Volvo Filmdag

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2007 09:19 #1063211 door V700 register
Volvo Filmdag is gemaakt door V700 register
Na het eerste draadje over de volvo filmdag hebben we gisteren de eerste stappen gezet rondom de organisatie van de film. Het eerste draadje over de film gaf vele goede reacties, zodat wij eerst maar eens goed nagedacht hebben wat we nu eigenlijk willen. Bij nader inzien waren we daar nog niet helemaal uit. Welnu, onder het genot van een goede kop koffie en een brownie (nee, dit keer geen appelgebak....) bij rob op de bank, hebben we de nodige afspaken gemaakt en nagedacht op welke wijze we de film vorm willen geven.

De doelstelling is niet eens zo zeer het maken van de film, maar vooral de gezelligheid erom heen, en het bezig zijn met de auto. Daarnaast willen we de film de komende maanden vormgeven, zodat we meerdere weertypen hebben. Tevens zullen we ook een keer 's ochtends zeer vroeg (voor sommigen nog 's nachts) filmen om zo min mogelijk verkeer te hebben. De lokaties en data zullen door ons worden vastgesteld en gecommuniceerd. Iedereen die wil en kan komen die dag, is bij deze van harte uitgenodigd en welkom! Hoe meer auto's van onze vereniging, des te leuker!

De eerste draaidag zal ergens in januari gaan plaatsvinden. De datum wordt nog vastgesteld maar zal waarschijnlijk het laatste weekend van januari zijn. In het vorige draadje hadden we al de volgende aanmeldingen:

(1)Frits,(2) Siebren, (3)Rob, (4)Hans, (5)Jeroen, (6)J. Gootzen. (7)Mathy, (8)Gerard (Covik), (9)Paul, (10)Willem van Strik, (11)Joost (JJager), (12)Maurits (Macs), (13)Cees, (14)Eric (15) Rudiger (16) Johan van der Meulen (17) Bert N.

Wij hopen dat de opkomst hoog zal zijn, zodat we er een leuke film van kunnen maken!

De regie van het filmen ligt bij Rob, en onder zijn creativiteit, hebben we gisteren natuurlijk al een aantal proefshots uitgevoerd, ter vaststelling van de mogelijkheid van onze wensen. En dat is goed gelukt kan ik wel zeggen.

Het was een vruchtbare dag, en de afspraken en de structuur staan op papier. Het filmen kan beginnen.

Wordt vervolgd.  Even een sneak preview van "de making of"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2007 13:08 #1186827 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat is het plan.

Ik ben wel benieuwd naar het plan.

En ik hoop dat ik je bericht verkeerd interpreteer, want "voor de gezelligheid" is voor mij persoonlijk een beeje te mager om heel vroeg mijn bed uit te komen.

Die "gezelligheidsfilmpjes" zonder kop en staart die zijn er al genoeg, en die heb zelf ik al genoeg gemaakt.

Ik had heel erg gehoopt op een kwaltiatief goed dingetje, en dat concept zie ik eerlijk gezegd een beetje in rook op gaan.

En dat vind ik jammer.

Dus als het alleen "gezellig" is, dan wens ik jullie veel succes en filmplezier, dan kom ik wel een keer kijken, maar zal ik niet meefilmen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2007 15:19 #1186839 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sneak preview
Voor de geïnteresseerden: even een <a href=" media.putfile.com/Volvo-sneakpreview " target="_blank" title="sneak">sneak preview geplaatst van "the making of". Geeft een leuke indruk over het maken van de film

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2007 20:27 #1186868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geinig

Hans L schreef : Voor de geïnteresseerden: even een <a href=" media.putfile.com/Volvo-sneakpreview " target="_blank" title="sneak">sneak preview geplaatst van "the making of". Geeft een leuke indruk over het maken van de film

Inderdaad een leuek indruk, alleen de muziek........ waarom nu weer de Tune van "Soldaat van Oranje", wel een goed stuk muziek maar heeft in mijn beleving meer te maken met oorlog en varen (van en naar GB).

&#160;

Maar goed, zoals ik al schreef, zag er leuk uit, als de volgende dag agenda technisch uitkomt wil ik best wel meedoen (ik moet dan eerst verhuisd zijn en uitgeklust) Ik kan dan wel met Paul mee komen of achter Paul aanrijden etc etc.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2007 21:48 #1186874 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zin an!

S C H I T T E R E N D !!!!

Juist dat blurry effect geeft de burger moed! Toch een prachtige omgeving, volgens mij de Merwelanden. Jammer dat we dit weertype misschien niet zo gauw meer hebben, want het geeft wel prachtige plaatsjes. Jammer van die smutsiche bakstenen.

Echt jammer dat ik niet bij de eerste Whitebord meeting kon komen. Maar, laten we het vooral leuk en gezellig houden!

&#160;

Die sneak-preview is he - le - maal geweldig, juiste muziek, juiste sfeer.

<h1>Ik ben enthousiast</h1>

Grt.

Maurits

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2007 10:37 #1186903 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schitterend

Dat ziet er goed uit.

Veel succes ermee en hou ons op de hoogte.

Als er datums bekend zijn kan altijd zien of ik erbij kan zijn. 

&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2007 15:40 #1186921 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuke preview

Heren,

leuke preview, dank voor het sharen daarvan. Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke fillempie. Ook al is het misschien een gezelligheidsfilmpje zonder kop of staart.

Enne Jeroen, er is hier vast niemand die je tegen zal werken als je de planning en organisatie van een "kwaliteits dingetje" op je neemt denk ik?

Groeten,

Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2007 19:22 #1186930 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goed gedaan

aardige making of! beetje veel effecten voor een making of, maar dat is jullie keuze.

Muziek moet je niet doen, gewoon zonder was al OK geweest.

Ben wel benieuwd naar de andere kant van de shots uit de auto, en wat je er mee gaat doen.

<p align="center">

nog een paar tips met een knipoog:

<div align="center">
</div>
<p align="center">

10 Tips voor vakantie-films

<div align="center">
  1. De slechtste opnames maakt u in de eerste twee dagen van uw vakantie.
  2. De slechtste opnames maakt u in de laatste twee dagen van uw vakantie.
  3. Gebruik 2 dagen van uw vakantie om te filmen en ga de andere dagen met uw familie of vrienden op stap.
  4. Je kunt prachtige opnames onder water maken. Maar zorg wel dat u de goede camera meeneemt.
  5. U mag best gaan liggen bakken in de zon. Uw camcorder niet.
  6. Zorg dat uw camera verzekerd is als u op het naaktstrand gaat filmen.
  7. Witte tenten hebben prachtig binnenlicht.
  8. Als u op safari gaat, film dan vooral de mensen.
  9. Probeer ook eens een onmogelijk onderwerp te filmen als u op vakantie bent. Zoals heimwee of vakantieverliefdheid.
  10. Film in uw vakantie altijd één zonsondergang. Die kunt u gebruiken als laatste shot in de film.
</div>
<p align="center">

Standpunt 1: Film vrouwen nooit vanaf een laag standpunt. Dan vallen die onderkinnen zo op.

Standpunt 2: Film mensen nooit in close up met groothoek. Mits ze van zichzelf vinden dat ze een te kleine neus hebben.

<div align="center">
</div>
<p align="center">

De 5 'gouden regels' voor Commentaar bij uw film

<div align="center">
  1. Het commentaar bij uw film moet u zelf schrijven. Het inspreken kunt u beter aan anderen over laten.
  2. Commentaar moet de beelden ondersteunen. Bij sommige films is het net andersom.
  3. Commentaar schrijven bij een film is moeilijk. Sommige filmers denken van niet.
  4. Gebruik in uw commentaar steeds dezelfde uitdrukkingen. Dat lijkt op een eigen stijl.
  5. Gebruik gerust zo veel mogelijk getallen, onuitsprekelijke namen en
    onbekende woorden in uw commentaar. De kijker luistert er toch niet
    naar.
</div>
<div align="center">

</div>

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2007 12:47 #1186955 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hollywood, here we come

Hallo filmcrew

Ziet er al goed uit.  Jammer van de waterdruppels op de ruit.  Ik ben het met Maarten helemaal eens dat het theme van Soldaat van Oranje niet je van het is.  Goeie muziek, maar ook ik associeer het vooral met de, overigens zeer goede, serie.

Hoeveel takes hadden jullie nodig voor bepaalde scene's erop stonden?

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2007 17:03 #1186970 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ruwe versie

Mathy,

Het betreft nog de zogenaamde ruwe versie. De muziek is er onder gezet door Frits. Zo verzamelen we allemaal beelden, wat uiteindelijk samengebakken gaat worden tot één film. Rob is zeer creatief en tijdens het filmen ontstaan allerlei leuke bedenksels.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC