneel bedrijf jezelf hier etaleren, via advertenties

Dat mag dus niet, is tegen de forumregels.Een weblink daarentegen, naar een sloperij of demontagebedrijf is geen punt.

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2008 16:57 #1189947 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Nuancering.
Begrijp me niet verkeerd.
Ik heb niets tegen mensen die een wagen opkopen om die vervolgens in onderdelen weer verkopen aan al dan niet leden, forummers, marktplaatsers of aan wie dan ook. Het verschil is dat deze de wagen zelf opkopen en ook de prijs bepalen.Zelf heb ik ook een sloper 780 staan, ik heb zelf bepaald of deze de moeite waard was om te kopen op m'n eigen risico en als ik daar stukken van moest verkopen bepaal ik zelf de prijs.
Als er hier beslist wordt onder de leden om samen genoeg stukken af te nemen van een sloper om de aankoop te rechtvaardigen en deze samen te slopen is dat een heel andere benadering.Samen slopen is trouwens een leerzaam tijdverdijf en ik vermoed dat er zelfs kandidaten zijn om te helpen slopen zonder dat ze wat nodig hebben.
Groeten.Hedwig

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2008 17:15 #1189949 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic om het nog anders te stellen:
misschien kunnen niet-forum leden zelfs helpen de aankoop van een sloper rendabel te maken. 

is de beste optie niet gewoon dit helemaal vrij te laten ?

want een sloper aanschaffen is volgens mij een persoonlijk initiatief van een volvo-chauffeur die het forum (al dan het niet het clubhuis gedeelte voor verenigingsleden) als medium gebruikt om zijn aankoopactie rendabel te maken. het gaat niet van de vereniging als vereniging uit. hij/zij kan zelf de keus maken de onderdelen eerst via het clubhuis aan mede verenigingsleden aan te bieden en dan de rest, of misschien wel meteen alles, op het openbare gedeelte aan te bieden. of alles direct op marktplaats te zetten.

en misschien gaat er dan iemand die geen lid is er met een koopje vandoor, maar goed, hij/zij zal dat ook gebruiken om zijn/haar volvo op een betaalbare manier op te knappen zodat het 700/900/x90 wagenpark als geheel er netjes uit blijft zien in NL. 

blijft het clubhuis wel handig als besloten ruimte om over prijs en andere zaken te overleggen, maar met de sloper van Margraten is gebleken dat een excel bestandje "ergens" ook goed voldoet.  

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC